WonderBjarne Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 I går ble den offisielle kåringen over verdens 100 beste dj'er presentert. Listen er som følger: 1. Paul van Dyk 2. Tiesto 3. Armin van Buuren 4. Sasha 5. Ferry Corsten 6. John Digweed 7. Hernan Catteneo 8. Deep Dish 9. ATB 10. Carl Cox Hva synes dere? Fortjent at PvD kom på første? Personlig skulle jeg likt å se enten Armin eller Tiesto på første. Dessuten skulle jeg gjerne også hatt med Above & Beyond og Gabriel & Dresden med på topp 10..... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hvor er DJ Lord? Rar kåring, bare en gjeng trance/dance-DJ's. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Og hvor er Dj Kaos? (meg med E-Jay i 4.klasse :!: ) Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hvor er DJ Lord? Rar kåring, bare en gjeng trance/dance-DJ's. 5071986[/snapback] and i quote A staggering 123,933 dance music fans voted in DJmag's 2005 Top 100 DJs poll. Det forklarer kanskje litt lars Lenke til kommentar
embark Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Paul van Dyk er en ekstremt dyktig DJ. Han fortjener absolutt førsteplassen. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg syntes det var både synd og bra at PvD vant. Det var KONGE at PvD tok plassen til Tiesto. Tiesto er en bra dj, men far from the best. Han lever på ryktet, alle albumene og sine spektakulære konserter. Skal ikke klage på konsertene hans, de er i verdensklasse! Det var veldig synd at AvB fortsatt ligger på 3de. Han fortjener bedre synes jeg! PvD hadde jo en ENORM singel rett før/under kåringa, Paul van Dyke feat. Wayne Jackson - On the other side, den hjalp nok ganske mye ettersom det er en sinnsykt bra låt! Deep Dish remixen er enda bedre imo Kult å se at Deep Dish klatrer, de har gjort det ganske bra i år. George Is On albumet dems er drit fett og spesielt singelen Say Hello har slått bra an, samt Flashdance. Paul van Dyke remixet også Say Hello, sier litt om hvor bra den er ATB har også lansert en del nye mikser av hans eldre sanger, samt kommet med noen nye som har slått utrolig bra an på klubber og blandt dance folka... nevne Let u Go (2005 reworked), Humanity og Believe in me. Fete sanger. Han har også sluppet ut et album "Seven years" som er et samlealbum av gamle og nye ATB sanger Ferry har også gjort det skarpt i år. f.eks har vi jo Ferry Corsten feat. Edun - Who's Knocking, Ferry Corsten vs. the thrillseekers - Sublime, Feery Corsten vs. Simon LeBon - Fire (simon er vokalisten fra DuranDuran) og Ferry Corsten and Shelley Harl - Holding on. Alle har slått rimelig bra an, og stilen hans er jo fenomenal Noe jeg finner veldig synd er at Gabriel & Dresden ikke har klart å klatre opp blandt de top 10. De pøser ut sanger i bøtter og spann, men forskjellen på dem og andre djs er at hver bidige sang de pøser ut holder en utrolig kvalitet og er ekstremt fengende... Bare husk tilbake til 2004... No one on earth Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Velvel, så lenge Tiësto ikke kom øverst, er jeg egentlig fornøyd. Mannen har gjort sitt, og må finne på noe spektakulært for å klare å komme tilbake. Har mistet en del respekt for han også, etter å ha hørt diverse om han og musikken. PvD er ingenting å klage på, helt greit at han tok plassen Tiësto har hatt de (tre?) siste årene. Hvor har vi Johan Gielen, Yoji Biomehanika og Daniele Mondello? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Hehe, hva gjør de DJ-ene til 'verdens beste'? Mannen som har vunnet VM i discjocking de siste 5-6 (ikke i år) årene er ihvertfall en hip-hop-fyr. Tror nok han hadde eid de fleste i den liste temmelig lett mtp. tekniske finurligheter. Selv synes jeg 'Felix Da Housecat' er genial, mannen er hysterisk artig. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Goophy: Hør Daniele Mondello, det er en fyr som kan "skrætsje", selv om han ikke spiller hip-hop. Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Jeg ser ikke Paul Oakenfold der. Skuffende. Lenke til kommentar
embark Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Jeg ser ikke Paul Oakenfold der.Skuffende. 5078181[/snapback] Han ligger på 11. plass. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Har aldri egentlig skjønt poenget med DJ'er!? Er ikke det en "kar som spiller forkjellige plater" da? ..er vel strengt tatt ikke værre enn å lage en 'playlist' i WinAmp, og la den suse å gå, eller sette på Guns N' Roses' Appetite for Destruction og trykke *play*, og la den gå til den slutter.. Eventuelt velge 'repeat album' .. Er vel ikke SÅ vanskelig?! Den DJ'en som utfører det, skal få min stemme!! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Nå er det vel snakk om Dj'r som lager sånn techno musikk. Ser ikke vitsen i det heller jeg . Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Ikke det at jeg har peiling, men har hørt at DJ Gizmo er god? Lenke til kommentar
embark Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Nå er det vel snakk om Dj'r som lager sånn techno musikk. Ser ikke vitsen i det heller jeg . 5078771[/snapback] Hvorfor poste her da? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Djing er ikke så lett som folk tror gitt. Forskjellen ligger mellom sangene, ikke hvilke sanger som blir spillt. Seff finnes det gode og dårlige tracklists, men det er mindre viktig enn at man greier å mikse bra. Folk som ikke hører på trance/elektronisk musikk kommer aldri til å forstå hvorfor man trenger en DJ for å få det til å høres bra ut. Dessuten finnes det ingen (som jeg har hørt om) som scratcher med trance... lol En annen ting som skal tenkes på her, er at disse som har blitt kåret ikke bare er DJer, men også producere som lager sanger selv eller remixer andre sine. Lenke til kommentar
embark Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Dessuten finnes det ingen (som jeg har hørt om) som scratcher med trance... lol 5080041[/snapback] Johan Gielen? :!: Jeg er flinkere enn han på scratching... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Dessuten finnes det ingen (som jeg har hørt om) som scratcher med trance... lol 5080041[/snapback] Flere som gjør det, 'scratching' trenger ikke nødvendigvis bare å være sånne eklte lyder. Brukes om repeat på deler av sanger også, DET er det mange trance/dance whatever DJs som holder på med. Samme teknikk. Edit: Wtf er galt med quote-greia? Endret 30. oktober 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Tror største grunne til at PvD kom som nr 1 er nok det nye albumet hans politics of dancing 2 inkludert den turneen han hadde iforbindelse med den. Er nok slik at jo mer profilert dj'ene er jo høyere plassering får de. Har ikke hørt så mye fra tiesto i det siste, så det er rett og rimelig at han faller ned etter 3 år på førsteplass. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Tiesto lanserte jo In Search of Sunrise 4 i år da og det albumet slo ikke lite godt an heller... Samt at Just Be albumet fortsatt er veldig populært. Kan jo også nevne en av de siste singlene Tiesto pres. Allure - The loves we lost. Inmari digg sang egentlig. Han har jo turnert veldig, veldig mye i år, men han har ikke opptrådt i nederland siden mai i år... det kan jo ha en betydning. Samt Tiesto - UR pluss junkie xl air guitar remixen. Endret 30. oktober 2005 av Feh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå