Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog: Opel Kadett


Pluggen

Anbefalte innlegg

Bil: Opel Kadett 1.3S LS 86 Sedan

 

 

Holder på med min gode gamle Opel for tia (heltidsprosjekt :p )

 

Mye som må gjøres med en gammal bil gitt.

 

Etter et aldri så lite motorhavari, så har tankene på en 1.3 liter gått seg en tur, til fordel for tanken på en 2.0 turbo som har kommet på besøk ;)

Tenker da på en C20LET fra f.eks Opel Calibra turbo og Vectra turbo, men trenger tips til å få dette godkjent...

 

 

Ellers, så kan dere jo få litt fakta om bilen:

 

Eksteriør:

 

Vectra A bakfanger tilpasset så det ser ut som den er sånn fra fabrikk :)

Kommer enten påbygger på denne, eller en fet Vectrafanger i løpet av vinteren..

Samme gjelder framfanger og sideskjørt :w00t:

 

Nå står det 15" MVM felger på den (skal brukes som vinterfelger når de nye er montert..

Nye felger vil si 8x18"chromefelger som er kjøpt inn, men da må innerskjermene bak tilpasses, og hjulbuene breddes lett både forran og bak...

Dekk: 235/20-18 Goodyear F1

 

Jeg vil helst beholde formen på hjulbuene bak fordi det ikke er noen vanlig form i forhold til "alle" andre biler... Mine er flate.

 

Bilen er nå senket 40mm rundt om, men skal i løpet av vinteren senkes til enten 60/60, eller 80/80 ;)

 

Nye baklykter regner jeg også med å få til i løpet av vinteren, samme angår sideblinkers...

Hvite blinkers forran er montert..

 

Bagasjeromslokket har jo et søkk til skiltet og en list i overkant av det, dette skal planes, og skiltet ned på bakfangeren med noen kule skiltlys.

Elmotor til åpneren bak er under montering...

 

Ruter skal også sotes nå, alt bortsett fra frontrute da...

 

 

Interiør:

 

Vectra A gummimatter til gulvet da de andre var stygge og selvtilpasset av "universalmatter"

 

Tepper til bagasjerom hentet på hogger'n i Skjelsvik da dette kun blei levert til 1.8l etter hva jeg har fått opplyst... (tidligere var det kun teppe over reservehjul og bart karroseri på sidene)

 

Alt av deksel, "varmeutblåsningsriller" er tatt ut og lakkert, samme gjelder askebeger i bakdører og i dashbordet, rammer til døråpnere osv osv...

 

Luisi 12" ratt i sort "skinn", ny gearkule med blå led og gearspaktrekk i blått "skinn", setetrekk med blå "pusepels" og låsepinner i dører er byttet...

 

Mye av dette skal byttes i vinter.

 

Har også fjernet en del av midtkonsollen, og skal legge teppe der i stedet ;)

 

 

Stereo:

 

2 stk Sony Xplôd 12" bass

2 stk Sony XM2200GTX til bass (litt kraft må til)

1 stk Planet Audio 6 kanaler til 6x9 og noen midbassere som skal i nå...

1 stk Arizona Eagle 4 kanaler til 2 frontsett fra Sony (kan være det blir et bytte av forsterker der, men sånn er det nå...)

 

Sony Blackpanel headunit med 2 fjernkontroller..

 

Kabling blir det lagt opp på nytt i løpet av uka tenker jeg.. (krafta skal fram også)

 

 

Motor:

 

Nå: Original 1.3 forgasser med kjempedynamo (i forhold til originalt) og det største batteriet som var mulig å få nedi batteribrønnen...

 

Planer: C20LET (turbomaskin)

 

 

Bilder har jeg ikke fått inn på pc'en, men skal ta masse bilder i løpet av ombyggingen ;)

 

Er det noe, så spør!

 

 

Mvh

Pluggen

 

 

Edit: Bilen er fri for lister og emblemer, går også å venter på fjernstyringssettet til dørene så jeg kan fjerne håndtakene ;)

 

Edit2: Link til annskaffelse av motor ;)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer mulig til å bytte ut mye der, men har "sponsoravtale", så har jo ikke gitt så mye for det, pluss at det er første anlegget jeg har bygd med litt størrelse på, så greit å ha litt trening ;)

 

 

Edit: Takk skal du ha!

Trur jeg trenger det ;)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Vil ha en vass Kadett som ikke det er så mange av, så er det jo litt moro å kunne slenge vognkortet i trynet på han snuten som stopper meg å lurer på om jeg har "jukseturbo" og vise til en 2.0i 16V turbo ;)

 

Pluss at det kan bli litt i dyreste laget å cashe ut om jeg skulle smelle med den...

 

Pluss 2: Ved å ha det i vognkortet kan jeg også skryte av tilstrekkelig med bremser og godt nok arbeid :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da er bilen på veien igjen snart, har kun montering av drivaksler og frostveskepåfylling igjen :)

 

Prosjektet gikk litt i stå når det blei slutt med dama, å har hatt en liten pause for å hente igjen meg også ;)

 

Styling er bestilt, og små endringer i stereoavdelingen har skjedd..

Kjøpte en 2.0f kondensator for en stund siden, og denne skal felles inn i bakseteryggen i romjula..

Bilder tror jeg jeg skal greie å ordne, men har ingenting fra motorskifte og montering i ettertid..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvilken motor ?

 

Da jeg bytta motor i min orginale c20xe til c20xe LET måtte jeg bare bytte til ventilerte skivebremser forran Løsningen var calibra turbo bremser forran og de orginale bremsene forran flytta jeg bak..

 

Så var det godkjent.. nå er det bare masse trim som ikke er det.. men jobber med saken.. bilen er et prosjekt..

 

Lykke til videre !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...