Ozelot Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 helt seriøst..... at folka på HW.no tjener penger er mere enn fortjent.... er jo et helt genialt konsept og ting hadde på langt ner vært det sammeuten dem og det de har og tilby. og det de har og tilby hadde på langt nær vært like bra uten de kronene de tar inn på klikk og reklame. litt reklame har aldri tatt knekken på noen. keep up the good work 5129302[/snapback] De får tjene så mye de vil, men jeg ønsker en prisguide der jeg finner ting som finnes ii butikkene, og når den er en betaltjeneste for nettbutikkene, føler jeg ikke at prisguiden er så veldig representativ ovenfor den store jungelen av butikker som finnes. litt reklame har aldri tatt knekken på noen. 5129302[/snapback] Hva om alle hadde brukt adblock , da hadde det ikke komt mye penger i kassa til hw.no. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 helt seriøst..... at folka på HW.no tjener penger er mere enn fortjent.... er jo et helt genialt konsept og ting hadde på langt ner vært det sammeuten dem og det de har og tilby. og det de har og tilby hadde på langt nær vært like bra uten de kronene de tar inn på klikk og reklame. litt reklame har aldri tatt knekken på noen. 5129302[/snapback] Men det prinsippielle spørsmålet har gått deg hus forbi: Er det greit å skjule det faktum at det er en liste over betalte oppføringer og ikke en guide til de laveste prisene? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 der får bare diskutere videre liker prisguiden jeg Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Så om VG lager en oversikt med overskriften "Her får du de billigste matvarene" og krever at butikkene skal betale for å få lov å stå på listen så synes du det er helt greit? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 helt erlig så bryr det meg langt opp i ........... hvordan de styrer sjappa,men det faktum at jeg kan sette meg ned og lese data nyheter, bra reviews og at vi har et sykt bra/seriøst forum hvor hele norges data expertise er samla. har aldri opplevd å ikke få hjelp når jeg trenger det. allt dette er mulig fordi at de styrer som de gjør. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Så det bryr deg langt opp i ...... om det som står her er sant eller ikke? Om nyhetene om "de beste skjermkortene" er basert på fakta eller hvor mye produsentene har betalt? Om testen av den beste skjermen er sponset av produsenten av tilfeldigvis den skjermen som vinner testen? Om han som gir deg råd om hvilken harddisk som er best tilfeldigvis tjener penger på å anbefale akkurat den harddisken? I så fall er du så naiv at jeg bare får ønske deg lykke til videre. Lenke til kommentar
amund Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Prisguiden er allerede totalt fyllt opp med reklame, både synlig og usynlig. Det er to reklamer til på siden i tillegg til de som vises på skjermdumpen her. Merkelig forresten at dere slutter å svare hver gang denne diskusjonen dukker opp? Hvilket spørsmål savner du svar på? De får tjene så mye de vil, men jeg ønsker en prisguide der jeg finner ting som finnes ii butikkene, og når den er en betaltjeneste for nettbutikkene, føler jeg ikke at prisguiden er så veldig representativ ovenfor den store jungelen av butikker som finnes. Hvilke butikker savner du? Det er et faktum at det gjennom Hardware.no sin eksistens har vært en meget stor gjennomtrekk av nettbutikker. Vi har dessverre ingen fullstendig oversikt over hvor mange nettbutikker som har vært innom webshopguiden og prisguiden siden vi startet i 1998, men det tallet er veldig mye høyere enn antallet nettbutikker som eksisterer i dag. Når vi i fjor høst begynte å ta betalt for klikk i prisguiden mener jeg at vi har gjort alle våre lesere en stor tjeneste. Foruten at vi har satset betydelig på å lage en bedre prisguide (mange flere varer, mange flere butikker, mye mer informasjon om hver vare, osv) er det nå en terskel for å markedsføre seg som nettbutikk på internett. Når en butikk må legge ned på grunn av dårlig økonomi er det først og fremst de som har handlet der som sitter igjen med svarteper, og ved å gjøre det litt vanskeligere å etablere nettbutikk mener jeg vi også reduserer antall nedleggelser/konkurser. Mvh, Amund Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Ingen av de tingene som står her har noe med saken å gjøre. Vi får gjenta spørsmålet for nye lesere: Er det greit å skjule det faktum at det er en liste over betalte oppføringer og ikke en guide til de laveste prisene? Når vil dere sørge for at det blir merket skikkelig at det er en liste over betalte oppføringer? Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Ingen av de tingene som står her har noe med saken å gjøre. Vi får gjenta spørsmålet for nye lesere: Er det greit å skjule det faktum at det er en liste over betalte oppføringer og ikke en guide til de laveste prisene? Når vil dere sørge for at det blir merket skikkelig at det er en liste over betalte oppføringer? 5129924[/snapback] De har vel omtrent like mye med saken å gjøre som ditt spørsmål. Tråden handlet tross alt om èn bestemt butikks eksistens i prisguiden og det er besvart for lenge siden. Når det gjelder reklame i prisguiden så er det mange som sannsynligvis ikke ser forskjell på den egentlige prisguiden og de ulike nettsidenes implementasjon av sin relevante del av denne. Prisguiden er altså i seg selv fri for reklame (med forbehold om at jeg ikke har saumfart den). Reklamen dere opplever fra f.eks. prisguide.hardware.no tilhører altså hardware.no, ikke prisguiden i seg selv. De som kan litt om oppbygging av dynamiske nettsider skjønner prinsippet med at to av kolonnene (de blå) er statiske, mens innholdet forandrer seg dynamisk i den midtre kollonnen. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg syns det er helt greit, men man må jo selvfølgelig ha det i bakhodet når man bruker prisguiden. HW.no-nettverket opplyser ganske bra at dette er en gratistjeneste for leseren, men en betalingstjeneste for butikkene på "Om vår prisguide". Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 De har vel omtrent like mye med saken å gjøre som ditt spørsmål. Tråden handlet tross alt om èn bestemt butikks eksistens i prisguiden og det er besvart for lenge siden. Når det gjelder reklame i prisguiden så er det mange som sannsynligvis ikke ser forskjell på den egentlige prisguiden og de ulike nettsidenes implementasjon av sin relevante del av denne. Prisguiden er altså i seg selv fri for reklame (med forbehold om at jeg ikke har saumfart den). Reklamen dere opplever fra f.eks. prisguide.hardware.no tilhører altså hardware.no, ikke prisguiden i seg selv. De som kan litt om oppbygging av dynamiske nettsider skjønner prinsippet med at to av kolonnene (de blå) er statiske, mens innholdet forandrer seg dynamisk i den midtre kollonnen. 5130068[/snapback] For det første: Alle som går inn på prisguiden fra de ulike nettsidene ser reklamene og det er dermed uinteressant hva som er prinsippet for oppbyggingen av siden. Du unngår også å svare på spørsmålet: Når skal dere sørge for at det blir skikkelig merket at det er en liste over betalte oppføringer og ikke en guide til de laveste prisene? Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg svarer ikke på såørsmålet fordi jeg ikke har noe med administarasjonen prisguiden eller andre tjenester å gjøre Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 OM alle på forumet starter en "lenge leve shg.no" kampanje burdet det gå, planen Hver eneste gang du kommer til det billigste produktet - for all der likke klikk på det - men minimer siden, gå inn på siden i et nytt hvindu og vips 1 kr spart for shg.no og vi har dem hele mnd. Neste gang om vi er iritert på en webshop kan vi starte en kampanje mot dem, der alle klikker seg inn å ut hele tiden til webhsoppen blir slått konkurs, verden er herlig dere Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Men da kan jo kanskje du vekke en av de andre da som forsvinner fra diskusjonen så fort dette spørsmålet dukker opp? Du vet jo like godt som meg at det ikke er første gang dette diskuteres? Lenke til kommentar
amund Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Vi får gjenta spørsmålet for nye lesere: Er det greit å skjule det faktum at det er en liste over betalte oppføringer og ikke en guide til de laveste prisene? Vi skjuler ikke dette for noen. Det er blant annet grunnen til at vi får så åpenbart ut med dette her på forumet. På hver eneste side har du en link til "Om prisguiden". Der vil du kunne lese at det koster kr. 1,- per klikk å være med i prisguiden. Når vil dere sørge for at det blir merket skikkelig at det er en liste over betalte oppføringer? Jeg mener dette er skikkelig merket og ser ikke noen grunn til å merke det på noen annen måte. Dessuten er det et definisjonsspørsmål om hvorvidt det er en betalt oppføring siden man først betaler når oppføringen gir effekt. Mvh, Amund Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Den merkingen som er der kvalifiserer ikke som tydelig. Regelverket som alle medier forholder seg til er at det skal være en tydelig merking som er plassert i sammenheng med den betalte oppføringen. Hvis man ikke tilfeldigvis klikker på "Om prisguiden" vil man aldri se det. At dette spørsmålet dukker opp så ofte og så mange er like overrasket hver gang de får vite at man må betale for å være med tyder på merkingen ikke er tydelig nok. På den annen side: jeg vet det utmerket godt og benytter derfor ikke prisguiden på den måten dere legger opp til. Det jeg setter mest spørsmålstegn med er hvorfor dere fortsatt og nok en gang opptrer så uprofesjonelt og spiller bingo med deres egen troverdighet. Det kan ikke være noe som helst grunn til å gjemme bort at prisguiden er en liste over betalte oppføringer om dere ikke ønsker at det helst ikke skal være alminnelig kjent. Hvis dere vil vise at det ikke spiller noen rolle bør dere plassere informasjonen tydelig på forsiden og ikke bortgjemt. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Lurer litt på hvordan pressens etiske regler vil se på dette. hw.no må i dag regnes some en avis på lik linje med nettavisen.no og dinside.no Det er troverdighet det går på. Jeg liker priseguiden, desverre har denne blitt redusert til en oppslagsverk over produkter mere en en prisguide. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Nettopp det som er poenget her. Og ennå så mange ganger det er tatt opp så lar de rette vedkommende enten være å svare eller de bryr seg ikke. Det er jo først og fremst dumt av dem selv at de ødelegger sin egen troverdighet på denne måten og det er jo ikke noe lovforbud mot å være ukloke... Lenke til kommentar
pej Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Og ennå så mange ganger det er tatt opp så lar de rette vedkommende enten være å svare eller de bryr seg ikke.Så hvilke spørsmål er det du ikke har fått svar på her, og hva er det vi ikke bryr oss om? Å ikke bry seg og å ikke være enige om ting er to forskjellige ting. Amund har allerede sagt klart i fra om vårt standpunkt rundt denne saken, og om du er uenig med det så får vi bare være enige om å være uenige. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Denne diskusjonen har vært oppe mange ganger og hver gang det kommer spørsmål om deres troverdighet kontra økonomi så blir det stille. Kan du kanskje svare på hvilken grunn dere har til ikke å skrive klart og tydelig på forsiden av prisguiden at det er en oversikt som butikkene må betale for å være med på? Ser du at det kan stilles spørsmål ved deres troverdighet ved å gjemme dette bort? Ser du det ukloke i å spille bingo med troverdigheten deres på grunn av noe som i følge dere selv ikke har noen betydning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå