Gå til innhold

Asus V6V på kjempesalg!


j0rn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil du ha asus? Kjør på.

 

Vil du ha mest for pengene? Se på netshop sin 1559. Den er både bedre og koster mindre - men har vel kanskje ikke like bra design som asus.

5080683[/snapback]

 

hva mener du med "bedre"? Byggekvaliteten må vel være mye bedre på asusen hvertfall, skjermen er sikkert også mye bedre... eller?

Lenke til kommentar
Vil du ha asus? Kjør på.

 

Vil du ha mest for pengene? Se på netshop sin 1559. Den er både bedre og koster mindre - men har vel kanskje ikke like bra design som asus.

5080683[/snapback]

 

hva mener du med "bedre"? Byggekvaliteten må vel være mye bedre på asusen hvertfall, skjermen er sikkert også mye bedre... eller?

5081245[/snapback]

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24488

 

Mye bedre skjermkort. (ATI X600 vs Nvidia go 6600)

Skjermen er vel omtrent like bra - kan ikke uttale meg da jeg ikke har mulighet til å sammenligne de.

Og koster en tusenlapp mindre enn asus'en...

Lenke til kommentar

Jeg har en Asus A6V og han som sitter ved siden av meg på skolen har en 1559. Min pc kjører stabilt og jeg opplever aldri noe tull. Han sin kræsjer, får bluescreen og faenskap hele tiden, og hjelper ikke med reboot.

 

Han har hatt sin 1559 i noen få uker og har alerede måtte sendt inn pcen til reparasjon (lydkortet og minnebrikkene gikk til dundas).

 

På byggekvaliteten ligger min asus LANGT over han sin 1559! Asusen er DØNN solig og ingen knirking eller skriking whatsoever. Materiealene i asusen virker også mer robuste en 1559en.

 

Når det gjelder skjermkortet til V6V (x600) så er ikke dette mye å skryte av. Det klarer vel såvidt å kjøre noen spill på lav oppløsning/lave detaljer, men noe mer enn det kan man ikke forvente seg. 6600 derimot kan kjøre nyere spill på tålelig bra kvalitet (min asus har x700, spiller f.eks hl2 på max på alt, quake 4 på medium/høy instilling) I 3Dmark ligger 6600 jevnt litt over x700 (på min asus har jeg 5200 3dmarks i 3dmark03, 6600 har vel rundt 2-300 poeng mer, avhengig av resten av hardwaren). Skjermen på V6V ser jo rimelig bra ut. SXGA+ er ingen dårlig oppløsning.

Lenke til kommentar
Jeg har en Asus A6V og han som sitter ved siden av meg på skolen har en 1559. Min pc kjører stabilt og jeg opplever aldri noe tull. Han sin kræsjer, får bluescreen og faenskap hele tiden, og hjelper ikke med reboot.

 

Han har hatt sin 1559 i noen få uker og har alerede måtte sendt inn pcen til reparasjon (lydkortet og minnebrikkene gikk til dundas).

 

På byggekvaliteten ligger min asus LANGT over han sin 1559! Asusen er DØNN solig og ingen knirking eller skriking whatsoever. Materiealene i asusen virker også mer robuste en 1559en.

 

Når det gjelder skjermkortet til V6V (x600) så er ikke dette mye å skryte av. Det klarer vel såvidt å kjøre noen spill på lav oppløsning/lave detaljer, men noe mer enn det kan man ikke forvente seg. 6600 derimot kan kjøre nyere spill på tålelig bra kvalitet (min asus har x700, spiller f.eks hl2 på max på alt, quake 4 på medium/høy instilling) I 3Dmark ligger 6600 jevnt litt over x700 (på min asus har jeg 5200 3dmarks i 3dmark03, 6600 har vel rundt 2-300 poeng mer, avhengig av resten av hardwaren). Skjermen på V6V ser jo rimelig bra ut. SXGA+ er ingen dårlig oppløsning.

5081639[/snapback]

 

 

 

Jeg får ca 6700 poeng i 3dmark03 med mitt Nvidia go 6600. (1Gb 533MHz DDR2 RAM, 1.86GHz Pentium M). Vet ikke hvor rask din prosessor og RAM er i forhold da...

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Det var da merkelig... Min cpu er en PM 740 1,72 GHz og har samme minne som deg bare 512 mb. En kompis har 1536, men han scorer ikke så mye mer i 3dmark for det.

 

Han med 1559 ved siden av meg tror jeg fikk 5800 eller 5900 i 3dmark03. Det var hvertfall ikke over 6000... Husker faen ikke helt.

Lenke til kommentar

Til OC-Freak. kjørte nettopp 3dmark 2003 og jeg fikk bare 1546 poeng, noe jeg synes var urimelig dårlig, tatt i betrakning at jeg har helt lik PC som deg, en netshop 1559 med en 2GHz prosessor. Noe ide om hva som kan være galt. Jeg har forsåvidt ingen problemer med å kjøre battlefield 2 på middels instillinger.

 

Så mulig det er 3dmark som kødder det til.

 

HPh

Lenke til kommentar
Til OC-Freak. kjørte nettopp 3dmark 2003 og jeg fikk bare 1546 poeng, noe jeg synes var urimelig dårlig, tatt i betrakning at jeg har helt lik PC som deg, en netshop 1559 med en 2GHz prosessor. Noe ide om hva som kan være galt. Jeg har forsåvidt ingen problemer med å kjøre battlefield 2 på middels instillinger.

 

Så mulig det er 3dmark som kødder det til.

 

HPh

5082448[/snapback]

 

Jeg har ikke netshop 1559. Jeg har netshop 259IEN.

 

Sikker på at du kjørte 3dmark03 og ikke 3dmark05? Selv i 3dmark05 burde du få bedre enn det på standardinstillingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...