Gå til innhold

heatsink hang og slang i ferdigbygd pc!!


Anbefalte innlegg

Mulig Komplett har gjort en slett jobb her, men det har verken jeg eller noen andre grunnlag for å påstå eller motbevise.

 

Det som imidlertid overrasker meg er hvor uforsiktig Posten behandler pakker de får inn. Jeg solgte en gammel Amiga-monitor på QXL for en stund tilbake, og skulle sende den med Posten. Da jeg leverte pakken på posthuset og hadde betalt, ba jeg de om å behandle den forsiktig da det er en monitor i pakken. Jada, sa damen som tok den i mot, løftet den halvannen meter opp i været og kastet den (med hjelp av kneet) to-tre meter bortover gulvet så den traff bakken med ett brak og rullet rundt en gang før den lå stille. Hvis den får samme behandling både ved innlevering, sortering, utkjøring, levering på ny postterminal, utkjøring derfra til de små postkontorene og ved utlevering der så er det ikke rart ting går i stykker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-25 14:54, nemetiss skrev:

I Posten kan alt skje.

Tro meg, jeg jobber i sorteringa på Borgerskogen i Stokke. Vi tar av oss absolutt alt som går inn/ut av Vestfold. Dvs alt dere bestiller på komplett.no :razz:

Der kaster vi 19"erne deres ca 4 meter og gjerne bommer på tom-buret det skal oppi
:grin:

Merkelig hvor mye som kommer helskinnet gjennom posten egentlig, med tanke hvordan vi behandler pakkene.


Fy FAE* :evil:

skal tro om bestillinga mi kommer helskinnet til med :???: posten ligger høyt oppe på "hatelista" mi!

Lenke til kommentar

Quote:


nemetiss skrev (2002-08-25 14:54):

I Posten kan alt skje.

Tro meg, jeg jobber i sorteringa på Borgerskogen i Stokke. Vi tar av oss absolutt alt som går inn/ut av Vestfold. Dvs alt dere bestiller på komplett.no :razz:

Der kaster vi 19"erne deres ca 4 meter og gjerne bommer på tom-buret det skal oppi
:grin:

Merkelig hvor mye som kommer helskinnet gjennom posten egentlig, med tanke hvordan vi behandler pakkene.


 

Nå vet ikke jeg hva dere driver med nede på Stokke, men i Tromsø driver vi ikke å slenger rundt på monitorer. Det blir selvsagt kastet endel pakker, men det er skjelden over en meter og som oftest er det myke, lette pakker. Det sendes til og med blomsterbuketter som kommer helskinnet fram.

 

Det er endel automatisk sorteringsutstyr som selvsagt ikke tar noe som helst hensyn.

 

Men selvsagt blir ikke pakkene lagt på en silkepute straks de kommer inn. Pakkene SKAL pakkes godt inn med dempene materiale(isopor, papir, etc) slik at det er minst mulig tomrom rundt tingene som sendes, og tapes godt både på toppen og ikke minst i bunnen av esken.

Når det i tillegg finnes endel ansatte som overhode ikke tar hensyn(og i tillegg synes det er litt kult å skryte av det), er det nok ikke merkelig at endel pakker ikke kommer hele fram, det er det bare å beklage.

 

 

Nu skal det vel endel til at kjøleren løsner uten at festet på sokkelen ødelegges. Det er vel spesielt tunge kjølere som anbefales at blir demontert under transport. Det mest sansynlige er vel at den var festet dårlig fra komplett sin side, og ramlet av da sorteringstem 1 scorte mål under det lokate derbyet inne på Stokke postterminal.(eller litt hardhendt transport som det også heter...). Vil tro det er to skyldige parter her... Posten og Komplett

Lenke til kommentar

Men komplett har jo skaffet såkalte "STØTSIKRE" esker da, og jeg skjønner ikke på noen som helst måte over hodet hvordan posten kan ha bøyd psu'en uten at det er noen som helst skramme i esken???

 

det må jo være komplett...

 

Det du sa at heatsinken anbefales å tas a før transport er svært sannsynlig at de har gjort, men det lå løst i kabinettet, jeg synes heller de kunne gitt meg vifta i egen pakning sånt sett....

 

ingen som helst skade på esken, og sett fra den siden vil jeg nesten si at pappesken tar støten, FØR kabinettet som veier 15 kilo og tåler en voksen mann sittene/stående på det... (dette har jeg ikke prøvd, emn har vært på samtlige lan der fordeler med sterke kabinetter demonstreres :smile:

 

*venter svært spent på komplett's reaksjon på dette*

 

alexio

Lenke til kommentar

Utdrag fra Postens egne regler:

 

Ansvar:

Posten erstatter pakkens verdi inntil kr. 10 000 ved skade eller bortkomst.

 

Les mere her på Posten.no

 

Det kan vel kanskje bli problematisk å bevise dette i etterkant, og enda verre hvis det ikke er skader på emballasjen.

 

Hvis mulig, husk å sjekke varene du mottar på posten mens betjeningen ser på. Jeg vet at det er vanskelig med en hel haug med folk som står og tripper utålmodig bak deg. Uansett, så har du rett til dette. Noen vil vel mene at det blir vanskelig å sjekke en monitor eller å "splitte" et kabinett, men ta forbehold hvis du ser at emballasjen er skadet, eller bærer preg av rundjuling.

 

En annen sak jeg har tatt opp i en tidligere tråd, er kjøp av varer fra ukjente. Som f.eks. QXL eller lign. Be betjeningen om å la være og overføre pengene før du har kontrollert innholdet, og at det er i samsvar med hva du har kjøpt.

 

7 kilo gråstein er ikke akkurat særlig spennende å ha i bokhylla.

 

edit: litt grammatikk :grin:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-08-25 20:57 ]

Lenke til kommentar

Når man er inne på dette med støt og hardhendt behandling av gods, så kom jeg til å tenke på en liten billig sak som avslører om pakken din har vært utsatt for useriøs behandling.

 

Det finnes nemlig en ampull (ligner på et minitermometer) som man kan klebe på innsiden av emballasjen, eller på selve produktet. Den er ikke større enn en alarmstrips som du ofte finner på varer som du kjøper i butikker med kapitalvarer(Ok da, alt er relativt m.h.t. kapitalvarer).

 

Når denne ampullen blir utsatt for X i G-kraft ryker den, og farget væske gir dette til kjenne inne ampullen. En noe mer avansert utgave vet jeg brukes på bl.a containere som fraktes rundt om i verden.

 

Jeg mener å huske at disse konsumentampullene koster omlag kr. 20,- Hvis Komplett, og alle de andre aktørene i Webshopverdenen kunne utstyre sårbare produkter med en slik ampull, så ville man umiddelbart hatt en effekt av dette.

 

Kanskje Posten, og ikke minst de som arbeider på lageret til de forskjellige Webshopene hadde tatt litt mer hensyn til hva man håndterer.

 

Det jeg nå skriver blir sikkert oppfattet som litt flåsete, men jeg har faktisk vært nødt til å benytte meg av dette sjofle trikset ved to anledninger.

 

Jeg sendte en gang et Tv-kamera til den nette sum av kr. 700.000,- til Tromsø. Overbevist om at min sending kom til å bli behandlet som en hvilken som helst annen koffert var jeg sikker på. For å slippe en telefon fra Tromsø med en melding om at kameraet var defekt, så merket jeg flightcasen med "Medisinske Instrumenter - Hvis Forsiktighet" i fluoriserende gult.

 

Jeg stod på Fornebu, og observerte hvordan stuerne håndterte den, og jeg må si at jeg følte meg trygg. Flightcasen ble behandlet som om den skulle vært laget av Rosenthal porselen.

 

Samme metode ble brukt på frakten tilbake til Oslo. Noen ganger må man tenke litt annerledes mener jeg. Dette gikk ikke utover noen, men kan selvfølgelig bli skummelt, hvis alle benytter seg av denne metoden. Da vil de som jobber med dette ignorere en slik melding.

 

Lykke til med frakt av gods folkens, og hold dere for all del unna tjuvgods!

Lenke til kommentar

Som tidligere postbetjent v/Postterminalen i Stavanger, vet jeg at ikke alt får like god behandling. Skadene skjer nok ikke først og fremst under transporten, men under behandling ved en av postens terminaler. Her blir nesten alle pakker tatt ut av containere/bur, og flyttet/slengt/kastet/dunket/sluppet oppi nye containere/bur. Grunnen til noe røff behandling er at det er få folk som skal gjøre mye på kort tid, i tillegg foregår mye av pakkesorteringen maskinelt med svære armer som slår pakkene fra et samlebånd til et annet.. hihi :smile:

Lenke til kommentar

Hvorfor er det trykt på eskene diverse symboler som "forsiktig", "tåler ikke støt", "handle with care", symboler av vinglass, osv?? Det ækk'e verdt pappen det er trykt på...

 

Skulle ønske noen kunne smugle inn et spy-cam slik at toturistene ble tatt på fersken!! :evil:

 

.

Lenke til kommentar

jeg solgte en gang i tiden ett grafikk kort (Cybervision 64-3D til en Amiga) til en kar på New-Zeland og jeg pakket pakken etter alle kunster for at den skulle vere sikker, samt klistret på ett 'fragile' klistermerke med skikkelig neon farget stettglass og teksten 'FRAGILE SKJØRE SAKER' i de samme fargene, samt jeg tusjet på pakken 'FORSIKTIG! FRAGILE! med sort tusj og gikk til posten for frankering. damen bak skranken veide opp pakken og regnet ut hvor mye frimerke jeg måtte ha. hun tok deretter ett tyvetalls 3 kroners frimerke og klistret dem så fint over fragile lappen min og så tok hun toll deklarasjons lappen og klistret den over fragile skriften min.. **** jeg var forbanna på hun da hun gjorde det, bannet og leste etter alle foreskrifter men hun bare trakk på skuldrene og sa toll lappen måtte sitte der. jeg ble så oppgitt over idiotien at jeg gikk. :sad:

fikk senere beskjed ifra han på NZ att pakken hadde kommet fram, noe redusert men kortet fungerte, han lurte på hvorfor alle mine forsiktig merkinger hadde blitt dekt over...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 14:25, alexio skrev:

Av hele min til som hardware nerd.......


 

Mmm.. skikkelig hardware nerd hvis du bruker PC-Byggeren på komplett.no...... Hvis du er den hardware nerden som du påstår du er, så bygger du PC'en sammen selv. Du skulle selv ha visst at PC'en din skulle kjørt på FSB 133 og ikke 100.

 

Jeg har mistanker om at du ikke er like hardware nerd som du har lyst å være.

 

Men jeg syns bare synd på dere klage folk som har får dårlig service, feil pakke osv. for jeg har selv aldri hatt problemer med komplett, og jeg tror jeg neppe vil ha noe problemer med de heller.

Lenke til kommentar

nå får du fa*nmeg holde kjeft, hardware nerd er vel ikke akkurat ordet, men nå kan'ke du komme her og si at jeg ikke kan bygge pc'er...

 

Pc'en bestilte jeg forresten for en kompis, som kunne tenke seg de 2 årene med garanti... Der har du grunnen din..

 

Pc kan jeg bygge, og pc'en står på 133 MHz i BIOs, den bare restarter seg når jeg setter den på 1600 MHz...

 

Alle jumpere står korrekt innstilt (av det jeg tror og hittil har lest)...

 

En ting jeg ikke skjønner er at komplett må ha testa den på 1200MHz, ikke mer, det hadde vært umulig!

 

 

 

alexio

Lenke til kommentar

Når det gjelder posten så er jeg villig til å tro på alt....

 

Jeg sto på midt lokale postkontor for å hente pc hardware for nesten 25000,- fra komplett, pent fordelt på 4 kolli.

 

Fra der jeg sto kunne jeg fint se pakkene (kjekt å ha et lite postkontor) og de så alle sammen helt ok ut. Det var da jeg fikk fulstendig hake slepp....'

 

Personen som gikk for å hente pakkene slapp de rett ned fra øverste hylle (ca 2.50 m) hvor på jeg høy lytt begynte å klage på behandlingen. Som ikke dette var nok så klarte personen faktisk å miste den ene esken opp på den andre..... med det resultatet at eskene ble fulstendig ramponert.

 

Jeg klager på dette, hvor jeg får høre at "dette er ikke postens problem" og "du får klage til avsender".

 

Jeg drar hjem ringer til komplett mens jeg pakker opp.... jeg ble møtt av et gru fult syn... eske på eske inne i pakken er maltraktert og/eller revet opp.

Jeg fortalte komplett hvilken status hver enkelt del hadde og fikk beskjed om å teste dem før jeg eventuelt returnerte noe. Jeg liker ikke posten.....

 

Jeg har også sett at de på postensgodssentral faktisk har mistet en pall med pakker i gulvet for deretter å faktisk klare å kjøre på pallen med en truck...

 

Dette kombinert med at de stadig vekk klarer å sende deler av posten min til en person i Trondheim... Jeg bor på østlandet...

 

_________________

AMD XP1700@1606Mhz

Abit KR7A-Raid

512 MB DDR-ram pc2100

2*WD caviar 8MB 80GB hdd

MSI GeForce2 TI PRO VT 64mb

Soundblaster Audigy Platinum

_________________

Hvis livet bare hadde vært en drøm....

 

[ Denne Melding var redigert av: taleg på 2002-08-26 20:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-24 15:29, alexio skrev:

Hei, nå er jeg skikkelig forbanna på komplett.no, spesielt deres pc bygger....


Skulle tro de hadde 13-åringer til å bygge pc'er...



et spm til komplett: Hvor gamle er de som bygger pc'ene deres??


MVH


Alexio


 

Hei Alexio og dere andre.

 

Det var leit å høre om din maskin og vi ønsker å oppklare noen misforståelser i tråden.

 

Det er nok ikke 13 åringer (eller aper) som bygger PC'er hos oss (snittalderen på PC-produksjoner er i dag 26,8 år). Vi er faktisk veldig stolte av denne avdelingen og de som jobber der gjør et fremragende arbeid. Vi skal forsøke å legge ut bilder etter hvert slik at dere kan se hvordan de jobber, men vi har bl.a. samlebånd for plukking, montering og installasjon. Maskinene går til slutt til testing før de blir pakket og sendt.

 

Sjokkerende nok så ødelegger vi faktisk ikke PC'er med vilje (hadde også blitt dårlig butikk for oss) :smile: Alle PC'er blir testet etter montering slik at vi kan luke ut feil som kan være gjort i monteringen, eller evt. feil med maskinvaren som er valgt. Dermed vet vi at alle maskiner som går ut i fra oss fungerer.

 

Derimot så kan PC'er bli ødelagte i transport selv om vi bruker spesialdesignede bokser for å unngå dette. Vi er helt avhengige av bl.a. Posten for å få våre varer levert frem til alle våre kunder, og det hender dessverre at varer kan få en litt ublid behandling og bli skadet før de kommer frem...

Vi samarbeider nært med Posten for å finne pakkemetoder som skal sørge for at alt vi sender ut kommer helskinnet gjennom postens systemer og i 99.9 % av alle tilfeller fungerer dette helt fint.

 

Det er omtrent umulig å si 100% sikkert hva som har skjedd i dette tilfellet, men viften kan ha løsnet på grunn av røff behandling enten her hos oss, i postbilen, på siste postkontor, eller den kan rett og slett ha hatt et svakt punkt i utgangspunktet slik at akkurat denne ikke tålte normal sending. I alle fall er det bare å ta kontakt med vår retur/support avdeling for å få hjelp til å få orden på denne maskinen, hvilket vi selvsagt tar ansvaret for og utfører. Henvis gjerne til denne tråden slik at de vet hva saken gjelder.

 

Enhver garantisak, skade eller liknende tar vi seriøst og ordner selvfølgelig opp i det så fort som overhodet mulig.

 

Ved spørsmål eller konkrete garanti/reparasjons saker ta kontakt med [email protected] eller for generell info ta kontakt med [email protected]

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar

Jeg har vel ikke vært like klar ved dette hele tiden, men pc'en funker utmerket nå... Etterlitt stilling på jumper o.l. kjører kortet på 1600MHz...

 

Jeg vil bare spørre om hvorfor ikke dere (komplett.no's pc byggere) konfigurerte dette med en gang... En som har bestilt feridg pc, forventer den ferdig konfigurert, og det sier seg selv at hvis man bestiller fra pc-byggeren vil man som regel unngå å fingre inni pc'en...

 

Ta som et eksempel at jeg var en familie far med null peiling på hardware, og ventet en ferdig pc... Jeg hadde plugga inn kontaktene og vips. BURN MOTHAFOKKA!... skjønner?

 

 

vet ikke hva dere synes, men jeg fikk i hvertfall ikke som forventet....

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si til posten, DERE som jobber der. Hva i ******* ER MORSOMT å ødlegge andres ting. Dette er tross alt mennesker som har jobbet MYE for å få råd til en ny pc eller skjerm dem kjøper, over posten. Å nå i tilleg betaler vi brukere 400-500kr bare i frakt hvis en kjøper en pc. Så kommer dere her å leker fotball med den!! Hva er det for noe!

 

Dere er helt skadd hele gjengen, hadde jeg vært der hadde jeg kastet dere 4-5meter inn i et tomt bur, å bommet med vilje så dere traff det harde sement gulvet. Det går bare ikke ann å behandle andres ting sånn. FOLK BETALER GODT OVER 10 000kr for visse ting som dere sparker, kaster. Dere burde få sparken hele forbannade gjengen. Synd posten er den største brikken i dette monopolet, håper virkelig at det kommer et annet post selskap som tar vare på andres ting å ikke leker med dem så det blir hardt skaded.

 

Men dette er norge å her bryr ingen seg eller løfter en finger. Typisk norge. Merk jeg skriver norge men liten n for jeg har i det hele tatt mistet respekten for dette landtet. Det går ikke ann å stole på noen mer. Å jeg snakker fra erfaringer. Skam dere!

 

Og åssen kan dere sitte der å LE å vise smiletegn over at posten ødlegger tingene deres med vilje??? Dere er jo komplette idioter.

 

Jeg blir bare så forbanna på dette, skulle ikke ha vært mulig. Neste gang jeg skal sende noe over posten å ber dem være forsiktig med den å ser dem kaster den bortover gulvet, så ber jeg dem å dra et viss sted å få penger for den verdien som er inni den esken.

 

PUNTUM.

 

[ Denne Melding var redigert av: BanAnus på 2002-08-27 15:38 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...