GANTEN Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg har noen få spørsmål når det jeller netverks porter og kb/s!! jeg lurer på er det noen måte jeg kan opne porter på en sikker måte ?? vis jeg gjør det øker jeg speeden i si som et eksempel dc++ da? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 normalt skal man ikke diskutere fildelingsprogrammer på hw.no, men som du sier så vil de fleste p2p programmer gjerne ha en port åpen for seg selv. Dette er noe som må stilles i routeren og det vil ikke gi deg høyere hastighet enn du har betalt for. (sitter modemet direkte i pcn trenger du ikke å tenke på dette) Lenke til kommentar
BKB Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Om du får speedøkning i DC++ er diskutabelt, men du har fordeler hvis du åpner porten og setter deg selv som "active". - Du kan laste ned fra både passive og aktive brukere - Mange hubber har "Active-Only" altså bare de som er aktive kan koble til den hubben. standard port for dc++ er "1412" TCP og UDP Lenke til kommentar
GANTEN Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 men i dette tilfelle så er det Azureus vi snakker om..:s jeg lasteer ned i 100byte osson jeg vil jerne ha den opp litt:S Lenke til kommentar
BKB Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) men i dette tilfelle så er det Azureus vi snakker om..:sjeg lasteer ned i 100byte osson jeg vil jerne ha den opp litt:S 5074993[/snapback] Ahh, torrent ja. Der "må" du nok åpne porter for å få grei speed, selvom det også avhenger av "seeds" som deler fila. 6881-6999 er vel de vanlige torrentportene, hvis programmet bare krever en port så gå for 6881. Vet at det er et fåtall trackere som ikke godtar trafikk fra standardportene, men du skal være uheldig hvis du kommer over de. Edit: Husk også å ha grei upload når du laster torrent. Mer upload - mer download. Med mindre du tar hele uthastigheten din, som du sikkert vet så går det ekstremt treigt da du må ha uthastighet til overs for å be om pakker til nedlasting. Endret 29. oktober 2005 av BKB Lenke til kommentar
GANTEN Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Jaha men jeg er da Gutt på 12år da som ikke er Verdens beste pc freac såkan du hjelpe meg litt:S skjønte ikke så veldig mye av hva du mente der:S Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 normalt skal man ikke diskutere fildelingsprogrammer på hw.no 5074001[/snapback] Det stemmer vel ikke, fildelingsprogrammer er i mange tilfeller fullstendig lovlige. Linux hadde vært mye mindre utbredt hadde det ikke vært for fildeling, f.eks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå