Gå til innhold

Mus trøbbel ved oppløsning 1024x768

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg setter oppløsningen til 1024x768 så blir musa rar. den lystrer liksom ikke.

Når jeg har oppløsningen på 800 x 600 så er der ingen problemer, men da blir bilde litt for stort igjen :ermm:

Har trådløst tastatur og mus. type: Labtc.

Dette problemet er bare ved bruk av denne labtec musa, men ikke når jeg bruker vanlig kabel opplegg mus...

Noen idèer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje bruk Labtec. det er et drit dårlig merke, og leverer KUN jalla komponenter. hadde engang en Labtec mus, og den varte i en uke, før eg knuste den av sinne. den funket bare av og til, og streikt i mange spill.

ALT er bedre enn Labtec. det er et billig merke som ikkje leverer kvalitet, noe du ikkert har merket no.

Vegard :)

Lenke til kommentar

Jeg har en idé.

Slik jeg forstår det, er musa trådløs. Det som antakeligvis skjer, er at skjermen din påvirker radiosenderen og/eller mottakeren til musa, slik at signalet blir forstyrret. Og frekvensen til skjermen din endres jo avhengig av hvilken oppløsning som vises.

En mulig løsning er defor å endre frekvens på skjermen når du kjører 1024x768. Dersom du kjører skjermen i 85Hz når du kjører 1024x768, kan du jo prøve å sette refreshraten til 100Hz istedet (hvis skjermen tillater det).

En annen mulig løsning er å flytte radiomottakeren til musa, og evt også selve musa, lenger unna skjermen. Evt prøv å legge mottakeren nærmere musa, slik at den får best mulig signal.

En tredje løsning er å endre radiofrekvensen på musa og mottakeren, hvis du har den muligheten.

NB: Disse løsningene gjelder kun hvis du har CRT-skjerm (dvs ikke flatskjerm) og trådløs mus. Jeg tviler sterkt på at LCD-skjermer forstyrrer radiobasert utstyr på samme måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...