DementedAlbino Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Han jeg leier hos har nå trådløst nett som jeg skal få koble meg på. Problemet er att med det innebygde nettverkskortet i laptopen får jeg så utrolig svakt signal. Så det jeg lurer på da er om jeg kan bruke en ruter i leiligheten min og koble på det trådløse nettverket for å få bedre signal, så sender ruteren ut signaler til min pc. Grunnen til at jeg vil buke en ruter er at jeg har en liggende, så da slipper jeg kjøpe kort med ekstern antenne for å få bedre signal, samt jeg da kan koble opp xbox også. Noen som vet om dette går? Lenke til kommentar
patrickt Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Det hadde vil gått ann å strekke en kabel fra hans router til din "leilighet", og så at du kjøper deg en trådløs router som er 100% kompatibel med ditt nettverkskort. Lenke til kommentar
AIH Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Det fikser du med en WRT54G med Client mode Meget fleksibel router, med uorginal firmware da! Se denne tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=417460&hl= Ellers er det mulig du får til å kjøre "WDS mode" mellom routerene, men da må begge støtte dette. For å router på nett med naboens og samtidig distrubiere ditt eget nett (med mulighet for brannmur mellom, kan du kjøre med 2 WRT54G. Dette har jeg selv gjort i flere måneder. Da bruker du den ene som client og den andre som vanlig AP. Eventuelt kan du sette router 1 hos nabo og router 2 hos deg. Kjør så WDS mode mellom routerene. MVH AIH Endret 28. oktober 2005 av AIH Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Har nå fått gode nok signaler til å koble meg på nett trådløst via laptop, så nå er ikke dette noe problem lengre. Men fortsatt gjenstår det problem med at jeg vil ha iptelefoni tilkoblet, og for å gjøre dette må jeg ha en ruter. Husverten vil ikke trekke kabel ned i kjeller hvor jeg bor, så dette må gjøres trådløst. Han har alt en ruter, merke vet jeg ikke. Så hva må jeg da gjøre for å komme meg på nett med adapteret til ipetelefonen? Jeg vil helst koble en ruter trådløst mot naboen sin ruter, men jeg trenger en enkel forklaring på hvordan dette gjøres om det er mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå