Gå til innhold

Jeg har 1GB OCZ ram og skal oppgradere

Mogge_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sett at det er flere som sier at 4 brikker på 512 vil skape problemer, stemmer det?

5072011[/snapback]

Du må nok kjøre dem på Command Rate 2T, men utover det er det ingenting som hindrer deg. :)

5072117[/snapback]

Hva vil det si?

5073283[/snapback]

Command Rate er en slags timing som settes i BIOS. Jo lavere den er, jo raskere blir systemet, men komponentene blir også mer stresset.
Lenke til kommentar
Okei, ser de er dyre, men kvalitet koster jo...Vil de kunne overklokke? På en scala fra dårlig til bra?

5078120[/snapback]

Lillebroren som også er spesifisert til PC4000 overklokket i en test her til 266 MHz (DDR532), mens de er garantert å gå til 250 MHz (DDR500).

Siden EB-brikkene skal være råere vil de nok overklokke til mer enn 266 MHz (DDR532) vil jeg tippe.

PS: Ved 266 MHz HTT (minnet vil også kjøre på 266 MHz (DDR532)) vil prosessoren din kjøre på 2660 MHz, altså ganske mye mer enn den gjør nå, og ganske så nært toppen av hva de pleier å klare.

Lenke til kommentar

Ok..har tenkt litt nå og de OCZ brikkene på pc4000 ser ganske bra ut da...Men jeg vet ikke om jeg har behov får slike brikker siden jeg ikke vet om jeg skal klokke eller ikke, skal kjøpe meg en 3700+ etterhvert se...Men har jo hørt at den cpu'n klokker ganske bra, så det er kanksje lurt å innvistere i noen pc4000 brikker...

Lenke til kommentar
De OCZ brikkene jeg satt opp klarer raske timings ved DDR400/PC3200 også, samt at de overklokker bra. Skal du ha 2GB RAM er de det beste valget akkurat nå.

5079295[/snapback]

Det er nok noen av de beste brikkene du får tak i, men om de er et godt valg er ikke fullt så sikkert. Du får jo tross alt 2 GB TwinMos-minne for 1000 kr mindre også.

Og på AMD64 kan man faktisk klokke med ræva minne også.

Lenke til kommentar
Okei, men spørsmålet er om den twinmos rammen tåler klokking da, og hvor stabil den er..

5079816[/snapback]

Den er fjellstabil, men klokker tradisjonelt meget dårlig. Jeg trakk den inn for å sammenlikne prisen på billig-RAM og RAM som kan klokkes godt, samtidig som jeg nevnte at man faktisk ikke trenger å øke minnehastigheten ved klokking på AMD64.

Jeg gjorde det fordi jeg ikke synes RAM til 3000 kr er et så godt kjøp at man kan kalle det 'det beste kjøpet man kan gjøre i dag'.

Men du vil så absolutt bli fornøyd om du kjøper OCZ-brikkene det er snakk om. Det er bare litt kjipt å måtte betale så mye penger for det.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...