Maxopp Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 djfox tar feil (gammel telenor standard) i veggboksen skal man koble hvit blå 5 blå 4 hvit orange 1 orange 2 hvit grønn 3 grønn 6 hvit burn 7 brun 8 nummeret bak viser plasseringen i Rj45 pluggen. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 07:58, Maxopp skrev:djfox tar feil (gammel telenor standard) i veggboksen skal man koblehvit blå 5blå 4hvit orange 1orange 2hvit grønn 3grønn 6hvit burn 7brun 8nummeret bak viser plasseringen i Rj45 pluggen. Ehhh, hvorfor skriver du det så vanskelig??. Dere har begge bytta om på plasseringen av hvit blå/blå. Det er standard ISO, og den som bør brukes. Når det gjelder det å bruke alle lederne i kabelen; standard 10/100 nettverk bruker par 1, og par 2; det er nettverkskomponentene (aka nettverkskort & HUB/Switch) som bestemmer hastigheten, ikke kabelen. Om jeg ikke husker dette helt feil så er det en avart av 100BaseT (100Mbit nettverk...) som heter 100BaseTX som bruker alle par'a; denne er så vidreført til standarden som ble introdusert i Mai (trur jeg) som heter 1000BaseT (aka Gigabit ethernet) For å seinere kunne oppgradere til Gigabit ethernett må du bytte ut *alle* nettverkskomponentene dine med gigabit utstyr, noe som jeg tviler er særlig billig i den nærmeste tiden.... Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Det jeg har lært på skolen er i hvertfall at man må ikke ha telefon i samme kabel på 100 Mb/s. Men det skal gå greit med 10 Mb/s. Jeg har ikke testet det selv og det kan godt være lærerene tar feil. Det gjør de ofte. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Samme ka nummer du bruker spør du meg, bare du bruker dem PARVIS, hvis du ikke bruker dem parvis vil du oppleve dårligere signaler, spesielt over lengre avstander. NEI! ikkje legg dei parvis, da får du problemer ved lengre avstander. Det er 1, 2, 3 og 6 som skal brukes... Huske ikkje fargekoden no men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå