Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anskaffelse av "gammel" moped


Anbefalte innlegg

Ok, skal begynne med å si dette: Jeg har ikke mye peil på vrom vrom. Dettte lover jeg jeg skal fikse på.

 

Men idag var det en i klassen som kom tøffende inn på skolen med en gamme corvette. Fy faen tenkte jeg. En sånn MÅ jeg ha. Men jeg lurte på hvor mye de kosta. Han sa max 6000. Oi tenkte jeg. En slik hadde jo passet meg perfekt.

 

Så kommer spørsmålene til dere.

 

Hvor skaffer jeg en slik en?

Er det mye arbeid? (kommer jo ann på mopeden)

Er prisen den samme som han sier?

Bensinforbruk?

Vanskelig å kjøre?

 

 

Jeg tar moped lappen nå, siden jeg fyller om en måned. Da får jeg trafikalt grunnkurs i samme slengen så jeg kan øvelseskjøre. (2000kr ca?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en Corvette 94 for noen år siden.

Betalte 4000,- for den og da var den strøken.

De bruker også minimalt med bensin, og de er lette og kjøre, men kan være litt usælt på vinterføre.

 

Kan også legge til at jeg aldri skrudde noe på den, bortsett fra å skifte wire'e, noe som må gjøres ganske ofte på vinteren :p

 

 

Jeg kjøpte min av bestefaren min, men mange gamle folk har slike å selge :)

Lenke til kommentar

Bensinforbruk?

Bensijnforbruket er vel generelt sett ikkje gale på mopeder, min orginale TSX bruker ekstremt lite bensin.

 

Vanskelig å kjøre?

nei, å gire tar deg 1 time å lære deg, og der etter går alt som en lek.

 

Er prisen den samme som han sier?

Vil tro prisen ligger under det "kameraten" din nevnte. du får mpeder alt fra 500kr til 20 000kr, alt etter hvor bra stand corvetten er i. men en god corvette, i god stand ligger på ca 5-6000kr.

 

Er det mye arbeid?

Ja, kommer helt ann på moeden, men generelt sett, er det litt arbeid med fiks faksing osv. så hvis du ikkje kan å skru eller mekke , ville eg lært meg det.

på min TSX, har eg skrudd MASSE. OG fått e del hjelp av min stefar.

 

Hvor skaffer jeg en slik en?

autodb.no er et bra valg. ellers vet du sikkert om en del bil/mc brukt handler sider på nettet.

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...