WonderBjarne Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Tror største grunne til at PvD kom som nr 1 er nok det nye albumet hans politics of dancing 2 inkludert den turneen han hadde iforbindelse med den. Er nok slik at jo mer profilert dj'ene er jo høyere plassering får de. Har ikke hørt så mye fra tiesto i det siste, så det er rett og rimelig at han faller ned etter 3 år på førsteplass. Ja, mulig det.......Men jeg får inntrykk av at mange mener at Tiesto liksom er "død" og at ingen liker han lenger, men det kan jo ikke stemme helt for det er jo tross alt en grunn til at han ligger på 2. plass. Er jo ganske bra det også. De fleste av de som stemmer bor jo i statene og Tiesto har jo spilt mye der dette året. Blant annet "In Concert USA". Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 PvD begynte sin turne i central park i new york, så han er ikke alene om å turnere i usa. Men tiesto solgte vel ganske bra med ISOS4 albumet sitt og de som har fulgt med i trance miljøet fikk jo med seg hvor populært det var med tieste her når han var innom norge, så selv om mange anser han som "død" så er han fremdeles meget populær. Tross alt fyren som har vært med på å få trance miljøet til å bli stort og kjent omkring. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Det som er med tiesto er at han apellerer litt mer til mainstream trance folk som ikke er så veldig godt inn i trance med det mener jeg folk som ikke vet hvor utrolig mange dyktige djs som finnes. Pluss folk som liker å dra på konsertene hans, de er som regel/alltid ekstremt bra. Når jeg snakker med folk jeg ikke kjenner om trance, eller sier at jeg liker det, så er det første de nevner "å han derre.. treto? tresto? han er jo jævlig bra" Og det faktum at han har laget ufattelig mange sanger! Er få djs som er oppe i antall produserte låter sånn opp gjennom. Men du har jo f.eks djs som Mauro Picotto som har laget et helt ufattelig antall sanger... tror jeg har 80 noe produksjoner fra han og remixer han har gjort og jeg har sikkert ikke alt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Skal du ha personen med flest produksjoner så tror jeg nok ferry kommer ganske mange hakk foran de du har nevnt Tror nok han er blant de i trance verdenen som har spydd ut flest låter av samtlige. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Prøvde å lete etter noen oversikter over hvor mange sanger de forskjellige DJs har laget, men klarte ikke å finne noen På discogs.com hadde de jo bare nevnt 1/3 av alle sangene til Tiesto f.eks edit: Ferry? Det må i såfall være inkludert remixer, han har jo ikke laget så ekstremt mange sanger som har hans navn på, eller aliaser. Endret 31. oktober 2005 av Feh Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ja mente remixer og låter under andre navn. Kan jo nevne gouryella, vera cocha, +++ Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 edit: Ferry? Det må i såfall være inkludert remixer, han har jo ikke laget så ekstremt mange sanger som har hans navn på, eller aliaser. 5083837[/snapback] Ikke fult så mange nei Les bare her så ser du hvor mye som er laget, og det er faktisk mer som ikke er skrevet opp og.. Ellers digga det meg så sinnsykt at Tiësto gikk ned! Er så møkkalei av han! En som bare lever på ryktet som er sagt før her. En jeg kjenner var på en konsert med han en gang for ett år siden tror jeg det var. Han skulle spille et 3 timers set. Det endte med at han kom an halv time for sent fordi han sto å drakk! Og da han først kom spilte han 1,5 time. Det sier vel litt? Ferry og AvB burde han henholdsvis 1. og 2. plass. Det har dem fortjent. Jeg har ikke hørt det nye albumet til PvD (Politics of Dancing 1 var jo konge) så jeg kan ikke si noe om den plassen var fortjent eller ikke, men at han danka ned Tiësto digga meg maks! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Politics of Dancing 2 var et ganske greit album, ikke mitt favoritt album, menmen. Altså det med tiesto... Ingen er perfekte Han er bare et menneske han også... Jeg har hørt MYE værre historer enn det der lol. Ofte så er grunnen til at noen konserter går til helvete ikke pga djen, men pga utstyr som faen ikke virker som det skal. Hvilken DJ med respekt for seg selv gidder å spille på utstyr som ikke virker? Da blir jo ikke ting bra.. Og det med at han lever på ryktet synes jeg er littegrann feil. Selvfølgelig har han godt omdømme, men det mister man fort hvis man tror man kan leve på det... Tiesto har ikke laget mye i år, men noen sanger har det blitt og jeg synes alt fra Tiesto i år har vært ganske bra: Radiohead - Street Spirit (Tiesto remix) Tiesto pres. Allure - The loves we lost Tiesto - UR / Tears in the Open Tiesto - In search of sunrise 4 (album) pluss andre jeg ikke husker.. Må forsvare tiesto litt Jeg digga at han ikke kom på 1ste, fordi han har ikke vært best i år. Skulle jeg bestemt hadde han blitt #3 fordi AvB har hatt flere gode singler i år! Endret 31. oktober 2005 av Feh Lenke til kommentar
Bone Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 okei.. Please enlighten me; Lager DJ'er musikk, eller gjør de ikke? Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 DJ Premier må laangt opp på denne listen! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 disse dj'ene lager musikk ja. Men det her er snakk om dj spillinga og annerkjennelse de har som teller for antall stemmer. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 DJ - Mikser sanger (det vil si å spille dem av og mikse imellom) Producer - Lager sanger (bygger opp hele sangen med bass/drumline, synther, pads, vokal etc. ) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Dessuten finnes det ingen (som jeg har hørt om) som scratcher med trance... lol 5080041[/snapback] Johan Gielen? :!: Jeg er flinkere enn han på scratching... 5080094[/snapback] Vel, selv om han kanskje ikke er den beste, tør han hvertfall å gjøre det foran 30 000(?) mennesker. Bommer du der, har du bæsjet det skikkelig på leggen. Mondello er forøvrig mye gøyere å høre på når han scratcher. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg synes fremdeles det er latterlig at noen tar seg friheten å utrope verdens beste dj når de helt klart utelukker en stor mende dj's. Jeg kunne tenkt meg å se en skikkelig liste som også ombefatter hip-hop og metaldj's som f.eks Dj Lord og Sid fra henholdsvis Public Enemy og Slipknot. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Nå har vel ingen stemt på de dj'ene du etterlyser. Kanskje til neste gang så kan du stemme på de du liker. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Vel, rart det med tanke på at det er et blad som henvender seg til et publikum som kun liker trance/dance/techno/whatever. Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Jeg synes fremdeles det er latterlig at noen tar seg friheten å utrope verdens beste dj når de helt klart utelukker en stor mende dj's. Jeg kunne tenkt meg å se en skikkelig liste som også ombefatter hip-hop og metaldj's som f.eks Dj Lord og Sid fra henholdsvis Public Enemy og Slipknot. Vel, det var kanskje litt feil av meg å skrive den "offisielle kåring" i første innlegg for det er vel egentlig ikke det. Men det som er sikkert er at det er veldig prestisje å komme med på den lista. Og i realiteten er ikke den beste dj'en som blir kåret, men den mest populære. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Å komme på lista til djmag.com innebærer en del prestisje ja. Men husk at det er kun djs som spiller elektronisk musikk som kommer der, det være enten PsyTrance, Trance, Hard Style, House, Hard House, Euro Dance etc. etc. Nå er jo mye hip-hop også blitt elektronisk, men det er fortsatt ikke "dance" musikk for å bruke et fellesbegrep. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Haha! Jeg hørte nettop en ny PvD remix: Timo Maas - Pictures (Paul van Dyke remix) og teksten går som følger: You wanna go for a ride? So get in the car Now I won't hurt you Unless you ask me to... Hurt you... Boy I won't hurt you... Unless you ask me to... Hurt you... Boy Now take off your clothes I wanna take pictures of you... Boy I wanna capture you in digital I wanna take pictures of you... Boy Now take off your clothes I wanna take pictures of you... Boy Now take off your clothes I wanna take pictures of you. Da sier det seg at han må være værdens beste dj, når han mikser en sang med slik tvilsom tekst Dog, en kul sang bortsett fra vokalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå