frodeopd Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Sammen med siste faktura fra Tele2 mottok jeg beskjed om at de kom til å innføre fakturagebyr fra og med november om jeg ikke går over til avtalegiro eller efaktura. På prinsippielt grunnlag mener jeg at Tele2 ikke har rett til å endre vilkår som medfører prisøkning i bindingstiden. Jeg har vært i kontakt med Tele2 og har vist til blant annet mobiltelefoni der bransjen er enig med Forbrukerombudet om at de ikke kan endre priser eller vilkår til ulempe for kunden i bindingstiden. Jeg blir bryskt avvist av Tele2 som sier at de ifølge vilkårene har rett til å endre priser hvis de varsler mer enn en måned i forveien. Jeg mener Tele2 har to alternativer: enten gå bort fra gebyret, eller avslutte bindingstiden på mitt abonnement. Jeg kommer til å oppdaterer denne tråden framover fordi jeg frykter at vi kan begynne å lukte Telenor-holdninger fra Tele2. Jeg ønsker også at flere opponerer mot Tele2 i denne saken, og eventuelt deltar i min klage til Forbrukerombudet og Teleklagenemda. Frode Endret 28. oktober 2005 av frodeopd Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Kor mykje var dette gebyret på? Har sjølv Tele2 og brukar ikkje avtalegiro på faste utgifter som varierer (bensin, mobil ol.). Har ikkje fått denne månads faktura enda, men det står kanskje samme i min då? Lenke til kommentar
frodeopd Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Kor mykje var dette gebyret på? Det er på 19 kroner. Er ikke all verden, men dette er mer prinsippet med telegiganten mot forbrukeren. Join the team! Jeg står løpet ut! Frode Lenke til kommentar
scrutinizer Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Endelig ferdig med bindingstiden hos tele2. Nå går jeg over til chess for å slippe den forb** abonnements avgifta Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Dette kom jo ikke som noen bombe. I reklamen ser du jo at Bill trener hele tiden. Han skal bli STOR! Han går sikker på steroider også. Jeg har også fått beskjed om gebyret. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Jeg har også fått beskjed om gebyret. Jeg også, men er det noe nytt? NextGenTel har gjort akkurat det samme. (Usikker på om det var i kontraktsperoiden eller ikke, men for meg har det ikke så mye å si). Er fortsatt enig at man ikke burde bli straffa for å ta imot et stykke papir. Synes det var mye greiere på det måten, for da hadde man fysisk kontroll på regningene sine. Nå føler jeg meg tvunget til å logge meg inn i nettbanken, bare for å akseptere en regning/den regningen. Lenke til kommentar
frodeopd Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Tele2 ga seg. Jeg slipper gebyret! Det kom etter 3-4 mail, med gjentagelser. Når jeg brøt gjennom "første-linje support" viste det seg det forsatt gjenstår en del før de er like ille som Telenor. De første du snakker med bare skuffer unna, uten å gi holdbare svar. Endret 1. november 2005 av frodeopd Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Er alltid noko muffens med det som skal vere billigst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå