ExizHW Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Har nettopp fått lappen, og siden vi ikke har bil er jeg derfor på utkikk... Jeg har absolutt ingen peiling på bil, så er derfor ute etter en bil som vil virke en god stund uten at det hele tiden oppstår småfeil... Jeg var og kikket litt på biler igår, og kom blant annet over en Mazda 323: Finn.no-link Det står dessverre lite om den der, så jeg vet ikke hvor stor motor det er osv, men sånn generelt hva slags oppfatninger har dere? Har hørt at en del biler begynner å få en del feil når de har kjørt over 100.000km, men man finner jo nesten ingen biler som har kjørt mindre enn dette... Er 139.000 såpass mye at jeg heller bør se meg om etter noe annet? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Har hørt at en del biler begynner å få en del feil når de har kjørt over 100.000km, men man finner jo nesten ingen biler som har kjørt mindre enn dette... Er 139.000 såpass mye at jeg heller bør se meg om etter noe annet? 5071483[/snapback] Finnes mange bilar som er kjørt mindre enn 100 000 km, men prisen vil sjølvsagt gå opp. Kor mykje er du villig til å legge i den? Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Det er så vondt å si hvor mye jeg vil legge i det... Jeg vil jo helst bruke minst mulig, og hadde egentlig håpt å komme under 50.000, men jeg er samtidig klar over at jeg ikke kunne fikset noe selv, og er derfor villig til å betale en del mer om jeg finner en som jeg vil kunne ha en stund uten å måtte ha på verksted hele tiden. Kan ihvertfall ikke bruke mer enn 80.000... (Bor i Kristiansand om noen har noen forslag...) Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Mazda er bra! 100000 er ikke gale, når man begynner og komme opp under 200000 er det værre... Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Okei.. Ja denne hadde jo gått 139.000 så er jo et par års kjøring før den nærmer seg 200.000 ihvertfall... Det som er så dumt med biler er at de fort synker i verdi når de kommer opp i kjørelengde... Er jo kjedelig å betale 70.000 for en bil som jeg nesten ikke får noe for om jeg velger å selge den etter et par år... Lenke til kommentar
GA Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hehe, sånn er det desverre med bil! Er bare å venne seg til det... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Til du kjøper leilighet\hus blir nok bilen den dyraste investeringen din. Tusenlappane flyr både her og der når du har bil. Bensin, forsikring, lån, service, veldlikehald, ein liten kollisjon...huff så dyrt det er. Ikkje stig dei i verdi heller, men synker som ein stein. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Men så er det jo _jævla_ kult med egen bil da. Det er nesten så det er verdt det. Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) De bilene ble levert mye med 1,5 liters bensinmotor. Jeg vil anbefale at du får noen som kan bil til å gå over bilen før kjøp, selv om du kjøper fra et firma. Få se tilstandsrapporten fra firmaet og hvis du kjøper bilen , ta en kopi av den. Jeg anbefaler alltid folk å ta en Naf test før bruktbilgarantien går ut, få det gjerne med i kontrakten med selger at alle punkter i en evnt. test skal fikses(prøv å få selger til å betale naf testen), tør selger ikke å gjøre det så forteller det vel noe om selgerens tro på deres egen tilstandsrapport . Har en kompis som har en lik bil, den er kjørt over 250.000 og han er kjempefornøyd med den. Endret 30. oktober 2005 av eivind04 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå