Audi247 Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 "Lexus = japse stil... samme me fargen du har valgt.. Lilla tysk bil med lexus lykter.. ufff prhhhh" hehe du klager over at vincent _vega kjører japsestil på sin golf også modder du panseret på din egen golf med EVO scoop er jo ikke japse stil det . 5224955[/snapback] høhø Etter å ha kuttet til det panseret så jeg selv hvor stygt det ble.. tror nok det blir nytt panser fra huggeren før bilen lakkeres Står enda på mitt.. Tysk bil og Japs bil skal styles forskjellig!! Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Blir for stress å drive 2 like tråder, så jeg lukker herved min tråd på diskusjon.no ... for dere som vil se mer av proskjektet kan klikke inn på www.np-racing.net/forum Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Er vell ikke noe problem og bruke ctrl+c og ctrl+v? Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Hva var det som var så gale med det modda panseret da? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Han angra kanskje på at det stridde imot sine egne uttalelser... Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Pansere ble så jalla.. likte det ikke, passer ikke heilt inn med slik planen om bilen skal bli Jo'a! ingenting feil med copy/paste.. får se hva jeg får tid til Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Stå på, kan evt. ta copy/paste for deg! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Godt å se at noen tar vare på en bil som så klar ut for skroten! Stå på!! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Ikke steng av tråden her da, det er mange som vil se. Jeg kommer i hvert fall til å glemme å stikke innom den siden. Lenke til kommentar
acon Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Flott prosjekt.. har vurdert å gjøre noe lignende, men jeg har dessverre ikke nok kunnskaper Bilen er Golf 2, gått bare 80.000km.. Har nok et par mil igjen å gå, men pga vannlekasje og rust er jeg litt skeptisk Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 kun gått 80 000km? det er jo veldig lite da!! Få i gang et proskjekt :D Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Ikke steng av tråden her da, det er mange som vil se. Jeg kommer i hvert fall til å glemme å stikke innom den siden. 5336028[/snapback] Det er bra sie, med bra forum da Må stikke innom sia av og til om du er interessert i bil og trimming/styling Lenke til kommentar
acon Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hvordan bytter man motor i en Golf 2? Vet at man må koble ut alt som skal kobles ut og slikt Men må jeg løfte motoren opp, eller gjør jeg det omvendt, altså løfter bilen? Eller kan jeg koble ut hele fronten og dermed "trille" bilen vekk? Et annet spørsmål er at siden en Golf har fremhjulsdrift, kan jeg ikke da ta ut motor, girkasse og hjuloppheng i et. Så er det bare noe elektrisk, bremsene, bensin og eksos som må kobles av? Ser for meg at det er billigere/lettere å finne en rimelig inntakt golf med defekt motor og så heller bytte motor, girkasse og drivverket Håper det er greit at jeg spør, for jeg er rimelig grønn når det kommer til bil Men jeg VIL lære Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Det vanlige tror jeg er og løfte ut motoren... Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Er lett å bytte motor i en FWD, er bare å koble ifra alt av elektrisk og bensinslanger og diverse å løfte motoren og girkassa rett opp i en fei... Endret 28. desember 2005 av vincent_vega Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Det er bare å først koble av alle wirer, ledninger og ikke minst eksos manifolden. Så må du koble av drivakslingene(akslingene fra hjulene til girkassen). Så burde du har en eller annen løfte mekanisem. Det som blir brukt i bilbransjen er en "elefant" spør noen du kjenner som jobber i bilbransjen om dette. Vi brukte selv en truck til å løfte ut motoren for vi hadde ikke elefant tilgjengelig, så det er bare å bruke fantasien. Når du har alt laus og motoren henger i et eller annet, så begynner du å skru av motoroppheng skruer. Da er det bare begynne å jekke/løfte opp motoren. Dette bør du gjøre treeeeeigt, så du legger merke til om du har glemt en skrue/ledning eller wire, en eller annen plass.. Good luck Endret 29. desember 2005 av In5ErT Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Hvordan bytter man motor i en Golf 2? Vet at man må koble ut alt som skal kobles ut og slikt Men må jeg løfte motoren opp, eller gjør jeg det omvendt, altså løfter bilen? Eller kan jeg koble ut hele fronten og dermed "trille" bilen vekk? Et annet spørsmål er at siden en Golf har fremhjulsdrift, kan jeg ikke da ta ut motor, girkasse og hjuloppheng i et. Så er det bare noe elektrisk, bremsene, bensin og eksos som må kobles av? Ser for meg at det er billigere/lettere å finne en rimelig inntakt golf med defekt motor og så heller bytte motor, girkasse og drivverket Håper det er greit at jeg spør, for jeg er rimelig grønn når det kommer til bil Men jeg VIL lære 5345412[/snapback] Om du løfter ut motoren, så sjønner du veeeldig mye med en gang, hva som er hva og hva skal brukes til Golf er en veldig simpelt bygd bil, så det er utrolig vanskelig å gjøre noen feil. Motor bytte tar kun et par timer om du har med deg en som har gjort det før Vi brukte vell 1 time fra da vi begynte til motoren lå på pallen. Vi hadde begge kun gjort dette 1 gang før. Endret 29. desember 2005 av In5ErT Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Har nå blitt lovet oss et nytt mekke lokale. I den annledning har jeg mekka et par bilder om hva som skal gjøres på bilen og hvordan den kommer til å se ut etterhvert. Fra front: http://i35.photobucket.com/albums/d163/aUDUN/golfen-min.jpg Fra front med forklaring på hva som skal byttes/moddes: http://i35.photobucket.com/albums/d163/aUDUN/front-golf.jpg Fra bak med samme utmerkinger rundt det som skal byttes/moddes: http://i35.photobucket.com/albums/d163/aUDUN/bak-golf.jpg -Skal bytte til 90 dører. -Audi håndtak foran, uten håndtak bak. -Skilt plassering skal byttes en meter ned -Valse/brette ut hjulbuene -Jetta lykter -3-trinns emblemløs grill -Modda front(hentet fra en Hiace) -90fanger bak -Sideskjørt -Mono visker -Clean bakluke Endret 25. januar 2006 av Opus Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Har enda ikke bestemt meg for hva slags felger eller farge bilen skal være. Blir nok min 18" felg med gate slicks. Så det må være noen felger som passer dette. Farge så har jeg tenkt på alt fra svart til oransje Er veldig usikker Lenke til kommentar
Opus Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Link til bilder av stort format(over 700-800pix bredde), IKKE bruk IMG-taggene! Topic: Jettalykter og monovisker kler ikke 2-er golf i det heletatt, blir KUN harry. Hadde begge deler på ex-golfen min, varte vel 1mnd før jeg røska det av og solgte det til kewle 18-åringer. ...men men, smaken er som baken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå