fAight Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Sitter på en Hp-Compaq nx9000 med integrert trådløs nettverkskontroller. I går forsvant plutselig min trådløse tilkobling til mitt wlan-router. Trodde først om det var routeren som slet, men de andre maskinene mine finner tilkoblingen (de også bruker trådløs tilkobling) og fungerer som de skal. Tenkte videre om det kanskje var nettverkskontrolleren på den bærbare som var defekt, men når jeg prøver å sette inn en annen nettverkskontroller (PCMCIA-kort), får jeg bare det samme problemet - finner ingen trådløse tilkoblinger, altså wlan-routeren. Det er ikke noe problem med PCMCIA-kortet, får det funker fint på en annen bærbare - finner routeren med en gang. Det er et eller annet som hindrer all trådløs-forbindelse med nevnte maskin. Noen som har noe råd? EDIT: Forøvring fungerer LAN-porten på maskinen uten noe problem. På forhånd takk. -ridgea Endret 30. oktober 2005 av ridgea Lenke til kommentar
smh Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Har du fått testet at PCMCIA portene er i orden? Prøvd med eit anna type kort som fungerer i PCMCIA, f.eks USB kort ..... Det høyrest ut som same problem eg fekk når PCMCIA portane hadde gått sunt på ein bærbar eg skulle sjekke. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Hm...skal prøve å få undersøkt det. Men det hadde vært veldig uflaks at både den integrerte nettverkskontrollen og PCMCIA-porten hadde blitt ødelagt samtidig. Lenke til kommentar
smh Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Forøvring funker ethernet-porten på maskinen uten noe problem. Forstod det slik at det interne nettverkskontrolleren virker? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Beklager, gikk litt i surr med uttrykkene. Mente at den integrerte LAN-porten fungerer som den skal...IKKE den integrerte trådløse... Lenke til kommentar
smh Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Trudde det var snakk om bare trådløst nettverkskort i PCMCIA, hadde ikkje fått med meg at det var snakk om eit integrert. Du kan jo prøve å boote med ein live GNU/Linux CD, og sjå om denne finner det trådløse nettet. Men då må du jo vera sikker på at distroen støtter kortet ditt. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Fatter ikke hva det kan være. Det er et eller annet som hindrer all trådløs forbindelse. Kanskje virus? Har scannet, men anti-virusprogrammet fant ikke noe. Lenke til kommentar
smh Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Bare ein dum ting som falt meg inn Sjekk at nettverkskoblingane ikkje er deaktiverte Lenke til kommentar
fAight Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Hehe, den er nok aktivert ja, but tnx anyway Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg var borti noe lignende din situasjon. Etter ca to måneders bruk forsvant det trådløse nettverket fra laptoppen. Det fungerte fint på de andre maskinene i huset. Prøvde å aktivere/deaktivere kortet flere ganger uten hell. Jeg måtte fjerne tilkoblingen og legge den inn på nytt. Taste inn krypteringsnøkkelen osv.... Etter det har alt fungert smertefritt. Hvorfor det bare forsvant vet jeg ikke Lenke til kommentar
fAight Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Hvordan klarte du å fjerne tilkoblingen. Jeg får bare beskjed at det ikke er mulig å slette den.. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Fant ut av problemet Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 For orden skyld bør du skrive hva løsningen på ditt problem i tilfelle andre får samme eller lignende problemer. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Ja si hva du fant ut. Hør min historie: Hybelverten hadde satt opp en Linksys trådløsruter. 2 dager etter på begynte nettet og gå dårlig. Jeg datt ut, kom inn igjen flere ganger. Slik foregikk det i 3 dager. Da tok vi og prøvde en annen Linksys (samme modell) og med andre funksjoner (untatt og skifte kanal (tror jeg)). Det virket heller ikke. (både med og uten kryptiering). Da kjøpte han heller en D-Link. Da virket det. MEN i dag (1 november 05) begynte denne også og oppføre seg på samme viset. Da skjekket jeg signalet med "Network Stumbler" (søk, og logging av wlan) da fant jeg ut at D-linken satt og skiftet kanal hele tiden (det gjorde ikke linksyssen). Da kom ordet "Interferens" inn. Siden vraket mitt (bærbar) ikke fant noe annet trådløs nett så tenkte jeg ikke på det før.. (bor "6 feet under torva"). (også D-linken). Da tok jeg maskinen ut på en gåtur utfor hybelen. OG VA fant jeg da? Et annet nett som gikk på samme kanal. ja da var det bare og skifte kanal. (som pluss på verket så la jeg inn ny WEB nøkkel. Så NÅ virker alt. Poeng: Skjekk etter andre nett. (selv om du ikke finner noen annet nett så gå utfor og skjekk). Og skift Kanal.... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Tenkte jeg skulle prøve å unngå å fortelle løsningen, da den er litt pinlig. Hehe. Jeg kom på at jeg hadde slått av Broadcast SSID i routeren. Det rare er at de andre maskinene fant nettverket for det, men ikke den nevnte bærbare. Pluss, jeg hadde slått av "SSID'en" flere dager før den bærebare mistet forbindelsen. Så et eller annet var det i alle fall. Men nå funker alt sammen igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå