Gå til innhold

Bygge eget kabinett ?

Anbefalte innlegg

Har fått "examensoppgave" i Kunst og håndverk, hadde tenkt å lage ferdig bygge pc'en min.

Lurer på om noen vet noe om hvordan jeg kan få laget et kabinett eller en side som har noe om dette ? vil nødig ende opp med å stappe alt sammen i en pizza-boks :D Må vel bli ihvertfall "litt" seriøst, har helt til Mai med å gjøre ferdig oppgaven.

Har ikke akkurat så veldig høyt budsjett men jeg arbeider med det. :p

Er det i det hele tatt mulig å lage et kabinett eller burde jeg heller kjøpe ett og "style" det isteden ?

Endret av chaoswolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stort sett fantasien som setter begrensningene når det gjelder å bygge kabinett. Det er mange som har bygd egne kasser, en av de mest spektakulære her på forumet er kanskje Bizardos "Prosjekt Bender" som fikk stor oppmerksomhet også utenfor Norge.

Edit: Endret link, det var visst dårlig med bilder i den originale tråden.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

jeg er nok desverre ikke så ambisiøs :p

Har hva som trengs for å lage litt av hvert her, men er ganske amatør når det kommer til å lage hva som helst så det hadde vært kjekt om det ikke var så gigantisk :thumbup:

Har masse 7 mm stålplater liggende og et bilopprettingsverksted ikke så langt unna som gjerne hjelper meg skjære og valse dem :p

men er ikke akkurat noe mattegeni, eller god med skisser etc.

men forslag blir tatt godt imot :thumbup:

Endret av chaoswolf
Lenke til kommentar

Finnes det et enkelt kabinett uten det meste som jeg kan bruke som "blueprint" for mitt eget ? Et veldig modder-vennlig case, så jeg slipper å lagge hull til skruer etc. for å få hovedkortet til å passe inn.

har en Chenbro gaming box liggende, men den blir litt for stor syntes jeg (også ser den jo stygg ut :p )

Lenke til kommentar

Ser bra ut det, men det er visst utsolgt :no: men jeg har spart opp ett par tusen som jeg skal kjøpe grafikkort etc. blir vel igjen rundt 1000 etter jeg er ferdig.

Så da hadde jeg tenkt å bruke dem på kansje ett litt dyrere kabinett som (helst) er enklere å modde, ser for meg noe i aluminium, har tenkt å skjære ut sidedøren og sette inn plexiglass og vifte hvis det er mulig :) så drar jeg over hele greia med sandpapir så den ser litt mer urban ut :p og så har jeg noen jernplater liggende som jeg tenkte jeg kunne bøye i en L og sette de langs etter kabinettet oppe og nede også sveise sammen i hjørnene.

Skal ikke se helt rett ut, meninga det skal se ut som noen nesten har gått løs på den med hammer. :thumbup:

etterpå drar jeg over med sandpapir bare for å være sikker på at alle skjønner at det er meninga den skal se sånn ut, og så setter jeg inn alt annet jeg kan finne :p

Lenke til kommentar

Hørt om definitiv vannkjøling? om du lager et basseng/akvarie i Plexiglass for eksempel, og fyller det mer destillert vann (100% Rent!!) eller en Olje kan du senke hele PCn nedi "tanken" og kansje fylle på med noen leds og hehe kansje noen Gullfisker. Om du lurer så leder ikke 100% rent vann strøm ;) Pcn er garantert til å aldri bli for varm og du kommer aldri til å høre viftestøy etter som dette utgår i olje.. :) (blank olje) Dette hadde vert noe :D

Lenke til kommentar

HEHE du er dum visst du senker pcen i olje:)

olje blir stiv på runt 18 grader:P

og da utvider det seg også :roll:

så da må du ha et varmt og godt rom for å ikke ødelegge pcen :tease:

Lenke til kommentar

mener du som en akvarie pc ? ?

høres litt tvilsomt ut :p hvordan skulle det fungert, bare finne et kabinett og stappe det ned i en glassbolle fylt med destillert vann ? :hmm:

høres faktisk ganske bra ut, tror de hadde blitt overraska hvis jeg hadde kommet med en pc oppi en glassbolle med vann :yes:

noen som kan befrefte at detta funker ?

Er det safe ? Mulig å ta ut pc'en når jeg ikke vil ha den der mer ? Mulig å flytte rundt på den etc. ?

Og selvsagt, kan jeg slå den på uten at jeg ødelegger hele dritten ? :p

Endret av chaoswolf
Lenke til kommentar

Finnes et slikt "vann" som du kan senke pc nedi. Tror det var en artikkel om det her på hw.no for et år eller noe slikt side. Dette var seff en spesiel væske som brukes og kostet vist nok gankse mye. Tror også det er rimlig vrient å få tak i...

Å senke pcen i vann, selv 100% destilert vann nytter ihvertfall ikke. Skal kunne gå med diverse matoljer, men dette ville ikke vært en løsnning som hadde holdt så lenge.

Lenke til kommentar

Fluorinert, som er beskrevet på overklokking.no, koster noe slikt som $500/liter..

Det fins imidlertid andre vesker, for eksempel MIDEL 7131 (http://www.midel.com/). Prisen på dette ligger på $12-15/liter, tror jeg, nærmeste forhandler er visst i Ystad, Sverige, men jeg vet ikke om de selger til privatpersoner.

Destillert vann er jo helt klart det billigste, og skulle i teorien fungere så lenge komponentene er helt reine. Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Finnes et slikt "vann" som du kan senke pc nedi. Tror det var en artikkel om det her på hw.no for et år eller noe slikt side. Dette var seff en spesiel væske som brukes og kostet vist nok gankse mye. Tror også det er rimlig vrient å få tak i...

Å senke pcen i vann, selv 100% destilert vann nytter ihvertfall ikke.  Skal kunne gå med diverse matoljer, men dette ville ikke vært en løsnning som hadde holdt så lenge.

5112160[/snapback]

nei, matolje lukter jo drit etter et døgn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...