Gå til innhold

asus 6800GT - no signal

ahrue

Anbefalte innlegg

Bestilte dette grafikkortet (demoversjon). Kjørte tester i 3dmark03, 05 og Aquamark 3 uten problemer. Temperaturen på GPU var 85 grader etter de to sistnevnte testene, men hele 105-109 etter 3Dmark03. Fikk 9300 poeng i 03, 4080 i 05 og 46,xxx i Aquamark 3. Kjørte disse testene mange ganger.

Idle-temperaturen med full viftefart er 70-75 grader, noe jeg synes virker mye. Det er god klaring rundt gpu-viften, og idle-temperatur i kabinettet er 25-27 grader. Har to kabinettvifter. Jeg har ikke overklokket noe som helst på maskinen.

Resten av systemet er amd xp 2600+, 1024 mb ram osv.

Da jeg prøvde å spille Quake 4 med 1280x1024 high, gikk det flytende i 10-15 minutter før jeg fikk "No signal" på skjermen. Maskinen fortsatte å gå. Jeg mistenker overopphetet gpu, og det frister selvfølgelig lite å klokke ned kortet.

Har selvfølgelig siste nvidia-driver og systemets helse er for øvrig upåklagelig og dønn stabilt. Det forrige radeon 9250-kortet mitt viste hvite striper på skjermen i enkelte spill med 1280x1024-oppløsning, men ikke med 1024x768.

Forslag?

edit: Når jeg resetter maskinen, etter å ha prøvd ctrl+alt+del osv., fikk jeg bilde som normalt. Temperaturen på grafikkortet gikk nedover fra 100 da jeg kom inn i windows, men den var selvfølgelig mye mer på et tidligere tidspunkt.

Endret av ahrue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aaalt for varmt :eek: værtfall for idle.. høres ut som defekt kort spør du meg..

EDIT- sjekka at vifta går?

5073668[/snapback]

Ja, det gjør den ... Får vel bare sende det inn igjen, ja. Bittert, bra ytelse på kortet til en rimelig penge.

Lenke til kommentar

Jeg tok ut kortet av PC-en i dag, og syntes at jeg kunne skimte noe støv bak viftedekselet. Derfor skrudde jeg av dekselet, og jøye meg hva er det jeg har fått tilsendt fra en større nettbutikk (demovare). Mellom der viften skal blåse luft inn til kjøleribbene, var det en feit vegg av massivt støv og korte hår.

Trodde da de gikk litt bedre over produktene de sender ut igjen.

Nå er idle-temperatur på drøye 40 grader, og noe over 50 ved load. Altså gode klokkemuligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...