F.Mackey Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg lurer på hvor mye en munnharpe koster, hvor man kan kjøpe den, og hvordan man kan lære seg og spille på den. Skal brukes i en form for folke metal. Mvh. Øyvind Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Munnharpa mi kostet 59kr...fås kjøpt i så og si alle musikkforretninger. Hold den fast mot tennene med leppene og spill i vei. DOIIOIOING Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg lurer på hvor mye en munnharpe koster, hvor man kan kjøpe den, og hvordan man kan lære seg og spille på den. Skal brukes i en form for folke metal. Mvh. Øyvind 5071775[/snapback] 1) Den er ikke veldig dyr. En kamerat av meg kjøpte en for noen år sida, tror han betalte en hundrelapp eller to. 2) I forretninger som selger instrumenter og musikkrekvisita. 3) Det arrangeres kurs, men du kan vel like gjerne øve litt på egenhånd? Tror ikke det er så fryktelig vanskelig. Jeg fikk det til, hvertfall. Norsk Munnharpeforbund Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Har spilt munnharpe selv i noen år, og du MÅ kjøpe deg en skikkelig munnharpe fra en av munnharpesmedene: Munnharpesmeder: # Jakop Lavoll, 3579 TORPO. # Knut Tveit, 4748 RYSSTAD. # Bjørgulv Straume, 4747 VALLE. # Folke Nesland, 4754 BYKLE. # Terje Mathiesen, Gangvn.26, 2817 GJØVIK. Grunnen til at du ikke bør kjøpe i en musikkforretning er at de ikke er stemt skikkelig og så er lyden dårlig. Fjæren er alt for langt fra bøylen. Du må sikkert regne med å betale 500+ vil jeg tippe. Det er tre år siden jeg kjøpte min siste munnharpe og da betalte jeg 500-600kr mener jeg å huske. Siden du tenker på å spille i band, kan du ta med munnharpen å besøke en musikkforretning og se om noen av "pilot-mikrofonene" kan passe. Du blir mer fri enn om du skulle spille rett inn i en mikrofon på stativ. På sikt vil jeg absolutt anbefale å ta et kurs. Det er ikke så vanskelig å få lyd i munnharpen, men det er mye å lære angående pusting og anslag på fjæren. 1 Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Hvis du har hørt Trollfest, Finntroll, Korpiklaani og diverse andre slike band vil du forstå hva jeg skal med munnharpen, jeg trenker ikke og ha noe skills, skal bare lage noe gøye lyder med den innimellom, spiller trommer i bandet normalt. Mvh. Øyvind Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Da trenger du nok ikke kurs. Men uanset vil jeg anbefale å kjøpe fra en av munnharpesmedene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå