k_h Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Har nettopp fått meg en Acer Aspire 1694, hvor det finnes 3 partisjoner: C:, D: samt en "service"-partisjon. Dersom jeg legger sammen kapasiteten på disse 3 partisjonene får jeg ca. 93 GB, men harddisken skal være 100 GB. Jeg har brukt "datamaskinbehandling" for å omgjøre D: til NTFS, men C: hvor systemet ligger får jeg ikke gjort noe med. Hvordan går jeg frem får å omgjøre hele harddisken til en partisjon (C:) samt NTFS?? og hvorfor har jeg ikke total kapasitet på 100 GB? Det er ingen problem å måtte formatere maskinen siden den nettopp er tatt i bruk og det kun er standard Acer prgrammene som ligger inne etter oppstart. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Har nettopp fått meg en Acer Aspire 1694, hvor det finnes 3 partisjoner: C:, D: samt en "service"-partisjon. Dersom jeg legger sammen kapasiteten på disse 3 partisjonene får jeg ca. 93 GB, men harddisken skal være 100 GB. Jeg har brukt "datamaskinbehandling" for å omgjøre D: til NTFS, men C: hvor systemet ligger får jeg ikke gjort noe med. Hvordan går jeg frem får å omgjøre hele harddisken til en partisjon (C:) samt NTFS?? og hvorfor har jeg ikke total kapasitet på 100 GB? Det er ingen problem å måtte formatere maskinen siden den nettopp er tatt i bruk og det kun er standard Acer prgrammene som ligger inne etter oppstart. 5072671[/snapback] Om du ikke har 3. parts programmer ala Partition Magic lar det seg ikke gjøre å "merge" partisjoner. Du kan konvertere filsystem til ntfs ved å bruke kommandolinje verktøyet "convert" -convert c: /fs:ntfs- Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Vel ! Det ligger mest sannsynlig Ghost av systemet på disken din, den bør ta vare på hvis du vil slette alt... For det andre så blir 100GB disk ca. 92-3GB effektivt i windows. C: kan ikke du slette uten videre, Windows tar ikke livet av seg selv. Endret 28. oktober 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå