Gå til innhold

Trenger man SLI profil til hvert eneste spill?

*Magnus*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, du trenger ikke dette. du kan blandt annet velge å aktivere SLI "globalt" for alle spill og applikasjoner, men ja. du kan bruke disse profeilene til å for eksempel aktivere SLI AA for eneklte spill, og pre-definere AA nivå osv.

Nye spill som for eksempel FEAR og Quake 4 har innebygd støtte for SLI, altså du kan aktivere SLI i spillet selv, og trenger derfor ingen profil.

Lenke til kommentar
Raptor,28/10-2005 : 23:42]Nei, du trenger ikke dette. du kan blandt annet velge å aktivere SLI "globalt" for alle spill og applikasjoner, men ja. du kan bruke disse profeilene til å for eksempel aktivere SLI AA for eneklte spill, og pre-definere AA nivå osv.

Nye spill som for eksempel FEAR og Quake 4 har innebygd støtte for SLI, altså du kan aktivere SLI i spillet selv, og trenger derfor ingen profil.

5073622[/snapback]

uhu. så med globalt så "forcer" jeg SLI i alle spill? mens i nyere spill trenger jeg det ikke ?

edit: `kan du poste bilde?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Ja, du tvinger SLI i alle 3D applikasjoner.

Ser egnetlig ikke helt poenget i med det. I de siste driverene så er antallet spill med standard SLI støtte veldig høyt, og i de eldre spillene så trenger du ikke SLI for ytelsen sin del heller.

Det er ganske mange gode guider blandt annet på www.slizone.com hvordan man gjør dette.

Edit: Liste over spill som er optimalisert for SLI fra nVidia

http://www.slizone.com/object/slizone_game.html

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Ja, du tvinger SLI i alle 3D applikasjoner.

Ser egnetlig ikke helt poenget i med det. I de siste driverene så er antallet spill med standard SLI støtte veldig høyt, og i de eldre spillene så trenger du ikke SLI for ytelsen sin del heller.

Det er ganske mange gode guider blandt annet på www.slizone.com hvordan man gjør dette.

Edit: Liste over spill som er optimalisert for SLI fra nVidia

http://www.slizone.com/object/slizone_game.html

5074315[/snapback]

så du mener jeg ikke trenger og kjøre globalt ?

Lenke til kommentar

5074967[/snapback]

Nei, jeg gjør det ikke. Hvis jeg skal bruke et spill som trenger SLI, og ikke har en profil så legger jeg det til manuelt. Har enda ikke opplevd det.

Det jeg har gjort noen ganger er å lage profil for SLI AA for enkelte eldre spill.

Lenke til kommentar

5074967[/snapback]

Nei, jeg gjør det ikke. Hvis jeg skal bruke et spill som trenger SLI, og ikke har en profil så legger jeg det til manuelt. Har enda ikke opplevd det.

Det jeg har gjort noen ganger er å lage profil for SLI AA for enkelte eldre spill.

5075977[/snapback]

okay.. da lar jeg den stå på globalt når tiden kommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...