Gå til innhold

Vi trenger å kommunisere!

eUnaas

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i en prosjekt gruppe på jobben. Vi driver og planlegger et stort prosjekt fremmover. Derfor trenger vi å kunne kommunisere med hverandre, uten å måtte arrangere "real life" møter hver dag.

Hvordan kan dette gjøres på enkleste og best mulig måte?

Alternativer jeg har tenkt på:

-MSN (fungerer relativt dårlig siden alle sjelden er online samtidig)

-Mail (fungerer også relativt dårlig om man må male alle om man har en liten kommentar å legge til, mye rot)

-Forum

-Hjemmeside emulator / "ferdiglaget hjemmeside" (vet ikke hva dette heter, men dere skjønner sikkert hva jeg siker til)

-Blogg (hva trengs for å lage en side med "blogg")

Noen som har noen tips, forslag andre ideer?

Endret av eunaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, dette wiki systemet høres greit ut. Hvor finner jeg ut mer av det? Må det hostes på en server og krever det andre 3partsprogrammet? finnes det gratis servere?

Hvor?

Er det forskjeller ute å går? Noen "typer" som annbefalles, som inneholder smarte funksjoner osv?

Endret av eunaas
Lenke til kommentar

Hva med en gruppe i f.eks Yahoo!?

Stikkord:

Home

-----------------

Files

Photos

Links

Database

Polls

Calendar

Promote

-----------------

Man har i tilleg muligheten til å opprette en blog med Yahoo! 360 også plus at du i tillegg har Yahoo! IM...

Microsoft har det samme opplegget (grupper/spaces(blog)/msn) pluss/minus...

Lenke til kommentar
Hva med en gruppe i f.eks Yahoo!?

Man har i tilleg muligheten til å opprette en blog med Yahoo! 360 også plus at du i tillegg har Yahoo! IM...

Microsoft har det samme opplegget (grupper/spaces(blog)/msn) pluss/minus...

5091964[/snapback]

Tja huff, synes Tahoo er så rotete, uoverskiktlig. Vil ikke bli noe suksess, hele systemet virker rett og slett for useriøst.

Men, finnes det gratis servere som støtter my-sql, så man kan hoste egne forum?

Lenke til kommentar

Har sagt det tidligere i tråden, og sier det igjen.

www.groove.net

Gratis. Har forum, fildeling, IM, mulighet for kommunikasjon via mikrofon/høyttaler og mye annet snacks. Alle brukere synkroniserer innholdet på samtlige maskiner, og man kan derfor jobbe offline også.

Endret av Elling
Lenke til kommentar

Ja har sett på det programmet. Det er vel egnetlig ikke helt gratis. Men 90dager prøve periode. Problemet med det programmet er at det igjen ble littt for avansert for vårt bruk. Ser for meg å måtte sitte mange timer å prøve å lære alle brukerene det.

Lenke til kommentar
Ok, dette wiki systemet høres greit ut. Hvor finner jeg ut mer av det? Må det hostes på en server og krever det andre 3partsprogrammet? finnes det gratis servere?

Hvor?

Er det forskjeller ute å går? Noen "typer" som annbefalles, som inneholder smarte funksjoner osv?

5091785[/snapback]

Det må hostes på en server som støtter PHP og SQL. Selv bruker jeg PHP5 og MySQL. Krever ingen programmer utenom dette. Gratis servere som støtter dette og samtidig gir god service vil jeg tvile på at eksisterer. Vil du vite mer ligger det en del tutorials på nett, ellers så er bøkene om PHP og SQL til O'Reilley å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...