aklla Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 jeg har lovet familien min en god middag på søndag, men aner ikke hva jeg skal lage noen som har forslag? lager ikke taco/pizza, det har vi alt for ofte... bør heller ikke være alt for vanskelig, er ikke kokk Lenke til kommentar
chiefen Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 kan du rense fisk da? Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Gryterett med hjemmelagde baguetter. Enkelt å lage, og veldig godt. Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Hva med lasagne? med hvitløksbrød Endret 28. oktober 2005 av NoElite Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Marinert kyllingfilèt med ovnsbakte poteter. Ha en frisk salat ved siden av. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Lasagne er jo veldig enkelt å lage. Biff er også svinegodt, særlig med godt tilbehør (poteter, løk og litt friske grønnsaker). Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Innbakte pannekaker. -Heller litt røre i ei panne. -På ene siden av den legger du løk, mais, skinke, ketchup, ost og litt piffi. -Bretter andre siden over. -Og steker begge sidene til de er gyllne. Men det spørs hvor mange du har i familien. Hvis du bruker for lang tid etter den første er ferdig vil den jo såklart bli kald... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Men det spørs hvor mange du har i familien. Hvis du bruker for lang tid etter den første er ferdig vil den jo såklart bli kald... 5071695[/snapback] Kan jo alltids legge dem i oven på 70°C. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Koteletter, poteter og sky. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Marinert kyllingfilèt med ovnsbakte poteter. Ha en frisk salat ved siden av. 5071618[/snapback] Støtter denne her! Det er liksom "min spesialitet". Veldig enkelt, faktisk! Bortsett fra at jeg ikke kan det med ovnsbakte poteter, men velger heller å kjøre på med "pommes noisettes(?)", eller hva det heter.. Det er de påmmfrikulene, i hvert fall.. Så finner du en god saus.. Sånn Toro - greie.. Også koker du opp en pose med en grønnsaksblanding.. Alt er veldig enkelt, men det blir forbanna godt! Også synes jeg selv det ser flott ut!! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 ...kjøre på med "pommes noisettes(?)", eller hva det heter.. Det er de påmmfrikulene, i hvert fall.. 5071802[/snapback] Jeg ble bare kvalm av dem. Et tips er å ta vanlige poteter, skjære dem i båter og legge dem på en dyp ovnsplate og deretter spe masse olivenolje og oregano/provance-krydder over. Deretter steker du hele sulamitten i oven. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Biffsnadder og "slotts"-poteter.. Biffsnadderet er enkelt å lage det bare steker du i panne med litt olje.. "slotts"-poteter er potet båter som man har strødd i ei bakeform som man ofte steker pizza på, og så heller du over olje, kanskje litt oregano og litt annet dill (ikke dill men diverse krydder slag, ikke overdriv med dette) Kanskje foreldrene dine vil ha rødvin til? Te-lys Tada! Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Ta frem en wok, litt olje. Ring en kina resturant. Hell all maten opp i woken, og server! Tar vanligvis ikke mer enn 15 min. NB! Ikke la familien din finne boksene da... Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Hasselback-poteter, kjøtt av et slag(pepperbiff, digger det) og en passende saus. De potetene er dødelig gode. Edit: Salat..ikke så viktig men det er godt. Endret 28. oktober 2005 av eirik1989 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 kan du rense fisk da? 5071596[/snapback] så klart jeg kan å renske fisk takk for gode tips, får se hva jeg lager tenkte jeg kunne lage en variant av LarsP sin "Marinert kyllingfilèt med ovnsbakte poteter. Ha en frisk salat ved siden av", men heller ta flamberte kalkunfilèt Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg er kanskje litt sen? Men kjøp Laksefilet, ha det sammen med grønnsaker, smør, krydder, urter i aluminiumsfolie på svak varme i stekovnen, det er NAM. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Forrett: Kantarell suppe Hovedrett: Hjorte-medaljonger, kokte poteter, kandisert gulerot, romanesco, og fløte saus. Dessert: Semifreddo. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Kyllingfilè hvor du legger en litt salt skinke (husker ikke sånne skinke) oppå filè'n og fester med tannpirkere også setter det i ovnen også har du spaghetti med ostesaus... mmmmmmmm beste jeg noen gang har spist. Vi klarte å få det + gele dessert for 80kr på heimkunnskaps prosjektet (til 4 pers.) Endret 28. oktober 2005 av skate4life Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Pølsegryte. Lett og veldig godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå