Gå til innhold

billig og bra plasma/lcd tv, min 40"

Anbefalte innlegg

hei, min søster skal ha seg plasma eller lcd tv.. noe flatt og stort hvertfall. :wee: hun skulle egentlig ha projektor men gikk bort fra den tanken.

hun vil minimum ha noe på 40", og hun vil selvsagt bruke minst mulig.

har ikke satt meg så mye inn i plasma egentlig ettersom jeg har forstått det slikt at lcd er det som kommer til å ta over? men man får vel kanskje mest for penga om man satser på plasma den dag i dag?

hvor mye burde hun legge inn i dette, vil som sagt bruke minst mulig men samtidig sitte igjen med litt kvalitet så blir ikke å bare velge det billigste bare fordi det er billig. mest for penga er vel stikkordet.

noen forslag?

setter pris på alle tips jeg kan få! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor billig er billig? For noen er 20 000 billig, imens for andre er dette alt for meget. Skal tv'n være HD-klar, noen spesielle innganger hun trenger?

Kan jo nevne at de aller fleste LCD-tv'er over en 32" er triste greier. Innsynvinkelen er lik null og bildet blir lilla fra siden. Sortnivået er heller ikke særlig bra. Plasma-skjermer har langt bedre sortnivå. Så med mindre hun skal bruke den veldig mye til pc, ville jeg heller valgt plasma.

Lenke til kommentar

ja det er det jeg lurer på hvor mye man burde legge i det. hun har ikke sagt noen pris så for meg gjelder det vel å finne noe eksempler så kan hun få si om det er for dyrt eller ikke.

er det ikke hensiksmessig og kjøpe noe under 20 000,- så gjør hun nok ikke det. men ser ikke på 20 000,- som så veldig billig da. :)

er innsynsvinkelen virkelig så dårlig? den står jo oppgitt til 170grader på de jeg har sett på hvertfall.. f.eks samsung skjermene på hifiklubben.

hun blir nok ikke å bruke den så mye til pc, blir bare å spille av litt filmer og sånn da regner jeg med. innganger er ikke noe spesiellt hun trenger, bare det helt vanlige.. lyd ut og et par scart/composit greier.. svideo er jo også kjekt. og vga/dvi er ikke no must men de fleste kommer vel med sånn..

slites ikke plasma ut med årene?

men ok, får komme med no konkret her:

forslag på god plasma til under 20k og minimum 40"?

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke bildet på Samsung'en var overbevisende i forhold til nesten alle tv'ene vi har i våres butikk, faktisk har jeg sett den beste vga-skjermen i 42" i dag tror jeg, en Akai som er vannvittig bra, koster 16k og det ser ut som den har oppløsningen til en hd-ready tv hvis man ser film på den faktisk. :)

Lenke til kommentar

Du må være forsiktig å blande LCD og Plasma og veie dem opp mot hverandre i pris. Valget for meg var en LCD TV og var soleklart fordi jeg ville ha.

1. HD ready

2. Media Center bruk

3. Begrenset budsjett (15 000).

Så da ble det for 6 mnd siden en 32 tommer LCD.

Generelt deler jeg opp Plasme og LCD slik:

Plasma: Bedre kontrast og bilde, men lavere oppløsning og svindyr om du skal ha EKTE HDready.

LCD: Mye høyere oppløsning og HDready til halve prisen av Plasma.

Så da får hun bestemme seg hva som er viktig for henne, og ut fra pengene hun kan bruke. Lav oppløsning med bra bilde, eller ekte HD og ikke fult så bra bilde.

Viewpia 37 tommer LCD på elprice.no er verdt en titt!

AKIRA

Lenke til kommentar

ja til hennes bruk blir det vel lav oppløsning og så bra bilde som mulig til mist mulig penger. blir vel en plasma da, ettersom hun vil ha såpass stort.

noen som kan kommer med anbefalinger til en "ok" plasma i 15-20 000,- klassen.

Lenke til kommentar

Tror du får bedre repons på å gjøre noe av grunnarbeidet selv.

Jeg sjekket nettopp www.kelkoo.no og fant en del... Plukk ut noen derifra og så spør her om noen har erfaringer med de.

www.avforum.no er også dedikert til dette tema om du vil treffe en bedre målgruppe. Men de kan være litt elite fikserte.

AKIRA

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

på tide med en superbømp her. :wee:

skulle bare si at valget havnet på en Panasonic TH-42PA50E fra fyndborsen.se 16500,- inkl veggfeste, porto og moms.

en 42" plasma med lav oppløsning, litt mangelfull på tilkoblinger, men overlegen bildekvalitet i prisklassen. (utifra det jeg har lest) så med andre ord, perfekt til min søsters bruk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...