Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Store internett problemer [LØST]

Anbefalte innlegg

Vel, PCen funker, men internetten har bestemt seg for å ikke funke i det hele tatt. Sitter på en annen PC nå.

Har prøvd alle løsninger jeg kan komme på for at jeg bare ssal få internett på den nye PCen, men uansett hva jeg gjør fungerer det ikke.

Det ser ut som om den ganske enkelt ikke vil koble seg opp mot routeren min. Gatewayen er riktig, men IP adressa er helt på jordet.

Hjelp?

Endret av Unyttig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at PC-en er satt til å motta automatisk IP-adresse. Elles så får ein mange slike feilmeldinger dersom ruteren er satt opp til å virke kun mot dei MAC adressene som er satt opp i ruteren. Prøv og å restarte ruteren med å dra ut strømmen til den og sette den i igjen.

Lenke til kommentar

Skal prøve å restarte routeren jeg.

Dette er direkte flaut. Har drevet med PC i fire år og nå står jeg helt fast på noe så banalt...

EDIT: Restart av routeren funka ikke. Jeg har en mistanke om at det har med nettverkskortet å gjøre, så jeg installerer et annet ett og prøver med det.

EDIT 2: Vel, det nye nettverkskortet kom så langt som å fortelle meg at det var noe galt med koblingen, noe jeg strengt talt visste fra før av...

Jeg trenger virkelig hjelp her...

Endret av Unyttig
Lenke til kommentar

Du er sikker på at ruteren ikkje er satt opp til å bare godta dei mac adressene som er skreve inn i den? Er ein del som bruker dette som sikkerhet for at andre ikkje skal kunne koble seg til.

Sjekk oppsettet på ruteren.

Ta evt. nettverkskortet frå den PC-en du sitter på nå og bytt om med det du har i den som ikkje virker. Har du forresten prøvd å bytte nettverkskabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...