Gå til innhold

Den beste Bærbare pc'en til ca.13000kroner

Anbefalte innlegg

En venn av meg er på utkikk etter den beste pc'en til ca. 10000-13000kroner.

Det den må/helst ha:

Den skal være av bra kvalitet.

Minst 15" skjerm. I

KKE veie mer enn 3kg er (maks).

Den må ha trådløstnettverk.

Bra oppløsning på skjermen.

Minst 60GB harddisk

1gb ram.

Bra skjermkort.(helst 6600 og bedre)

Helt 1.7Ghz eller bedre.

Denne pc'en skal brukes opp i mot 3 år.

Har sett på de:

Coop pc'en

Fujitsu Siemens Lifebook

edit: hva med denne?

Netshop 259IEN "SmartBook"

Heftige greier? :dribble:

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal selv ha den Netshop-maskinen. Liker sepcsene på den veldig godt.

Blir å kjøpe den uten windows, og blir derfor å gå opp til den raskeste prosessoren jeg har råd til (1GB RAM og 80GB harddisk regner jeg med).

Virker som en veldig flott maskin, kanskje sett bort fra portplasseringene, men det tror jeg nok jeg kan leve med.

Lenke til kommentar

Jeg synest coop tilbudet er meget bra. Ville nok foretrukket litt høyere oppløsning på skjermen, ellers har jeg ikke noe negativt å si om det tilbudet.

De fleste har 2 års garanti (gjelder sjelden batteri som oftest har 6mnd-1års garanti), og da en bærbar PC må sies å være ment å vare ventelig mer enn 2 år vil du ha 5 års reklamasjonsrett i følge norsk lov.

Lenke til kommentar

Altså hvis man skal skal ha 1.73Ghz, 1GB minne og 80GB hardiskfra netshop pc'en så koster den 13800.

Mens coop pc'en er det 1.73Ghz, 1GB minne og 80GB harddisk og (litt) dårligere skjerm. til 10990.

Altså differansen er på 3000kroner! Den litt bedre skjermen til nesthop kan da ikke være verdt 3000kroner ekstra?

Lenke til kommentar
Altså hvis man skal skal ha 1.73Ghz, 1GB minne og 80GB hardiskfra netshop pc'en så koster den 13800.

Mens coop pc'en er det 1.73Ghz, 1GB minne og 80GB harddisk og (litt) dårligere skjerm. til 10990.

Altså differansen er på 3000kroner! Den litt bedre skjermen til nesthop kan da ikke være verdt 3000kroner ekstra?

5078928[/snapback]

Med coop-pcen får du også TV-tuner og en programvarepakke. Netshopen er klart en bedre pc (trolig med kvalitetsfølelse i bruk, bedre skjerm og bedre batterilevetid), men jeg er ikke sikker på om jeg ville betalt 3000,- ekstra for dette jeg...

Lenke til kommentar

Man finner også 259EN hos itbutikken.no, selges der som Vega 259EN. Skal selv bestille meg en slik. De har et ganske bra kampanjetilbud gående:

2,13GHz

1024MB Ram(2x512)

100GB HD 5400rpm

Samme grafikkløsning(Go 6600 256MB + GMA 900) og

Samme skjerm(15,4" WSXGA+)

6-cellers batteri

Pris: 12890,-

For meg(i trøndelag) ble det 13050 inkl frakt!

Eneste minus med itbutikken er:

- 6 cellers batteri (mot netshops 9-cellers)

- Dansk tastatur(som egentlig ikke er et problem, bare æ og ø som har byttet plass, og du har jo Norsk layout uannsett, så er bare bokstavene på tastaturet som blir forskjellen.)

- Frynsete rykte...

Lenke til kommentar

du for jo Dell 9300 med 17" skjerm og 6800go skjermkort til under 13k (forutsatt at du har den 1års garantien istedet for 3) mange her på forumet så ville anbefalt deg den hvis laptopen skal brukes til gaming. veier 600gram mer enn det du hadde satt opp som maks, men er verdt å ta en kikk på. Ellers har du og da Mpx K1N som har fått masse bra omtale, http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=53852 grafikk kortet (6600go) er også klokket høyere enn de fleste 6600GO kortene på de fleste bærbare. Netshop lappisen som du linket til i 1 innlegg er også verdt å ta en titt på ja =)

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...