Dux ducis Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Problemet er at en venn av meg har en Twinmos 512 MB PC3200 CL 2 og en Twinmos 512 MB PC3200 CL 2.5. Sistnevnte kjøpte han som en oppgradering for en uke siden. Han får den fine "Fatal Error ... The memory could not be 'read'"-feilmedlingen når han spiller Warcraft III og World of Warcraft. Ingen overklokking og han har ABIT NF7-S v2. Hvordan fikse dette? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Heisann! Han kan prøve å sette tilgangstidene manuelt i BIOS. 2.5-3-3-8. Blir vel en konflikt mellom brikkene, når den ene kjører 2.5 CAS og den andre 2.0 CAS.... Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Var det jeg lurte på også (Forresten rart at ikke den med 2 automatisk gjorde seg om til 2.5) Skal be han prøve! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) I hvilke slotter har han plassert brikkene ? 1-3 og 2-3 gir Dual channel men brikkene bør være like.(merk. ikke alltid) En annen ting er at på det kortet der er BIOS oppdatering litt viktig ang. minnekompatilitet. Endret 28. oktober 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Det kan hende har noe med saken å gjøre. Han må plassere brikkene et annent sted. PS: Mitt NF7-S v2 har gammel standard BIOS og jeg har brukt slike brikker og Crucical-brikkene nå uten problemer. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Det kan hende har noe med saken å gjøre. Han må plassere brikkene et annent sted. PS: Mitt NF7-S v2 har gammel standard BIOS og jeg har brukt slike brikker og Crucical-brikkene nå uten problemer. 5072973[/snapback] Crucial- brikkene funker fett på de korta der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå