Gå til innhold

hva skal jeg lage til middag på søndag?

aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innbakte pannekaker.

-Heller litt røre i ei panne.

-På ene siden av den legger du løk, mais, skinke, ketchup, ost og litt piffi.

-Bretter andre siden over.

-Og steker begge sidene til de er gyllne.

Men det spørs hvor mange du har i familien. Hvis du bruker for lang tid etter den første er ferdig vil den jo såklart bli kald...

Lenke til kommentar
Marinert kyllingfilèt med ovnsbakte poteter. Ha en frisk salat ved siden av. :)

5071618[/snapback]

Støtter denne her! Det er liksom "min spesialitet".

Veldig enkelt, faktisk!

Bortsett fra at jeg ikke kan det med ovnsbakte poteter, men velger heller å kjøre på med "pommes noisettes(?)", eller hva det heter.. Det er de påmmfrikulene, i hvert fall..

Så finner du en god saus.. Sånn Toro - greie..

Også koker du opp en pose med en grønnsaksblanding.. Alt er veldig enkelt, men det blir forbanna godt! Også synes jeg selv det ser flott ut!!

Lenke til kommentar
...kjøre på med "pommes noisettes(?)", eller hva det heter.. Det er de påmmfrikulene, i hvert fall..

5071802[/snapback]

Jeg ble bare kvalm av dem. :sick:

Et tips er å ta vanlige poteter, skjære dem i båter og legge dem på en dyp ovnsplate og deretter spe masse olivenolje og oregano/provance-krydder over. Deretter steker du hele sulamitten i oven.

Lenke til kommentar

Biffsnadder og "slotts"-poteter..

Biffsnadderet er enkelt å lage det bare steker du i panne med litt olje..

"slotts"-poteter er potet båter som man har strødd i ei bakeform som man ofte steker pizza på, og så heller du over olje, kanskje litt oregano og litt annet dill (ikke dill men diverse krydder slag, ikke overdriv med dette)

Kanskje foreldrene dine vil ha rødvin til? Te-lys

Tada!

Lenke til kommentar
kan du rense fisk da?

5071596[/snapback]

så klart jeg kan å renske fisk :)

takk for gode tips, får se hva jeg lager :)

tenkte jeg kunne lage en variant av LarsP sin "Marinert kyllingfilèt med ovnsbakte poteter. Ha en frisk salat ved siden av", men heller ta flamberte kalkunfilèt

Lenke til kommentar

Kyllingfilè hvor du legger en litt salt skinke (husker ikke sånne skinke) oppå filè'n og fester med tannpirkere også setter det i ovnen også har du spaghetti med ostesaus... mmmmmmmm beste jeg noen gang har spist.

Vi klarte å få det + gele dessert for 80kr på heimkunnskaps prosjektet :w00t: (til 4 pers.)

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...