Gå til innhold

Kvalitet på ulike barebook-kabinetter

TeeJay

Anbefalte innlegg

Har en ECS Elitegroup Laptop (g553 centrino 1,7ghz, 512 ram, 60gb hd) som eg kjøpte på multicom.no. Kvaliteten på denne laptopen er heilt elendig. Kabinettet er av billigaste plastikk som sprekker ved vanlig bruk, strømkontakten er dårlig (må sette ei bok oppå den for at det skal vere kontakt), eg har fått ein sticker-merkelapp som var klistra inni pcen en plass inn i prosessorvifta fordi den løsnet (åpna så vidt kabinettet så eg fikk inn en pinsett og fikk tatt ut lappen). I tillegg var det dårlig kontakt på harddisken når eg fikk maskina så windows starta berre no og då, og hang seg opp ofte. Skjemen blei ein dag svart (kunne så vidt skimte skjermbildet i bakgrunnen). Multicom sa det var en gåen inverter.

Har altså sendt inn maskina til reparasjon to ganger på under et år, og er klar for tredje gang for å få skifta den sprukne ramma rundt skjermen (har sprukket opp fordi det blir litt press på den når maskina er lukket) og den dårlige strømkontakten.... Er ganske irritert mildt sagt.

I hovedsak så lurer eg på om det er mulig å sette over komponenter som prosessor, ram, hdd, og kanskje trådløst nettverkskort over fra den gamle laptopen og over i et nytt barebook-kabinett av bedre kvalitet (skal vere SOLID denne gangen!)

Derfor er eg interessert i andre sine erfaringer med ulike barebook-kabinetter (Zepto, mpx, whitebox osv...) Ka for et er best kvalitet på og færrest problemer med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I hovedsak så lurer eg på om det er mulig å sette over komponenter som prosessor, ram, hdd, og kanskje trådløst nettverkskort over fra den gamle laptopen og over i et nytt barebook-kabinett av bedre kvalitet (skal vere SOLID denne gangen!)

Skal normalt ikke være noe problem. Men du må passe litt på ram-type, DDR vs DDR2. Trådløst nettverkskort er som regel et mini-pci kort du kan flytte over.

Derfor er eg interessert i andre sine erfaringer med ulike barebook-kabinetter (Zepto, mpx, whitebox osv...) Ka for et er best kvalitet på og færrest problemer med?

5071269[/snapback]

Her må nok noen andre svare. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...