orginal Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Ja, har en AMD 64 3000+ med boxed kjøler. Den bråker så jeg vurderer derfor å bytte den ut, med en stillere en. Har ikke overklokka noe til nå, men har planer om å gjøre det om jeg skaffer meg ny kjøler, så en stille kjøler som kjøler bra er det jeg er ute etter. Vekt har også litt å si, da jeg ikke vil ha en som er så tung at jeg må tenke på det om jeg flytter på kabinettet . Hva er ca. maks vekt om en ikke skal få problemer med at den er for tung? At den er billig, og selges på netshop skader heller ikke M.a.o. jeg vil ha i både pose å sekk. Da det ikke går, så ønsker jeg å høre dere anbefalinger som passer meg best! Har sett litt på denne: Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC Hva tror dere om den? Kan farta (altså støyvolumet) stilles manulet? Ser slik ut ifølge produsentens opplysninger på hjemmesidene ders... Takker for alle svar og all hjelp Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Thermaltake TR2 M6 - koster bare 49,- (på netshop koster den 129,-). Med romtemp på 21 grader kjører CPU (Sempron64 2600+ (stock 1,6GHz) @ 2,6GHz, 1,52v) på 30 grader idle og 38 grader load med Artic Alumina goop. Når man kjøper denne kjøleren er det montert på en kobberplate i bunnen, men den har jeg tatt av, siden det bare ga dårligere kjøling med et ekstra lag mellom CPU og kjøler. Jeg har også forandret litt på festeløsningen sånn at den gir litt bedre trykk mot cpu (måtte det etter å ha fjernet den kobberplaten). Den er ganske stille også, og den har 80mm vifte påmontert, så du kan evt. skifte den ut med en som bråker mindre. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Ikke sikkert den er så dum den. Ingen flere som har råd om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå