Blacki Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Tenkte jeg skulle bytte ut den grønne guggen i kjølingen min med rent vann og frostveske. Tok meg da en tur på shell her, dama i kassen hadde nok god peil på pølser & dressing, men slikt som faktisk man bør ha peil på når man jobber på en døgnåpen bensinstasjon har dem ikke... Vel, nok om det! Kjøpte da en flaske med kondensfjerner til 17kr. Hadde en liten/stor tvil om at dette ikke er rette sort.. så også når jeg kom hjem at den inneholdt Isopropanol 60-100% (!) Frostveske er det slik vi har til vindusviskerene? I konsentrert form? Er litt forviret her nå... Et kjapt og korekt svar blir satt veldig pris på. Endret 28. oktober 2005 av Blacki Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Ikkje bruk det. DET ER FEIL!! Frostvæske er frost veske. Blå veske. Isopropanol brukes til å rense cpu..... Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Har sjekket litt her og fant ut at det var feil sort ja! Om jeg har skjønnt rett så putter man ALDRI noe med Isopropanol i i vannkjølingen.. Forbanna naut på bensinstajon burde vist slikt.... hehe! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Frostveske : har man i kjølevesken for å senke frysningspunktet for vann, samt unngå algevekst Kondensfjerner : Har man i bensintanken på bilen for å bli kvitt kondens i bensinen (kondens = vann) Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) ah! det er slik suppe vi har på radiatoren på bilene vil jeg da tro. Edit: takker for kjappe svar. Hva skulle man gjort uten hw/ok forumen.. Endret 28. oktober 2005 av Blacki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå