Gå til innhold

Problemer med støy i lyd og bilde!

Anbefalte innlegg

Heisann,

har en NAD C350 stereoforsterker og Dali 6006 høyttalere. Disse fungerer i utgangspunktet helt utmerket. I tillegg har jeg en NAD T512 DVD-spiller, og det er i forbindelse med denne problemene oppstår.

Når jeg prøver å koble DVD-spilleren til TV'en, så får jeg støy i både lyd og bilde. På skjermen er det to-til tre tykke "striper" som kontinuerlig ruller over skjermen. Evig irriterende! Samtidig får jeg during i høyttalerne. Jeg får forøvrig det samme problemet når jeg bruker S-video ut fra PC'en (som også er koblet til forsterkeren). Jeg har prøvd å feilsøke, og det ser ut til at bilde fungerer fint når PC'en ikke er koblet til forsterkeren. Jeg aner imidlertid ikke hva dette egentlig skyldes. Skal jeg giette, så vil jeg tro det har noe med strømmen å gjøre (riktignok flunkende ny leilighet med jorda stikk). Noen som har noen innspill på dette? Og om det er det, vil det hjelpe å kjøpe overspenningsvern med støyfjerning?

P.S. Kun lyd ut fra både PC og DVD-spiller fungerer utmerket

På forhånd takk for svar!

Hilsen frustret filmtitter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et liknende problem, men det har ikke vært der hele tiden. Hadde først en grundig dvd spiller, og der fikk jeg gjennomsiktig teksting som rullet i bakgrunnen midt på bildet...i tillegg til en tykk stripe som er gjennomsiktig og står eller ruller midt i bildet her også. irriterende, og nå har jeg fått meg en splitter ny dvd spiller riktignok eltax, men den er helt ny. og samme problemene er også her. Er det Tv'ens scart innganger eller er det scart kabelen??

Jeg har prøvd å bytte scart inngang, men da får jeg bare en annen type støy, alt blir bare kornete, så da er det faktisk bedre med den tykke gjennomsiktige stripa. Men hvorfor i all verden er det forskjellig type støy?

Og hvis jeg bruker... hmm s-video? er det det den gule kabelen heter? Da blir det for mye lys/gamma helt til venstre i bildet og jevn overgang til for lite lys til høyre i bildet... WTF?

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...