Noldus Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Jeg fikk min nye PSU idag og var meget lykkelig da jeg startet opp pc'en for første gang og den var helt stille. Men da jeg startet pc'en igjen senere på kvelden oppdaget jeg en ulyd som kan sammenlignes med en kabel som kommer borti et vifteblad. Jeg åpnet kabinettet og så etter, men dette var ikke tilfellet. Jeg kom frem til at tikkelyden kommer fra PSU (ikke viften), men hva er det? Håper noen kan gi meg en forklaring Lenke til kommentar
rozon Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Men da jeg startet pc'en igjen senere på kvelden oppdaget jeg en ulyd som kan sammenlignes med en kabel som kommer borti et vifteblad. Jeg åpnet kabinettet og så etter, men dette var ikke tilfellet. Jeg kom frem til at tikkelyden kommer fra PSU (ikke viften), men hva er det? 5074656[/snapback] Høres merkelig ut. PSU har mange ting som kan lage lyd, men mest sannsynligvis er det nok vifta som tikker. Andre ting som kan lage lyd er spoler som vibrerer, men dette skjer med høy frekvens. Silikon hjelper på slike lyder. Tikkelyden din kan komme av et utslitt lager i vifta. Prøv å belast vifta og se om lyden endres. Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Det er en liten tikkelyd på alle sine ocz psuer, hvertfall de fleste. Men det er en teller på et eller anna tror jeg. Men det er jo ikke no ulyd? Jeg har 3x9db vifter, lydisolering på diskene og kan ikke høre denne lyden når pcn er på. men mindre jeg stikke øre inn i psu... Så hvis lyden er så høy så må det være noe med vifta.. Lenke til kommentar
sveinbrand Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Kjøp deg en slik: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PP02 Hadde akkuratt samme problemet med min Tagan PSU. Tikkelyden samt det meste av susingen fra PSUen forsvant når jeg intallerte denne. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 jeg prøvde å stoppe viften i noen sekunder, men lyden var der fremdeles. en annen ting er at intervallet på tikkingen er i varierende tempo. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PP02 denne virket jo spennende. så alle OCZ PSU'er har tikkelyd? jeg hadde vært strålende fornøyd om lyden bare var hørbar når om jeg la øret intill psu. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Headsett er nå det beste våpenet mener nå jeg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Har ikke selv hørt akkurat slik tikkelyd, men det kan være en enkel forklaring. Switchmode PSU kan lett gi fra seg lyd pga resonnans i spoler etc, og lyden vil variere avhengig av strømforbruket. Så når noe trekker strøm i en viss takt så kan dette høres som en rytmisk lyd. Har opplevd flere ganger at man kan høre på en skjerm når bildet forandres, selv bare det å flytte på musen. Komponenter i PSU bør limes med silikon etc for å dempe slike lyder, det kan jo være at OCZ har et forbedringspotensiale på dette. Lenke til kommentar
huf Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Har ikke selv hørt akkurat slik tikkelyd, men det kan være en enkel forklaring. Switchmode PSU kan lett gi fra seg lyd pga resonnans i spoler etc, og lyden vil variere avhengig av strømforbruket. Så når noe trekker strøm i en viss takt så kan dette høres som en rytmisk lyd. Har opplevd flere ganger at man kan høre på en skjerm når bildet forandres, selv bare det å flytte på musen. Komponenter i PSU bør limes med silikon etc for å dempe slike lyder, det kan jo være at OCZ har et forbedringspotensiale på dette. 5079777[/snapback] *Mimre tilbake til de gode gamle transformatorstrømforsyningene...* Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) har samme lyden fra min powerstream 600w Var i kontakt med ocz supprot ang dette, det er vist active pfc som lager denne lyden og den er vist veldig vanlig på ocz psuer:( De siste månedene har lyden forsvunnet. merkelige greier Fant ut hva problemet var etter jeg satt opp ups var problemet borte, det som gjorde det var rett og slett ustabil nettspenning i huset. Problem løst med ups. Endret 9. april 2006 av sub1343 Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 hmm, hvis denne lyden er vanlig så burde netshop skrive en advarsel på siden. grunnen til at jeg kjøpte denne var fordi berzerken bråkte noe infernalsk. jeg har ikke lyst til å bruke så veldig mye mer penger på jakten etter den perfekte strømforsyning. slike ulyder må da være grunn god nok til å bytte? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Leste et annet sted på forumet at tempraturforandringer på kjøleribbene i diverse PSUr kan lage tikkelyder under ulike tempraturforandringer. Har ikke hørt noe fra min 520 W OZC Modstream. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Har nøyaktig samme tikkelyd på min Mist 500w. Min kommer når maskinen står av (skjer bare en sjelden gang ), og av og til når maskinen er på. edit: så det sto nevnt noe om PFC, har visst det på min PSU og. Godt mulig det er det som er feilen. Endret 31. oktober 2005 av KriFos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå