Gå til innhold

AMD4000 vs Pentium D 840. Hva er best?

Sjefern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestill den du Magnus....tror ikke du kommer til å angre. Hadde det vært meg hadde jeg ikke tvilt ett sekund! :thumbup:

Til deg på andre siden som spurte om jeg hadde lest Bastante påstander Intel Vs AMD.....

Ja det har jeg....og når jeg snakker om min Intel EE 840 så er det ikke påstander men fakta....i motsetning til de fleste har jeg faktisk denne pc'en stående på rommet.

Og når det gjelder video encoding ligger Intel ett godt stykke foran, enkelt og greit. Skjønner ikke hvorfor dere er de eneste som motstrider dette. Ellers i verden er dette nokså kjent fakta.

Men lev gjerne i drømme verdenen, så kan du jo late som om AMD X2 pc'en din encoder DVD video på en time, mens den i virkeligheten bruker 3 timer.

Er du smart starter du i natt, så stiller du klokken tilbake en time, og vips pc'en bruker bare to timer.... :!: :!: Så er det bare ett år til neste gang.

Lenke til kommentar
hmmm... Tror uansett jeg bestiller når jeg kommer på jobb neste gang jeg. Føler liksom det er for dumt å la tilbudet gå fra seg.

5078564[/snapback]

Flott tilbud du har her! Men er det slik at du må kjøpe ut pc'en med 1000.- etter 3 år om du vil beholde pc'n?

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Det er jo ett greit tilbud, men når det gjelder hjemmepc ordning må man også huske på at man mister feriepenger fra bruttobeløptet og at man mister pensjonspoeng pga lavere intekt. Dette utgjør jo også noen kroner. Så pc'en blir ikke fult så billig som annonsen skal ha det til.

Og når man i tilleg må skatte for pc'ens verdi over 10000,- så blir jo bildet enda dårligere. Noen som vet hvor mye man må skatte for dette?

Endret av Daywalker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Og når det gjelder video encoding ligger Intel ett godt stykke foran, enkelt og greit. Skjønner ikke hvorfor dere er de eneste som motstrider dette. Ellers i verden er dette nokså kjent fakta.

xmpeg_5_03_200_mb_vob_til_divx_xvid_mpeg.png

5076736[/snapback]

Falcon...

To ting:

For det første bør du oppgi kilden for "chart"...(så alle kan sjekke selv)..

For det andre er den ikke av stor verdi da single-core utgaver både for Intel og AMD yter tildels klart bedre enn sine dual-core "søsken" i akkurat denne deltesten..(dersom lavere tid betyr bedre resultat) :blush:

Myhken har sine ord i behold når det gjelder encoding.. Intel dual-core utklasset X2 i akkurat den øvelsen i den omfattende testen som ble gjort av THG. Ingen har enn så lenge kommet med en god forklaring på hvorfor.

Ad topic:

Jeg synes "Sjefer'n" bare skal slå til.. Dette er ett meget godt tilbud.. på en høytytende varmeovn.. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...