alexio Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Hei, nå er jeg skikkelig forbanna på komplett.no, spesielt deres pc bygger.... Skulle tro de hadde 13-åringer til å bygge pc'er... Jeg skulle sjekke hvordan det så ut i pc'en (forøvrig amd athlon xp 1900+, asus a7v333 hk, geforce 4 ti 4200 grafikkort, og wd 80, 7200rpm 8mb cache)... Jeg fikk meg litt av et sjokk da jeg så at heatsinken hang og slang inni pc'en, og to 3-pins viftekontakter var bøyd, den ene nesten 180 grader.... Grafikkortet satt løst i slotten, og psu'en var skeiv, og stod ikke påmontert ordentlig... Dette så ut som et mishandlet dyr inni, og et forferdlig syn i og med at mye var oppskrapet... Heatsinken kan jo ha falt av, for kassa var merket med seglet "OK", med en testrapport... Men hvis jeg ikke hadde åpnet hadde cpu'en fått sine ca 10 sekunder fame, før hele rommet ville lukta som new york den 11. september... Jeg satt på heatsinken, og retta ut psu'en så godt jeg kunne, og det virka jo i og for eg godt også... Men da jeg skulle velge "cpu speed 1600 MHz" restartet maskina seg og gikk inn i BIOS igjen... så jeg måtte ta til takke med 1200MHz, hjelp meg med dette også er dere snille.... kjipt å miste 400 MHz... Men hovedsaken er det at Komplett viste seg som utrolig useriøse i og med at vifta ikke satt på hk'et, det lå der, i en fraktrute fra sandefjord til oslo... Jeg måtte ha pc'en oppe på lørdag, da desverre supporten til komplett data, var stengt... Av det jeg vet, DETTER ikke en cpu heatsink av sånn uten videre!! Såpass godt sitter den og festemekanismen er god! Får bare håpe jeg får noen slags kompensasjon for denne handlingen av komplett, tenk om jeg var en 60 år gammel gubbe som hadde forventet en ferdig pc, skrudd den på og lukta svidd etter 20 sekunder.... Dette var ordentlig tullete og håper virkelig komplett sjekker ting bedre neste gang.. bare flax at hk'et ikke var skadet av å ha en spiss 350 grams heatsink oppå seg under frakt.... Jeg har bare hatt positive erfaringer med komplett, og håper etter denne hendelsen at de fortsatt vil være bra... synes bare dette var litt dumt.... et spm til komplett: Hvor gamle er de som bygger pc'ene deres?? MVH Alexio (redigering: denne var forresten feilpostet, men tenkte dette kunne gå under "annet om data" siden dette var en blanding av hk-cpu og webshoperfaringer...) [ Denne Melding var redigert av: alexio på 2002-08-24 15:30 ] Lenke til kommentar
oxyde Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Jeg har alltid likt komplett, god service osv. Hvem er det som bygger pcene for komplett? Uteliggere. Første gangen jeg bygga pc så stakk jeg bare alt inn der det passa og festa godt. Og den funka flott :smile: Lenke til kommentar
JSS Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 I PC'en til en venn av meg som Komplett hadde bygget hadde de festet skjermkortet med silikon og fjernet en ramslot! Så det stemmer nok at det er uteliggere/13åringer/aper som bygger PC'ene. Lenke til kommentar
alexio Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 er litt spent på hva komplett sier om dette, men har noen en forklaring på de "1200MHz i stedenfor 1600MHz"-greiene?? Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 vet ikke om dette passer seg her, men nå skal det "flames" litt her: på mandag bestillte jeg et Chieftec Dragon Miditower, grønt. Jeg bestillte det i butikken, ca. kl. 11. De sa de hadde det på lageret i Sandefjord. De skulle ringe når de fikk det inn, iallefall innen torsdag, sa de. Da jeg dro ned idag, hadde de fortsatt ikke fått inn toweret, og de ba meg vente til onsdag. Elendig sier bare jeg. Har også tidligere hatt problemer med komplett's somling. Høsten 2001 skulle ha et Gainward GeForce2 Pro/450. Jeg dro ned for å kjøpe, men de hadde det selvfølgelig ikke inne. Jeg fikk dem til å bestille inn for meg. Husker ikke hvor mange ganger jeg var nede på komplett, men husker iallefall at det tok over 2 uker før jeg hadde fått skjermkortet mitt. Et tips: IQData har startet en butikk rett ovenfor komplett, ca. 50 meter oppover. Forbi Gamers Workshop. Der selger de toweret til ca. samme prisen. De har også utstillinger mm. (sorry for reklame og uthenging :razz:) Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Quote: Den 2002-08-24 15:51, alexio skrev:er litt spent på hva komplett sier om dette, men har noen en forklaring på de "1200MHz i stedenfor 1600MHz"-greiene?? Du har ikke stilt FSB til 133! Den står sansynligvis på 100, som resulterer i 100x12=1200. 133x12=1596@1600mhz gir derimot riktig hastighet. FSB kan stilles i BIOS eller via. dip brytere på hovedkortet. Finner nærmere info i manualen til HK :wink:. Lenke til kommentar
oxyde Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 hmmm...vel tja jeg kan ikke egentlig klage på komplett. Jeg bor i Tromsø, så det tar vel litt tid fra Sandefjord til Tromsø. Men tok ca en uke før jeg fikk RAM, HD og no mer stuff jeg bestilte nå i sommer. Lenke til kommentar
bob_hund Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Ser ut som din cpu går på 100 Mhz fsb istedenfor 133 (12*100 vs 12*133?).Se i manualen til hovedkortet ditt hvordan du forandrer dette. Har selv bare gode erfaringer med komplett selv om de er litt treige med levering. Hvis du kjøper en ferdig mekka pc går du glipp av halve morroa! ;D MrA| kom meg i førkjøpet med fsb en Lenke til kommentar
Danny Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 hvis du har bestilt den over nettet kan jo hende dette har skjedd hos posten da de slenger alt rundt. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Quote: Den 2002-08-24 16:37, Danny skrev:hvis du har bestilt den over nettet kan jo hende dette har skjedd hos posten da de slenger alt rundt. Jojo, men hvordan kan den festeklipsen på cpuvifta sprette av, uten å dra med seg sokkelfestene ? Hadde dette vært postens skyld (dvs pakka har fått seg en trøkk), så hadde nok sokkelfestene ligget på bunnen av kassa sammen med kjøler'n. Den er nokså stram, den skal i det minste være det. For å få av den må den presses kraftig ned mot hovedkortet for å så bli trukket ut... ikke akkurat hva jeg ville anse som en sannsynlig hendelse. Hvis det lå med en rapport om at maskinen var testet OK, BURDE teknikeren/apen/uteliggeren/13-åringen oppdage at den gikk på 1200Mhz og ikke 1600Mhz. Man bestiller montering fordi man ønsker en kompetent person til å skjekke at ALT er ok.. ikke bare "det ser ut som det funker nogenlunde" At skjermkorter derimot sitter løst, er nok postens skyld. Det skal lite til for at de hopper opp i bakkant desverre. (derfor man fant opp den AGP-låsen) Til deg som startet tråden : om det stemmer det du har fortalt her; ring/mail komplett og KLAG... dette lukter dårlig håndverk. Lenke til kommentar
Howard B! Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Kjenner en som før jobbet i posten (hvorfor han ikke gjør det nå er en annen sak) og han fortalte at det var helt vanlig at han og de andre ansatta kasta ball med pakkene som kom inn til terminalene. Er ikke rart at ting går til hell.. og litt til :smile: De små pakkene funka visst greit til amerikansk fotball. jess jess.. det er Posten! Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 At power'n er skjev kan nok være posten.. Har opplevd PC-er med KNUST innmat tilogmed som har vært sendt med post.. ribbe KAN faktisk vri seg av ved hard medfart.. Feil CPU-hastighet er vanskeligere å skylde på posten.. tviler på at posten klare å flytte på dip-switcher uten å åpne pakken.. Men KAN være CPU-ribba da.. Men høres ut som en MEGET slurvete komplett-dude uansett.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Kan ikke si meg enig i refleksjonene omkring Komplett. I mine øyne lukter det rett og slett av hardhendt transport, ettersom både det ene og det andre "hang og slang". Maskinen er tydeligvis testet til OK før den forlot butikken, noe som aldri kan la seg gjøre om bitene henger og slenger inni kassa? Det kan da ikke være så vanskelig å innse? Uten dermed å påstå at Komplett aldri gjør feil, men i dette tilfellet tror jeg nok transporten har skylden! Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 den pcbyggeren som bygget pcen din gir visst blaffen i jobben sin og slaurer med vilje, hvis de ikke har flere pcbyggere kan man ikke anbefale annet enn og holde seg unna komplett om man vil ha pcen ferdigbygd. jeg har bestilt mye ifra komplett og har bare gode erfaringer. jeg har en tbird 1,2 ghz som jeg måtte ha på 900 mhz en stund, feilen lå i biosen min. jeg vet ikke sikkert men det kan være du må oppdatere bios eller noe. Lenke til kommentar
alexio Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 skyld på hvem dere vil, jeg vil like gjerne som dere tro at det er posten sin skyld, ikke glem at kabinettet lå innpakket i to såkalte støtsikre esker, og ingen av pappeskene hadde tatt noen som helst skade av transporten.... Dere skylder på posten, men jeg skjønner ikke OVERHODET at en kjøleribbe m/vifte kan lirke seg ut av de tre festene på socketen...! Av hele min til som hardware nerd, vet jeg at det enten må en sag, en skrutrekker, eller andre redskaper til å få den av, ikke noen fotballsparkende postansatte!"! Jeg vet ærlig talt ikke hvem jeg skal skylde på, men noen bør jo nesten ha et svar.... Alexio Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Quote: Den 2002-08-25 14:15, El_PoLLa skrev:djeg har en tbird 1,2 ghz som jeg måtte ha på 900 mhz en stund, feilen lå i biosen min. jeg vet ikke sikkert men det kan være du må oppdatere bios eller noe. Hvordan fixet du det problemet? Jeg tror det er noe av det samme med min pc. Lenke til kommentar
Neme Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 I Posten kan alt skje. Tro meg, jeg jobber i sorteringa på Borgerskogen i Stokke. Vi tar av oss absolutt alt som går inn/ut av Vestfold. Dvs alt dere bestiller på komplett.no :razz: Der kaster vi 19"erne deres ca 4 meter og gjerne bommer på tom-buret det skal oppi Merkelig hvor mye som kommer helskinnet gjennom posten egentlig, med tanke hvordan vi behandler pakkene. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Å si at montørene hos komplett er uteliggere og trettenåringer er noe av det mest usaklige jeg noensinne har hørt. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Quote: Den 2002-08-25 14:58, Dan Hansen skrev:Å si at montørene hos komplett er uteliggere og trettenåringer er noe av det mest usaklige jeg noensinne har hørt. Jah, og det sier vel mer om alexio og ufo enn om Komplett..... [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-08-25 15:07 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Altså, jeg kan faktisk ikke se problemet i at HSF'en ligger å slenger eller om det er rotete i kassa. Når du bestiller en ferdigbygd PC er ikek det for at du ikke vil dille med komponentene og at du vil ha en garanti på hele PCen og ikke bare enkeltkomponentene? Om du hadde starte maskinen og svidd CPUen så kunne du jo bare sendt maskina inn til komplett og fått den fiksa, gratis. Derfor er det jo komplett som vil tape på om dem ikke setter PCen sammen skikkelig nemetiss: At posten behandler pakkene elendig vet alle som jobber/kjenner en som jobber i posten, men hvordan klarer du å hive en 19" 4 meter? :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå