Gå til innhold

Hva dekker Elkjøps totalforsikring?

Paggen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg en D500 på Elkjøp i desember i fjor, inkludert ett års totalforsikring! Det jeg lurer på er om forsikringen dekker fuktskader (f.eks dersom telefonen har falt i vasken)... Hvilken skade tar en telefon av dette? Går det an å reparere?

Og en ting til... Jeg har nå flyttet...og bor ikke der jeg kjøpte telefonen! Kan jeg ta telefonen inn på en hvilken som helst Elkjøp-butikk i en annen by?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt, men skal gi deg en sjanse til å forbedre det og endret det denne gangen for deg.

Men i fremtiden bør du husker å beskrive problemet bedre, ikke vær redd for å ha et for langt emnefelt!

-

Mobiltelefoner er sensitiv elektronikk som altfor ofte er dårlig rustet mot fukt og enda verre; "Dusjing" eller bading... ;)

Noen ganger kan det duge å demontere telefonen litt, (fjerne batteri og sim kort og deksler) og la den tørke på en tørr plass ved rundt 40 grader elns.

Virker ikke dette så kan det tyde på mer alvorlige skader. Da blir det fort dyrt og gjør en reparasjon rett og slett unødvendig. (billigere å erstatte med ny telefon).

Elkjøp er en kjede, så det burde ikke ha noe å si, så lenge du har nødvendige papirer/bevis (kvittering etc.)

MvH

Remerser

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

For det første er det ikke en totalforsikring slik som f eks Netcom har.

Forsikringen dekker utbedring av skade hvis du mister den i vasken ja. Den dekker derimot ikke reperasjon hvis du plutelig finner ut at den er skadet av korrosjon uten at du kjenner til et handslingsforløp som førte til dette. Det må være et uhell du kjenner til som har ført til skaden.

Du kan gå til en hviket som helst Elkjøp-butikk. Men husk kvittering, for alle butikker kan ikke finne bilag fra alle andre butikker. Uten den kommer du ingen vei.

Endret av oro2
Lenke til kommentar

Elkjøps forsikring dekker vannskade som kommer fra en bestemt hendelse - dvs at du må vite hva som har forårsaket skaden. Så lenge du har kvittering kan du levere den inn og fylle ut skademeldingskjema hos en hvilkensomhelst elkjøp-butikk :).

Men om det er slik du sier det er her - så skal forsikringen dekke no-prob!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...