Christian_ Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg sitter nå og lager en html-side som jeg skal bruke som skrivebord. I den sammenhengen skal jeg lage knapper til min datamaskin, mine nettverksteder og papirkurven. Hvordan kan jeg gjøre det? Jeg har prøvd med: file:/// file//localhost:drive/path Laget en snarvei til disse stedene og linket til den, da fikk jeg bare forespørsel om å laste ned snarveifila, noe som blir litt tungvindt. Noen forslag? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Visst du spør her så kanskje noen vet det bedre Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Du kan ikke linke til en snarvei. Du må skrive snarveien i href Veit ikke om det er mulig med systemmapper på den måten da. Men skal du ha opp en mappe må du ikke skrive file:// forran. Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 <?php system("explorer.exe"); ?> om du kjører en webserver på maskina.. ellers vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Du kan ikke linke til en snarvei.Du må skrive snarveien i href Veit ikke om det er mulig med systemmapper på den måten da. Men skal du ha opp en mappe må du ikke skrive file:// forran. 5072531[/snapback] Jeg skjønner at jeg må ha file:// foran. Problemet er å finne stien til min datamaskin og de to andre. Jeg kjører ikke webserver mortizz Andre forslag? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Er så vidt jeg vet ikke mulig å linke direkte til de stedene på maskinen... Mener jeg prøvde tidligere, men fant ikke ut av det da, jeg heller... Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Helt sikker? Har da sett det mange ganger før, og jeg syntes at det hadde vært rart om det ikke gikk ann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå