mr messenger Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 hei. jeg har trådløst nettverk med trådløs router (Linksys WRT54) Jeg er tilkoblet nett på min pc men kompisen min har pcen sin her jeg prøver å tilkoble nettet på hans pc her også. Han har trådløst nettverkskort. Når jeg skal koble til kommer det opp på pcen hans at den ikke finner det trådløse nettverket. jeg har krypert WEP. Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Ingen som vet det? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Mange bærbare maskiner har en bryter for å slå på/aktivere det trådløse nettverkskortet. Er mange som har kastet bort timer på å løse verdens enkleste problem (meg inkludert). Du sier ingen ting om avstand, hindringer, osv. Speilende flater som flislagte vegger, speil, osv demper signalstyrken betraktelig, det samme gjør armert betong, el-installasjoner som esva og varmekabler. Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 PCen står i rommet ved siden av rommet med min pc i hvertfall. Det er ingen hindinger som jeg kan se. Alt fungerer her på pcen min. Det trådløse nettverkskortet hans fungerer som det skal. PCen hans finner det trådløse nettverket men den vil ikke koble til. når jeg trykker på åpne trådløse nettverkstilkoblinger kan jeg ikke trykke på noen ting... vi har bare panell vegger her. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Du bruker WEP på din maskin. Er hans maskin satt opp med samme WEP-nøkkel? Støtter nettverkskortet hans WEP? Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Ja, den gjør det fordi det har fungert bra her før. Når jeg klikker på nettverkstilkoblingen så kommer det opp et vindu, men alt er låst og dermed kommer ikke opp noen nettverk jeg kan koble hans pc til. det står også ikke tilgjengelig. Lenke til kommentar
smh Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Det kan tenkast at han har eit anna program som styrer det trådløse nettverkskortet. Altså at Windows ikkje styrer det, då får du noko alla det du beskriver her. Prøv å finne kva program som styrer nettverkskortet. Alternativt kan du gå på Egenskapane til nettverkskoblingen og sette hake på at Windows skal styre tilkoblinga. Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Eneste jeg fant ut var at det står Windows Locator et sted på egenskapene der... Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 hva mer kan jeg evt gjøre? Noen som vet? Haster egentlig litt.. Lenke til kommentar
smh Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Sjekk vedlagt bilde. Har du hake slik det er her? Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 hvis jeg går på nettverksinnstillinger i kontrollpanel på pcen hans og egenskaper på trådløst nettverk, så får jeg bare opp generelt og avansert. Ikke Wirless network. Lenke til kommentar
smh Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Kva Windows versjon og ServicePack har han? Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Han har Windows XP Home Edition med Service Pack 1. Jeg har Win XP Home Edition med SP2. Før hadde vi XP Pro. Alt fungerte fint før. Han bare slo på maskinen og det var tilkoblet. Endret 29. oktober 2005 av mr messenger Lenke til kommentar
smh Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Last ned SP2 på din maskin, og installer på hans, kan godt vera at problemet forsvinner etterpå SP2 finner du her: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=no Husk å velge rett språk i forhold til språket på hans PC. Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 kan jeg installere SP2 over SP1? Lenke til kommentar
smh Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Ja det kan du. SP2 oppgraderer bare SP1 til SP2 Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Ser ut til å fungere det men jeg skal koble til eller legge til pcen hans i nettverket får jeg opp en melding, meldingen under på bildet... hva skal jeg gjøre da for å ordne det ? har kommet ett skritt lengre nå. Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Sjekk vedlagt bilde. Har du hake slik det er her? 5076227[/snapback] Hvor finner jeg denne menyen hende? jeg vet ikke.. vet noen Lenke til kommentar
smh Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Her er link til Knowledge Base artikkel: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;871122 Prøv å følge det som står her. Lenke til kommentar
smh Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Sjekk vedlagt bilde. Har du hake slik det er her? 5076227[/snapback] Hvor finner jeg denne menyen hende? jeg vet ikke.. vet noen 5077012[/snapback] Sjekk bildene vedlagt for å sjå kor du skal gå. 1: 2: 3: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå