Gå til innhold

Jeg får inn merkelige signaler i headphonsene mine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe jeg er like uvitende som noen av dere.. jeg skjønner ikke dritten! Det er ikke trådløse nei.

Det er ett eller annet galt med lydkortet mitt, siden jeg hører veldig mye summing og støy fra harddisk og andre hardware rett inn i headphonsa (bzeep bzeep lyder). Så hodetlf er veldig sensitive for øyeblikket siden det er noe kluss med lydkortet. Derfor regner med at dette er en grunn til at jeg hører disse stemmene.. jeg klarer ikke høre hva som blir sagt.. det er som om det er et eller annet filter forran.. men stemmer er det!

 

Jeg er ikke gal nei.. skal prøve å ta det opp neste gang jeg hører det, er faktisk ganske ofte det skjer..

Lenke til kommentar

Det er ikke helt uhørt at hodetelf+analogkretsene i lydkortet ditt leker radiomottaker. Leste om det i WhatHiFi for massevis av år siden.

har så vidt opplevd det selv med en råtten discman. kjennetegnes ved at du a) er bombesikker på at det er menneskestemmer du hører OG b) ikke skjønner en dritt av det de sier.

 

kan muligens reddes ved å sette på et rf-filter på hodetelfledningen.

Et annet (raskere) eksperiment er å koble pc'en til et skikkelig jordet uttak (mao dra den innn på kjøkkenet), det kan kanskje hjelpe.

 

Uansett er dette tegn på søplekort...

kjøpekjøpekjøpenytt

 

 

...og uansett hva jeg sier kan du banne på at de fleste her er overbevist om at jeg jobber for russerne eller enda slemmere slemminger og bare prøver å få deg til å slappe av....

Lenke til kommentar

Ingen umilighet det der, har selv fått inn radiosigneler på en kasettspiller uten at det en gang var radio i anlegget, for 25 - 30 år siden hadde Norge (og sikkert de flaste andre land) problemer med en radiosender som lå i Kiev i det som tidligere var Sovjet, nå Ukraina.

Det var da kjent at man på flere måter kunne få disse signalene fra det som mange mente var en støysender, en måte var at man la en håndflate på et stort vindu og en finger på innspillingshodet på kassettspilleren.

Det er heller ikke ukjent med radiosignaler på følsomme platespillerinnganger.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner lite.. Av og til får jeg inn svake svake signaler i headphonsene mine der jeg hører folk prater.. det høres ut som om jeg får inn en form for radiosignaler, fra en walkieetalky eller noe.. jeg har ingen anelse.. er dette mulig?!

5070890[/snapback]

 

Det er mulig, Østensaker(asia mfl.) som ikke er godkjent av teletilsynet http://www.npt.no/portal/page?_pageid=121,...&_schema=PORTAL

vil lage krøll på mange frekvenser og mottakere, deriblant ditt headsett.

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Har samme problemet med generell støy (lager lyd når jeg beveger musen eller når harddiskene begynner å jobbe, skyldes nok elektromagnetisk støy internt på kortet) på mitt integrerte lydkort, og tror egentlig det er mye det samme uansett hvilket integrert kort du har. Kjøp et nytt så fort som mulig, og det skader ikke at du spytter i litt penger (rundt tusenlappen, kanskje?) for å få noe med dugende kvalitet. :)

 

Ang. russiske stemmer, så husker jeg at jeg for noen år siden fikk inn noe rar snakking på et sett med billige walkie-talkier. Hørte tydelig at det var østeuropeisk, men fant aldri ut om det var russisk eller noe annet.

Lenke til kommentar

Patience: Det var ikke walkie-talkie-signaler jeg fikk inn på radioen, men walkie-talkien fikk inn radiosignaler fra russisk radio. ;)

 

Det trenger heller ikke være noen mottakere i PCen som lager støyen, egentlig. Vi får støy fra radio inn på en vanlig, dog temmelig dårlig signalkabel på stereoannlegget her. Det trenger bare å være dårlig skjermet, så har man problemer med radiostøy og lignende, og et integrert lydkort er blandt de ting i verden som er dårligs skjermet. :p

 

Et nytt HK vil mest sannsynlig ikke hjelpe på problemet, da integrerte lydkort generelt sett er utrolig dårlige. Vil anbefale deg å heller spytte inn litt penger i et nytt lydkort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...