Stoltenberg Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Her er hva jeg vil gjøre: Jeg har en laptop og en desktop. Jeg vil koble disse sammen med en nettverkskabel. Jeg har allerede en forbindelse med innstillinger jeg ikke vil rote i, så jeg prøver å opprette en ny forbindelse i windows xp. Jeg følger wizarden til punkt og prikke, men når jeg er ferdig, så blir ikke forbindelsen opprettet. Den gamle er der, men det virker ikke som om jeg klarer å lage fler enn EN nettverksforbindelse..?! Synes dette var betenkelig, spesielt når det skjer det samme på begge maskinene. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Du kan ikke lage mer enn en en nettverksforbindelse hvis du ikke har mer enn et netverkskort... det du må gjøre er å kjøre den lille veiviseren som heter installer et hjemmenettverk eller et lite kontornettverk på begge maskiner... så høyreklikker du på den nettverkstilkoblingen som brukes -> egenskaper -> dobbelklikke på TCP\IP -> ordne manuell adresse. Sett adressen til noe enkelt, men av sikkerhetsgrunner bør adressen starte med 192.168 eller 10.0. F.eks: 192.168.0.1 på den ene maskinen og 192.168.0.2 på den andre. Da skulle det funke. Jeg personlig bruker bare 222.222.222.222 og 222.222.222.223 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå