Rune69 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hei, sysler med tanken om å starte en lokal datasjappe der jeg holder til. I den forbindelse lurer jeg på om noen har peiling på hvordan man får tak i dataspill (norske/utenlandske) som man kan selge slik. Finnes jo mange nettbutikker for salg av dataspill, datautstyr er jo greit nok å få tak fra importører. Men hva med dataspill? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Play.com Blir fort en del ekstra i moms og fortollingsgebyr. Selv om du får tilbake momsen må kundene dine betale den, og det spørs hvor mye fortjeneste det er å hente på å kjøpe programvare for videresalg som sluttbruker. Vet ikke hvor enkelt det er å få forhandlerstatus fra utenlanske leverandører. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) En butikk kjøper ikke fra play.com, de kjøper fra andre ledd.. Edit: det finnes flere norske grossister for dataspill, men de er nok mindre kjente enn hardwaregrossistene. Endret 29. oktober 2005 av klilleng Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Betyr det at du vet om noen slike grossister. Jeg finner dem ikke! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Betyr det at du vet om noen slike grossister. Jeg finner dem ikke! 5076462[/snapback] Nei, husker ikke dessverre.. Men de som selger spill i Norge importerer dem sjelden selv, for å si det sånn. Kanskje de sier hvem de kjøper fra hvis du ringer Spiderman, Expert osv, men tviler på det Er vel Bergsala AS som har Nintendo, forresten. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Nordisk Film (Egmont), UbiSoft, Funsoft, Pan Vision, Playzone, Norstar, Bergsala, Electronic Arts, Vivendi og Atari er vel noen av de. Endret 29. oktober 2005 av Jan Roger Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Takker. Her har jeg endelig noe å kaste meg over! Lenke til kommentar
Frederik007 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hei, hvordan har det gått? De følgende sidene kan kanskje sjekkes ut: http://www.thegamerscorner.com/ Selger konsollspill en gross, men via ebay, later det til. http://www.salehoo.com/ Selger en liste over grossister. Vet ikke om det er verdt pengene eller ikke men om man er villig til å risikere 39.95 dollar (engangssum) så kan man jo sjekke det ut. Si gjerne ifra hvordan det evt går. Vurderer å starte litt smått selv når jeg får tid. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Det er vel lov å sende en epost til en netbutikk som selger spill i Norge vel? De må jo vite det Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Det er vel lov å sende en epost til en netbutikk som selger spill i Norge vel?De må jo vite det 5138029[/snapback] ...men det er tvilsomt om de vil fortelle hvem de kjøper av med tanke på konkurranse osv. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg tror ikke at de er så fisefine Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Har startet med Panvision som har gitt meg god service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå