Gå til innhold

Ny 19 tommer LCD. Syncmaster?

Herm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm. Fikk meg 930BF nå jeg og. Så langt eer jeg utrolig fornøyd. FIkk med både VGA og DVI kabel, men noe jeg la merke til er at "Auto" knappen virker ikke når jeg bruker DVI.

Kommer "Auto adjustment is not avalliable" eller noe sånt.

Så, jeg bruker VGA.

5250661[/snapback]

Kanskje på tide å oppdatere signaturen din også.. :p

Har du valgt og sende signal til DVI-porten på skjermkortet ditt? Det kan du gjøre i skjermbehandlingen i Windows. Bare velg skjerm nr. 2 og velg å ha denne som hovedskjerm.. (Du kan eventuelt velge å "strekke" skrivebordet over på nr. 2 for å teste at du har bilde der først, evt. koble til både DVI og VGA kabel og swiche mellom inngangene (på skjermen))

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

kan du poste noen bilder av skjermen? ser den akkurat ut som bildet på

http://www.samsung.com/no/products/monitors/tft19/940b.asp

altså sølvgrå? har googlet fram info og nemlig sett at den er helt sort. bra fargegjengivelse? er bildekvaliteten forskjellig fra DVI-D og DVI-I ?

håper på svar :-) skal nemlig velge enten 940B eller 930BF, men klarer ikke å bestemme meg.

Lenke til kommentar
Hmm. Fikk meg 930BF nå jeg og. Så langt eer jeg utrolig fornøyd. FIkk med både VGA og DVI kabel, men noe jeg la merke til er at "Auto" knappen virker ikke når jeg bruker DVI.

Kommer "Auto adjustment is not avalliable" eller noe sånt.

Så, jeg bruker VGA.

5250661[/snapback]

Med bruk av DVI er signalet ferdig justert, altså perfekt tilpasset skjermen. Det er derfor ikke nødvendig å "Auto adjust'e".

Har du mulighet, så bruk DVI. På de fleste skjermer er det synlig forskjell i kvalitet.

Lenke til kommentar
Hei.

Sidevinkel er helt OK. Responstid kan jeg ikke uttale meg så mye om, bruker skjermen mest til generell surfing og billedbehandling av statiske bilder.

Lars H.

5210684[/snapback]

Hvordan er 940B til billedbehandling? Tenker da på at den "bare" har 16.2 millioner farger. Vurderer å kjøpe denne selv men en nettbutikk anbefalte ikke denne til billedbehandling og videoredigering. Da burde jeg gå for f.eks. Eizo.

Driver bare med billedbehandling og videoredigering på hobbybasis.

Endret av olav74
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har bedt min onkel bestille 940B men er fortsatt usikker på om dette var et bra valg. ER dette en bra skjerm? Jeg driver med webdesign, surfing, spilling. Det blir lite filmtitting på den. På forrige side var det en URL til en test av skjermen og der stod det at den var ganske høy slik at det virket som om bildet ble utstrekt. Kan noen eiere av denne skjermen si litt om hvilke bruksområder den passer til og om proposjonene er like som 930BF. Den ser tøffere ut en 930BF, det skal sies. Men er altså veldig interessert i å høre hva folk sier om høyden i forhold til bredden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

John Kr hva mener du med at 250 cd/m2 er bedre lysstyrke enn 300? Jeg trodde høyere tall var best, men tar kanskje feil... :)

Har nå bestilt 940B og kommer tilbake med en liten review over helgen så fort jeg får den i hus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har nå fått Syncmaster 940B og er ikke helt fornøy. Sendte den derfor tilbake til komplett.no. Synes de bør få skryt for god service. Har aldri hatt problemer med dem.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Har nå fått Syncmaster 940B og er ikke helt fornøy. Sendte den derfor tilbake til komplett.no. Synes de bør få skryt for god service. Har aldri hatt problemer med dem.

5296507[/snapback]

Kan du forklare hvorfor du sendte den tilbake ? Og ikke bare "sendte den tilbake fordi jeg ikke var fornøyd."

Lenke til kommentar

jeg hadde planer om å kjøpe denne

Syncmaster :: Syncmaster med 8ms

Men så fant jeg ut at jeg kanskje heller ville satse på denne

Syncmaster :: Syncmaster med 4ms uten pivot

Og nå er jeg ikke sikker på hva jeg egentli vil ha lenger.. Men må si at den nedesrste er penest å se på, den har desuten ekstern trafo.

Dere med litt mer erfaring når det gjelder LCd, hva vil dere anbefale? :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Årsaken til at jeg sendte inn min Syncmaster 940B skyldtes ujevne farger, de fortonet seg som "varme" nederst og "kalde" øverst, uanhengig av betraktningsvinkel. Nesten som å se på gradiente farger ved 90 grader innsyn vertikalt. Synd fordi det er det råeste design på LCD jeg har sett. Alle finesser den har hjalp heller ikke på bildekvaliteten, men fargene var klare og sterke, god kontrast

Lenke til kommentar

Nå har jeg hentet og plugget inn min 940B fra komplett.no!

Det følger med som nevnt både DVI og D-Sub kabel og jeg bruker begge for sikkerhetsskyld ;)

Vurderte å gå for en 17", men er veldig gla for at jeg valgt 19"!

Førsteintrykket er veldig bra, klare farger, ingen døde pixler så langt jeg kan se. Må nok justere litt på farger og kontrast for å få perfekt bilde, men det går nok veldig bra :)

Er forresten veldig bra med høydejustering og pivot! :D

Kommer tilbake med mer hvis jeg oppdager negative sider, men akkurat nå anbefaler jeg denne LCDen til alle! :thumbup:

God Jul!!

Endret av alansmith
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler vertfall Samsung 930BF på det sterkeste. Helt genial skjerm. Den er verdt pengene vertfall.

5328281[/snapback]

Det er jeg enig i! :thumbup: Har akkurat kjøpt den, helt konge!

930BF ser vertfall ikke ut som på bildet. På bildet ser rammen litt småsvartgrå ut. Mens i virkeligheten er den helt svart. Mye finere og kulere i virkeligheten vvertfall.

Min skjerm kom som den var på bildet, noe jeg var utrolig glad for. :D Da jeg bestilte syntes jeg designet/fargene på skjermen og foten var noe av stiligste jeg hadde sett og jeg har ikke skiftet mening. :cool:

Valgte også 930BF framfor 940 blant annet fordi jeg likte designet bedre...

Fikk forresten også med DVI og VGA kabel.

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...