Sabbe Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Hei, vi gikk til innkjøp at IP-telefon denne sommeren. Da vi hadde ADSL (2000/300) fra Telenor bestemte vi oss for å bestille IP-telefon fra selskapet også. Siden vi har det gamle modemet til Telenor, måtte vi koble adapteret på en ledig nettverksport på vår Jensen Router. Dog skulle dette bare resultere i dårligere talekvalitet ved belastning av nettet. Telefonen fungerte utmerket...Eller, det var det vi trodde. Folk fikk problemer med å kontakte oss, selv om nettet har vært stabiilt. Vi prøvde å ringe fra mobilen vår for å sjekke om dette stemte. Men det fungerte hver gang. Har opplevd dette selv da jeg prøvde å ringe hjem da jeg var i Oslo og jeg fikk ikke noe svar (dog, hver gang jeg er hjemme og tester fungerte det hver gang) Det å ringe ut har fungert hver gang. Selv når vi ikke laster ned eller opp noe, får mange problemer med å ringe til oss. Og adapateret blinker som det skal der alt tilsynelatende er i orden. Vi gikk til innkjøp av en ny trådløs ruter, en D-Link DGL 4300. Koblet adapteret til Gigabit-porten, men problemet forsatte. Fikk et tips angående QoS for IP-telefonen, men på Telenor sine sider står det ikke hvilken porter som brukes eller hvordan dette gjøres, og da får vi ikke testet om prioteringen av trafikken fungerer (Gamefuel). Telenor har testet linjen og de sier at det er i orden. Søkte her på forumet og fant at det var en liknende tråd om dette, men der sto det ikke noe løsning. Håper at noen her på forumet har kjenneskap til dette, da vi er avhengig at telefonen fungerer. Endret 28. oktober 2005 av Sabbe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå