Nitrisious-E Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Satt sammen den nye pc'en min for ett par dager siden, og i første omgang så holder det med Maxtor 200gb S-ATA disken, men jeg vil ha med den gamle IDE 3,5" disken! Problemet er at det kommer en bluescreen i løpet av oppstarten, rett før windows logoen loader. Der står det feil og bla bla, fjern nylig installerte disker..osv. Men under installasjonen så spurte bl.a. HK driveren om den ville installere en IDE driver, husker ikke hva den heter men jeg tok nei.. Hva kan problemet egentlig være? Er takknemelig for alle svar! Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Får forresten denne feilmeldingen; 0x00000007b Prøvde også å koble om fra secondary master til primary master.. hvor cd'romen stod på før, men samme feilmelding.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hvilken disk er det du prøver å starte opp windows fra? IDE-disken? Ligger det en gammel installasjon på den? Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Hvilken disk er det du prøver å starte opp windows fra? IDE-disken? Ligger det en gammel installasjon på den? 5074246[/snapback] Det ligger en windows på IDE disken også, men den skal startes fra S-ATA disken!..? Jeg får bare brukt S-ATA disken, og installert derfor windows på denne. Men det nytter ikke bruke begge samtidig?' Takker for svar Ar`Kritz Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Jeg gjetter på at PC'n prøver å starte opp på IDE-disken, og siden den har en installasjon fra en gammel PC går det ganske dårlig. Det du må gjøre er å gå inn i BIOS og sette maskinen til å boote på SATA-disken først. Så kan du installere windows, og alt burde funke. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Jeg gjetter på at PC'n prøver å starte opp på IDE-disken, og siden den har en installasjon fra en gammel PC går det ganske dårlig. Det du må gjøre er å gå inn i BIOS og sette maskinen til å boote på SATA-disken først. Så kan du installere windows, og alt burde funke. 5075490[/snapback] Vel.. jeg fikla litt inne i BIOS, og ser man det.. Det gikk glimrende! Lurer på om jeg kan slette windows mappen på IDE'n trygt nå? .... Takker iallefall for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå