Gå til innhold

Fri 60,Fri120 og FriFiks nye abb fra Telenor 1 Nov


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frifiks er noe ala dj allstar ja. Frifiks har inkluderte ringeminutter, mens allstar har inkluderte SMS. Begge er selvadministrerte. Det er egentlig meningen at kunden skal selv registrere det på nettet, men det er mulig å bestille det hos forhandler også. Fri20, fri60 og fri120 selges med subsidierte telefoner, noe ikke frifiks gjør.

Endret av oro2
Lenke til kommentar

Nå vil disse abbonementene gi avslag på mobiltelefoner i minst like stor grad som Privat+ har gjort til nå. Hvis du da sier at 129 av de 229 er en tilsvarende avgift som i Privat+ vil de 120 minuttene bare koste 100 kr. Om det er noe lønnsomt for forbrukeren kommer an på hvor mye du ringer. For meg ville det ikke blitt lønnsomt.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis vil fri120 kunne gi store subsidier på telefoner samtidig som det kan være lønnsomtfor de som ringer mange korte beskjeder, synes disse tilbudene så helt greie ut jeg, første abonnement fra telenor/netcom med subsidier og 0,79 i ringepris :)

 

Frifiks så også bra ut, første abonnement fra telenor det er billig å ringe med (såfremt du styrer unna netcoms nett etter de 20 frie minuttene.)

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Hjelper INGENTING selvom prisen er 0.79 så lenge startprisen er 0.69 og Telenor TVILHOLDER på å legge til 0.55 øre per minutt til andre mobilnett..

 

Jeg fatter ikke at Telenor har en eneste kunde med det prisopsettet. Ja, de er best på service og har god dekning, men det viser seg gang på gang at pris er viktigst.

Lenke til kommentar
Hjelper INGENTING selvom prisen er 0.79 så lenge startprisen er 0.69  og Telenor TVILHOLDER på å legge til 0.55 øre per minutt til andre mobilnett..

 

Jeg fatter ikke at Telenor har en eneste kunde med det prisopsettet. Ja, de er best på service og har god dekning, men det viser seg gang på gang at pris er viktigst.

5079360[/snapback]

 

Husk på at netcom tar 1,01 per minutt ffra telenor for at tlelenorkunder "roamer" til netcom sitt nett, med en minuttpris på 0,79 ville de da gått i minus, nå skal jo denne avgiften reduseres snart, noe som gjør at 0,55 ekstra kanskje blir 0,45 ekstra? Jeg er forsåvidt enig med deg, men netcom har mye av skylden for dette...

Lenke til kommentar

Å skylde på termineringsprisene til Netcom holder ikke. Tele2 og Chess klarer jo å levere samtaler til 59 øre på minutt til Netcomnettet, og her er det ikke snakk om Operatører som driver kortsiktig.

Nå bør det kanskje også nevnes at Telenor har ikke noe uttalt mål om å være billigst.

Lenke til kommentar
Å skylde på termineringsprisene til Netcom holder ikke. Tele2 og Chess klarer jo å levere samtaler til 59 øre på minutt til Netcomnettet, og her er det ikke snakk om Operatører som driver kortsiktig.

Nå bør det kanskje også nevnes at Telenor har ikke noe uttalt mål om å være billigst.

5083859[/snapback]

 

Det blir jo teit å sammenligne telenors vanlige abonnement som selges sammen med subsidierte tlfer med chess/tele2 sine billigste som ikke subsidierer overhodet. Om vi sammenligner med de nyeste fremstøtene fra telenor er imidlertid ikke forskjellene så store. 0.79 til alle mobilnett for djucie allstar med billigere startavgift enn chess/tele2. Jeg synes såklart telenor skulle vært billigere og innført samme ringepris til alle mobilnettverk og fast-tlfer, telenor har imidlertid ikke lov til ¨å vær billigst grunnet sin posisjon som ledende aktør idag, tror desverre ikke de kan sette ned prisen særlig mye før de blir innklaget til konkurransetilsynet. Personlig liker jeg ikke telenor etter dårlige erfaringer selv, men både frifiks og allstar er faktisk ikke så verst abonnement! Eller ta nonstop som ingen andre kan matche (eks søstra til dama mi som ofte sender 5000 sms i månenden).

Lenke til kommentar

La meg begynne med å si at jeg er enig i at det ikke går ann å sammenligne priser på abonnementer med og uten subsidiert telefon. Mitt eksempel var bare for å illustrere at det ikke går å skylde på termineringsprisene. Disse er fastsatt av PT og er maxpriser..

Det er ingen lov som forbyr Telenor å være billigst. Det er nok viljen det står på...

De problemstillingene du fremstiller er jo helt snudd på hodet også da. Den dagen telenor senker prisene og får konkurannsetilsynet på nakken av denn grunn tror jeg sannelig må være den dagen helvete fryser over.

Lenke til kommentar
La meg begynne med å si at jeg er enig i at det ikke går ann å sammenligne priser på abonnementer med og uten subsidiert telefon. Mitt eksempel var bare for å illustrere at det ikke går å skylde på termineringsprisene. Disse er fastsatt av PT og er maxpriser..

Det er ingen lov som forbyr Telenor å være billigst. Det er nok viljen det står på...

De problemstillingene du fremstiller er jo helt snudd på hodet også da. Den dagen telenor senker prisene og får konkurannsetilsynet på nakken av denn grunn tror jeg sannelig må være den dagen helvete fryser over.

5084524[/snapback]

 

Det er faktisk lovbestemt som sier at den ledende aktøren ikke kan prise ut mindre aktører. Et eksempel: SAS (les ledende aktør) priset for noen år siden ut color air og fikk kjempebøter for det, de dumpet prisene på konkurrerende ruter og til slutt gikk color air konkurs. Siden har de prøvd igjen mot Norweigian, men ble her stoppet i tide med kraftige bøter. Telenor og netcom kunne eltt ha priset ut eks mobyson og talkmore, de hadde ikke hatt problemer overhodet med å hatt tap en liten stund til konkurransen var borte for så å øke prisene igjen, skjønner du nå hva jeg mener. Telenor har faktisk ikke lov til å vær billigst, ta kontakt med post- og teletilsynet om du ikke tror meg :) Jeg er forsåvidt enig med deg i det emste du skriver ellers

 

jeghar tidligere skrevet innlegg hvor jeg kritiserer telenor for for høye priser, de har bedret seg noe, men har fremdeles endel å gå på, men så mye billigere kan de ikke bli, isåfall må de små aktørene senke prisen først...

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
La meg begynne med å si at jeg er enig i at det ikke går ann å sammenligne priser på abonnementer med og uten subsidiert telefon. Mitt eksempel var bare for å illustrere at det ikke går å skylde på termineringsprisene. Disse er fastsatt av PT og er maxpriser..

Det er ingen lov som forbyr Telenor å være billigst. Det er nok viljen det står på...

De problemstillingene du fremstiller er jo helt snudd på hodet også da. Den dagen telenor senker prisene og får konkurannsetilsynet på nakken av denn grunn tror jeg sannelig må være den dagen helvete fryser over.

5084524[/snapback]

 

Det er faktisk lovbestemt som sier at den ledende aktøren ikke kan prise ut mindre aktører. Et eksempel: SAS (les ledende aktør) priset for noen år siden ut color air og fikk kjempebøter for det, de dumpet prisene på konkurrerende ruter og til slutt gikk color air konkurs. Siden har de prøvd igjen mot Norweigian, men ble her stoppet i tide med kraftige bøter. Telenor og netcom kunne eltt ha priset ut eks mobyson og talkmore, de hadde ikke hatt problemer overhodet med å hatt tap en liten stund til konkurransen var borte for så å øke prisene igjen, skjønner du nå hva jeg mener. Telenor har faktisk ikke lov til å vær billigst, ta kontakt med post- og teletilsynet om du ikke tror meg :) Jeg er forsåvidt enig med deg i det emste du skriver ellers

 

jeghar tidligere skrevet innlegg hvor jeg kritiserer telenor for for høye priser, de har bedret seg noe, men har fremdeles endel å gå på, men så mye billigere kan de ikke bli, isåfall må de små aktørene senke prisen først...

5084693[/snapback]

 

 

Vel dette blir vel ikke helt riktig, hvis jeg husker reglene riktig :)

 

Telenor har lov til å sette ned prisene sålenge det drives med pluss.

De har ikke lov til å sette ned prisene så mye at de driver med minus bare for å konkurrere ut andre aktører.

 

Telenor la jo frem et veldig bra pluss-resultat og det er sikkert rom for å sette

ned prisen uten at de får noen reaksjoner.

Lenke til kommentar
La meg begynne med å si at jeg er enig i at det ikke går ann å sammenligne priser på abonnementer med og uten subsidiert telefon. Mitt eksempel var bare for å illustrere at det ikke går å skylde på termineringsprisene. Disse er fastsatt av PT og er maxpriser..

Det er ingen lov som forbyr Telenor å være billigst. Det er nok viljen det står på...

De problemstillingene du fremstiller er jo helt snudd på hodet også da. Den dagen telenor senker prisene og får konkurannsetilsynet på nakken av denn grunn tror jeg sannelig må være den dagen helvete fryser over.

5084524[/snapback]

 

Det er faktisk lovbestemt som sier at den ledende aktøren ikke kan prise ut mindre aktører. Et eksempel: SAS (les ledende aktør) priset for noen år siden ut color air og fikk kjempebøter for det, de dumpet prisene på konkurrerende ruter og til slutt gikk color air konkurs. Siden har de prøvd igjen mot Norweigian, men ble her stoppet i tide med kraftige bøter. Telenor og netcom kunne eltt ha priset ut eks mobyson og talkmore, de hadde ikke hatt problemer overhodet med å hatt tap en liten stund til konkurransen var borte for så å øke prisene igjen, skjønner du nå hva jeg mener. Telenor har faktisk ikke lov til å vær billigst, ta kontakt med post- og teletilsynet om du ikke tror meg :) Jeg er forsåvidt enig med deg i det emste du skriver ellers

 

jeghar tidligere skrevet innlegg hvor jeg kritiserer telenor for for høye priser, de har bedret seg noe, men har fremdeles endel å gå på, men så mye billigere kan de ikke bli, isåfall må de små aktørene senke prisen først...

5084693[/snapback]

 

 

Vel dette blir vel ikke helt riktig, hvis jeg husker reglene riktig :)

 

Telenor har lov til å sette ned prisene sålenge det drives med pluss.

De har ikke lov til å sette ned prisene så mye at de driver med minus bare for å konkurrere ut andre aktører.

 

Telenor la jo frem et veldig bra pluss-resultat og det er sikkert rom for å sette

ned prisen uten at de får noen reaksjoner.

5084837[/snapback]

 

Jeg tror ikke de vil se hele telenors virksomhet under ett når de tenker på pluss. telenor trenger ikke akkurat ha stor inntjening på mobilsiden for likevel å gå i +. Telenor har mange andre virksomheter som går i + ved siden av mobilvirksomheten, men det er mulig det er som du sier. Nå har det seg jo sånn at SAS i få tilfeller gikk i minus for å presse ut color air og norwegian, men de reduserte fortjenesten sin så mye på enkelte streknigner at det ble umulig med lønnsom drift for konkurrenter. Eks på dette: om telenor hadde satt ned nonstop prisen til 99,- i månenden for ubegrenset med SMS så ville nok konkurransetilsynet reagert, telenor ville nok fremdeles hatt fortjeneste (koster bare et par øre å sende en SMS egentlig), men konkrransesituasjonen ville sett stygg ut... Begynner å bli litt OT nå, men jeg synes ihvertfall telenor går i riktig retning, selv om de ennå har endel potensiale igjen før de presser ut konkurrenter...

Lenke til kommentar

Undrer meg over at dette i det hele tatt er av intresse for brukere av dette forum.

 

Dersom man har et snev av interesse for å ha lave mobilkostnader er jo Telenor helt håpløst.

 

Når det gjelder de siste tilbudene er disse i god Telenor ånd, kun gjenstand for å forvirre forbrukerne - en pris så mye, tillegg til andre mobilnett, andre priser etter så mye osv osv. Nå finnes det etablerte billigaktører på markedet som har 100% transparente priser - velg disse !

Lenke til kommentar
Undrer meg over at dette i det hele tatt er av intresse for brukere av dette forum.

 

Dersom man har et snev av interesse for å ha lave mobilkostnader er jo Telenor helt håpløst.

 

Når det gjelder de siste tilbudene er disse i god Telenor ånd, kun gjenstand for å forvirre forbrukerne - en pris så mye, tillegg til andre mobilnett, andre priser etter så mye osv osv. Nå finnes det etablerte billigaktører på markedet som har 100% transparente priser - velg disse !

5089000[/snapback]

 

Jeg vil ikke ha en billigaktør, jeg vil ha et teleselskap.

Lenke til kommentar
Undrer meg over at dette i det hele tatt er av intresse for brukere av dette forum.

 

Dersom man har et snev av interesse for å ha lave mobilkostnader er jo Telenor helt håpløst.

 

Når det gjelder de siste tilbudene er disse i god Telenor ånd, kun gjenstand for å forvirre forbrukerne - en pris så mye, tillegg til andre mobilnett, andre priser etter så mye osv osv. Nå finnes det etablerte billigaktører på markedet som har 100% transparente priser - velg disse !

5089000[/snapback]

 

Jeg vil ikke ha en billigaktør, jeg vil ha et teleselskap.

5089436[/snapback]

 

Jeg er ikke en av dem, men mange vil ha en teleaktør de kan stole på med god kundeservice (stort sett, f.eks 24 timer tlfsupport), subsidierte telefoner etc, uten at pris er av størst betydning , og for dem er jo telenor og entcom helt topp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...