Ferro Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg har nettopp bygget meg en ny pc, som jeg syns jeg ikke får til å overklokke så mye som jeg ønsker. Pc spec: AMD 64 3500 MSI K8N Diamond Corsair ddr4400 512mb*2 Samsung 200gb hdd geforce 7800gtx Som default er multiplier på 11x, fsb på 200, og HT på 5x. Jeg satte ned HT til 4x, og klarte da å få fsb på 230, men etter det gir pcen seg, og henger seg som oftest ved "Detecting array" i raid skjermbildet. Da viser temperaturmåleren rundt 45C. Mange ganger klarer jeg da ikke å klokke ned igjen, fordi "grafikken" i biosen blir så forvrenget. Har cleara cmosen ett par ganger nå.. Bruker bare box-kjøleren til cpu'en da, kanskje derfor jeg ikke får overklokket så mye? Burde jeg ikke klare å klokke pcen mer enn fra 2.2ghz til 2.5? Eller begrenser kjøleren klokkingen så mye? Jeg vet liksom ikke hvor det svake leddet ligger, slik at jeg ikke kommer høyere, eller kanskje bare jeg som ikke kan å overklokke skikkelig. Skal såklart innrømme at jeg ikke er den mest drevne overklokkeren. Har tulla litt rundt med fsb, HT og volten til cpu. Har ikke rørt multiplieren eller ddr-klokken enda. Vil jo egentlig gjerne utnytte rasketen i rammen min også. Kanskje noen av dere har noen forslag som fungerer? All hjelp settes pris på. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Klokk ned rammen mens du klokker cpu. Begynn med rammen etter at cpu ikke vil lengre. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Min pc overkokker og veldig dårlig :!: Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Klokk ned rammen mens du klokker cpu. Begynn med rammen etter at cpu ikke vil lengre. 5071387[/snapback] Edit: feil quote Endret 28. oktober 2005 av stinger82 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 rammen din kjører sikkert på 200mhz, sett den ned til 166mhz eller gå inn på bios og sett rammen på 6:5 istedenfor Auto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå