gammern Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Den 21.10.2002 kjøpte jeg en D-Link DI-614+ router. Den har nå sluttet å funke, trådløs trafikk medfører reset. Har jeg 2 eller 5 års reklamasjonsrett? Husker ikke når denne nye loven trådde i kraft :-( Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 1. juli 2002 så den er grei, men om det er 5 års reklamasjonsfrist på en ruter... Det finnes ikke noe "riktig" svar på det, jeg mener det kan argumenteres fornuftig i begge retninger. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 En ruter må da være ment å vare vesentlig lenger enn to år, men det spørs hva verkstedet hevder at feilen kommer av. Slitasjefeil som følge av unormalt bruk/unormalt mye bruk dekkes normalt ikke av reklamasjonsretten, men det varierer vel fra produkt til produkt. Lenke til kommentar
gammern Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Routeren har nå blitt arkivert i den "runde esken"! Hadde ikke tid til å vente på rep. av et produkt som selges for 342,- i.flg prisguiden. Kjøpte heller en ny Linksys WRT54GS (v 1.1) hos netshoposlo.no. Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 En ruter må da være ment å vare vesentlig lenger enn to år, men det spørs hva verkstedet hevder at feilen kommer av. Slitasjefeil som følge av unormalt bruk/unormalt mye bruk dekkes normalt ikke av reklamasjonsretten, men det varierer vel fra produkt til produkt. Mest sannsynlig går den nokk berre under 2 års reklamasjon. Men ein router bør uansett vere meint å vare masse lenger enn 2 år, så om 2 års reklamasjon er nokk er ein annen ting. Og, ein router må uansett vere meint å kunne brukast 24/7, så eg tvilar STERKT på at eit verksted kunne argumentert med slitasjefeil som følge av unormal masse bruk. Det hadde dei rett og slett ikkje fått gjennom i ein tvist. Det er vel ytterst få som noken gang slår av ein router eller liknande. Sjølv om maskina er av står som regel routeren på heile tida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå