Titanstig Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hvordan åpner man en Nokia 5140i ? Kjøpte en slik i dag, da jeg driver med seriøs trening, og denne mobilen ser ut til å passe for meg, siden den kommuniserer via IR med pulsklokker fra Polar. Nei, jeg er ikke dum, har faktisk medlemsskap i Mensa. Tror det kan være et problem som noen kjenner til. Kan være en vanlig feil på noen el.l. Først brukte jeg hodet (og det går nesten alltid), deretter leste jeg brukerveiledningen, som støttet opp om min teori. Men, dekselet ville ikke av. Deretter brukte jeg bare hodet fritt, pluss litt makt, men dekselet vil fremdeles ikke av? Hva kan være feil? Noen tips? Håper på en snarlig løsning. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Tviler at det er noen feil. Å fjerne 5140i's deksel er egentlig ikke vanskelig når du får teknikken inne; er bare å lirke dekselet ned. En review som kanskje kan hjelpe deg å forstå hvor du skal dra etc. Vet egentlig ikke hvor mye mer jeg skal si... Prøv deg frem, klarer du det en gang så klarer du det igjen Endret 28. oktober 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg gav den til kona, som brukte all sin makt! Hun vred og sloss med den, og det ble en glipp på den ene siden. Deretter tok jeg et skrujern, og trykkte det inn på den andre siden, og vips: Den åpnet seg! Ser ut som disse plaststykkene på innsiden var bøyd mer enn normalt. Skal jeg åpne den flere ganger, gjør jeg det på samme måten, bruker evt. skrujern med en gang. Vurderer å modifisere åpningsmekanismen en smule. Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Plastmekanismen på min mobil var laget slik at det ikke gikk an å åpne den på vanlig måte. Om jeg klemmer inn fra siden, klemmer jeg inn begge "sperringene" på innsiden, så det går ikke uansett. 1-1 = 0 2-2 = 0 8-8 = 0 Etc. Løsningen er å vri på dekselet på mobilen, slik at det blir riktig på innsiden av mobilen i det øyeblikket. Deretter åpner jeg den på andre siden med en smart vridning. Altså en assymetrisk åpning. Dette fungerer på min mobil, og da er jeg fornøyd med dette. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Hadde jeg vært deg så skulle jeg ikke har brukt et skrujern eller unødvendig kraft for å åpne mobilen.... Det er på tross alt bare å trykke inn det nødvendige og skyve dekslet ned. Har selv meget stor tvil på at det er noe feil med selve dekslet som lager problemer i ditt tilfelle, høres snarere ut som du ikke helt har forstått mekanismen. Se på mekanismen og lukk dekslet igjen og se om du får det til neste gang. MvH Remerser Endret 28. oktober 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Sorry, men jeg er ikke enig i ditt siste svar. Sorry. Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Må bare legge til at jeg har holdt på med datamaskiner siden 1982 (Sinclair ZX 81), og mobiler siden rundt 1995. Nokia 2110 og Ericcson GH 337. Hadde Altså Nokia 2110 tidlig i 1995 med "Grand Valse" (den kom forøvrig ut i 1994). Når jeg var 11-12 år byggde jeg "safe-systemer", og har kjennskap til forskjellige åpnings- og lukke-systemer" Derfor tror jeg at jeg nok har rett til å si meg uening i ditt svar. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Du som er så ekstremt smart og kan alt med mobiler og låsemekanismer må vell selv vite om det er en produksjonsfeil på telefonen din. Om du fortsatt er i tvil kan du ta med mobilen din til elkjøp el. og spørre om de kan vise deg hvordan den skal opnes, og da finne ut om det er eventuelle feil med den. Lenke til kommentar
Werable Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Nei, jeg er ikke dum, har faktisk medlemsskap i Mensa. Først brukte jeg hodet (og det går nesten alltid), deretter leste jeg brukerveiledningen, som støttet opp om min teori. Men, dekselet ville ikke av. Noen tips? 5072644[/snapback] Må bare legge til at jeg har holdt på med datamaskiner siden 1982 (Sinclair ZX 81), og mobiler siden rundt 1995. Nokia 2110 og Ericcson GH 337. Hadde Altså Nokia 2110 tidlig i 1995 med "Grand Valse" (den kom forøvrig ut i 1994). Når jeg var 11-12 år byggde jeg "safe-systemer", og har kjennskap til forskjellige åpnings- og lukke-systemer" Derfor tror jeg at jeg nok har rett til å si meg uening i ditt svar. 5073042[/snapback] Du må ikke være beskjeden... Å gi deg tips om dette føler jeg blir det samme som å gi Ronaldo tips om å spille fotball! Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Du som er så ekstremt smart og kan alt med mobiler og låsemekanismer må vell selv vite om det er en produksjonsfeil på telefonen din. Om du fortsatt er i tvil kan du ta med mobilen din til elkjøp el. og spørre om de kan vise deg hvordan den skal opnes, og da finne ut om det er eventuelle feil med den. 5073417[/snapback] Ja, det var et smart svar av deg. Lær deg først norsk rettskrivning før du uttaler deg om dette. Om du kan telle, vil du finne 3 feil pluss kommafeil. - Vell, skal være "vel" - elkjøp (egennavn skal skrives med STOR bokstav) - opnes, skal være "åpnes" Når du først stikker nesa di frem, får du ta tilbake det som kommer. Gidder derfor ikke å bli provosert av deg.... :!: Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Nei, jeg er ikke dum, har faktisk medlemsskap i Mensa. Først brukte jeg hodet (og det går nesten alltid), deretter leste jeg brukerveiledningen, som støttet opp om min teori. Men, dekselet ville ikke av. Noen tips? 5072644[/snapback] Må bare legge til at jeg har holdt på med datamaskiner siden 1982 (Sinclair ZX 81), og mobiler siden rundt 1995. Nokia 2110 og Ericcson GH 337. Hadde Altså Nokia 2110 tidlig i 1995 med "Grand Valse" (den kom forøvrig ut i 1994). Når jeg var 11-12 år byggde jeg "safe-systemer", og har kjennskap til forskjellige åpnings- og lukke-systemer" Derfor tror jeg at jeg nok har rett til å si meg uening i ditt svar. 5073042[/snapback] Du må ikke være beskjeden... Å gi deg tips om dette føler jeg blir det samme som å gi Ronaldo tips om å spille fotball! 5073585[/snapback] Og konklusjonen i ditt innlegg er hva? a) At man bør gi Ronaldo tips om å spille fotball? b) At jeg er beskjeden? c) At jeg ikke er beskjeden? d) At du er særdeles forvirret, ikke ikke vet hva du skulle svare på? e) At du er en "sjøldigger" som vet "best" og at alle andre er bare idioter som ikke kan vite noenting? Bare lurte...... Jammen ikke godt å vite...... :!: Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Forøvrig takk til Remerser, som faktisk gav et svar. Lenke til kommentar
Werable Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Du er ikke særlig smart for å være så smart, men nok om det... Det jeg mente var at det blir særs vanskelig å gi deg noen tips i denne saken når du allerede i ditt andre innlegg har kommet frem til at dette må være en produksjonsfeil. Så bruker du de neste tre-fire innleggene på å vise til din høye kompetanse innen "åpningsmekanismer" og teknikk generelt. Mitt tips til deg er å gå tilbake til det stedet du kjøpte mobilen og vise dem problemet ditt. Er bedre at de ødelegger telefonen din i forsøk på å åpne den enn at du gjør det. Forb. mot skriveleif. Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Du er ikke særlig smart for å være så smart, men nok om det... Det jeg mente var at det blir særs vanskelig å gi deg noen tips i denne saken når du allerede i ditt andre innlegg har kommet frem til at dette må være en produksjonsfeil. Så bruker du de neste tre-fire innleggene på å vise til din høye kompetanse innen "åpningsmekanismer" og teknikk generelt. Mitt tips til deg er å gå tilbake til det stedet du kjøpte mobilen og vise dem problemet ditt. Er bedre at de ødelegger telefonen din i forsøk på å åpne den enn at du gjør det. Forb. mot skriveleif. 5073814[/snapback] Ok, da er vi enige :-) Sorry at jeg blir hissig i blant, men sånn er jeg bare. Har drevet med elite-idrett i noen år, og kan derfor være "eksplosjonsartet" noen ganger. No offence! Hands down! Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 ... 5073417[/snapback] Ja, det var et smart svar av deg. Lær deg først norsk rettskrivning før du uttaler deg om dette. Om du kan telle, vil du finne 3 feil pluss kommafeil. - Vell, skal være "vel" - elkjøp (egennavn skal skrives med STOR bokstav) - opnes, skal være "åpnes" Når du først stikker nesa di frem, får du ta tilbake det som kommer. Gidder derfor ikke å bli provosert av deg.... :!: 5073626[/snapback] Hadde ingen hensikt med å provosere deg. Gav deg bare noen tips. OT: Hva slags "elite-idrett" har du drevet med i flere år? Har du lest Nettiketten forresten? Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Stenges av grunner som burde være åpenbare for de fleste... Om dette ikke er tilfellet så er det bare å sende en mail eller bare sende meg en PM Endret 29. oktober 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg