Gå til innhold

Oppgrader HK+7800GT eller x800xl?


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite dillemma:

Trenger mer ytelse, og grafikkortet er flaskehalsen. Har AGP, som etterhvert begynner å bli litt akterutseilt. Dette vil forøvrig være min siste oppgradering på den stasjonære. Skal over på noe portabelt til høsten.

 

Bør jeg kjøpe et nytt HK slik at jeg kan ha PCIE og et 7800 GT (Totalt: 3400)

eller bør jeg slå til på et x800xl som kan fåes får rundt 2500? Er det nok pulver i et slikt. Har forøvrign AMD64 3200+, 1GB RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke skal ha riggen din så lenge, så opplever jeg ihvertfall selv at det er nok pulver i et x800xl.. dette kommer jo helt an på prisforskjellen egentlig... Men jeg har foreløbig ingen spesielle behov for å bytte skjermkort, hvis du skal kjøre ALT helt knirkefritt det neste året så er kanskje det beste å legge på enda mer og kjøpe 7800GTX...

Lenke til kommentar

Skjønner, kravene mine er vel egentlig å kunne kjøre f.eks. COD2 i 1280 med en del eyecandy. GTX, da snakker vi jo fort over 4.000 og det gidder jeg ikke bruke. Men ser at komplett har x800xl fra asus demobrukt for under 2500, er ikke det en god pris?

 

Hvordan er ytelsesforskjellen mellom x800xl og et 7800GT

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Skjønner, men hvordan er 7800GT kortene på støy da? Uler det mye eller? Er de strømkrevende?

5071733[/snapback]

Etter driveren er lastet inn så er støyen fra 7800GT merkbart lavere enn fra x800XL. Strømbruker blir hipp som happ... nVidia GeForce 7-serie har meget lavt strømbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...