Gå til innhold

stiger prisen på bil lappen etter jul?

VegardStr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen på lappen stiger hele tiden..

Mens jeg holdt på med den, så steig kjøretimene fra 450 til 470, men da innom 460 og med tanke på at jeg brukte "bare" 2 måneder på lappen så er det drøyt spør du meg...

Langkjøring og den type "timer" steig med 100lappen :no:

Du kan begynne nå om du har tatt tr. gk ;)

Lenke til kommentar
stiger prisen på bil lappen etter jul?

har eg låv å begynne på bil lappen no? blir 18 til sommeren.

Eg hørte det en i klassen sa at prisene skulle økes igjenn, og hvis eg begynner på lappen no, så får eg bil lappen for den pris den er i dag.

stemmer det?

Vegard :)

5070914[/snapback]

begynte så smått å ta lappen da jeg var 16 jeg.. starta med teorikurs og noen vanlige kjøretimer.. et par i halvåret ca.. til jeg starta for full et halvt år før jeg tok lappen (starta da med det obligatoriske, siden jeg hadde en del timer i bil alt)

så joda.. kan nok starte ettersom du blir 18 til sommeren

Lenke til kommentar
Prisen på lappen stiger hele tiden..

Mens jeg holdt på med den, så steig kjøretimene fra 450 til 470, men da innom 460 og med tanke på at jeg brukte "bare" 2 måneder på lappen så er det drøyt spør du meg...

Langkjøring og den type "timer" steig med 100lappen :no:

Du kan begynne nå om du har tatt tr. gk ;)

5071028[/snapback]

hra ikkje trafikalt grunnkort for seg selv, men tok mopedlappen for litt over ett år siden, og då har eg tr. gk. innkludert. men hvis eg begynner å ta lappen på bil no, sant då får eg de billigere enn om eg tar begynner etter jul, eller?

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på om det kommer nye obligatoriske kurs etter jul, men hvis det gjør det, så er det nok lurt å begynne nå...

5072245[/snapback]

mener at eg har hørt at det blir dyrere hvis eg begynner etter jul. Holder det bare å ta en kjøretime før jul, så har du liksom begynt, og då trenger du ikkje ekstra obligatoriske kurs om det skulle komme etter jul?

Vegard :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Selv starta jeg 5 uker før jeg fylte 18 og fikk lappen 2 dager etter jeg fylte 18. Utrolig glad for at jeg til hører den siste generasjonen som kunne ta lappen uten tr.gk (fikk lappen for nesten et år siden). Har hørt at det er mye bortkasta penger i disse teoritimene, spesielt med tanke på at jeg aldri har åpna ei teoribok eller deltatt i en teoritime. Trafikk er logikk.

Men før du begynner med kjøretimer og sånt "tull" så anbefaler jeg deg å kjøre MYE med foreldrene dine! Jeg hadde 4 kjøretimer kontra en kamerat som hadde 15 timer og med pris på ca 450 pr time så ble det kjapt regnet 4950,- spart for min del ;)

Lenke til kommentar

Er vel ikke noen nye regler etter nyttår så vidt jeg vet, men kom jo nye regler for klasse B og BE som gjalt fra 1.1.2005, men de som hadde begynt med en kjøretime før dette fulgte det gamle systemet med 9 timer obligatorisk. Er vel 17 timer nå tror jeg. Kan se nederst på denne siden. Men prisen for hver kjøretime stiger jo hele tiden da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...