Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

MACHIN _ CHECK _ EXEPTION evig looop :(

Anbefalte innlegg

Ok, som jeg forstår kan denne feilen bety over 90 forskjellige grunner skulle man tro det som står når man googler den. Så det var ca 5 poster ang denne feilen her inne, men ingen av dem rettet seg mot mitt problem da jeg ikke ser noen løsning enn å gå over til p4 igjen.. :hrm: Uansett, nå har jeg strevet med denne feilen helt siden jeg gikk over fra noe som faktis funka 110% til noe som ikke funker det hele tatt.. føler meg snytt etter jeg gikk over til "oh thank heaven for amd.." (ikkesant..) Amd 64. :thumbdown:

Specs:

AMD Athlon 64 3700+

Abit AN8 Fatality SLI (nyeste bios, samt n4 chipset driver 6.67)

MSI Geforce 7800 GTX (nyeste nvidia driver)

1x OCZ PC3200 DDR 1024MB PE

1x Crucial PC3200 BallistiX DDR 1024MB

3x WD 200Gb ATA-133

Plextor dvd-r

OCz 430w power unit

Chassie Thermaltake Armor

(ingen ting er o/c ennå..)

.. Noe sa til meg at det å bruke 2 forskjellige typer ram produstenter kunne være problemet til blue screen erroren, men jeg har prøvd bare med Crucial alene og Ocz uten at det gav noe mer betydning. har også prøvd med Corsair 2x 1024Mb pc3200 som skulle være kvasse, men det gav heller ikke noe betydning. har bare skjermkort montert i dataen og intet annent så det er heller ikke mye jeg kan plukke ut. Lagt inn windows 2 ganger nå.. men kommer alltid tilbake til dennne forbanna bluescreen som jeg snart koker over av å se.

Så noen forslag ? :hmm:

Endret av tHEMiDENS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv noen diagnoseprogrammer fra Ultimate Boot CD.

5073589[/snapback]

Avinstaller nVidia IDE driverene.

Hvis det er ett nVidia chipset da :cool:

5075522[/snapback]

Det funket :p Men hva er greia med de IDE driverene ? Har heldigvis ikke sett noe til den blåskjermen og det er jeg fornøyd med. :thumbup:

5084139[/snapback]

Aner ikke hvorfor det skjer, mitt system funka fint i 3 uker.. så brått fikk jeg og denne feilen :ermm:

Men, det funker jo like fint uten de driverene så :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...